Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä
Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä. Ajokortti ja oma auto ovat nykyään itseisarvo ja sen tulisi olla itsestäänselvyys. Ilman ajokorttia ja autoa työpaikkaa on mahdoton saada. Ajokortti on kansalaostaito ja auto todistaa että olet kykenevä saapumaan sovitusti ja ajoissa työpaikalle. Ajokortittomuus puhuu puutteellisista kansalaistaidoista ja muutenkaan julkisiin välineisiin ei ole luottamista.
Kommentit (45)
Mä olen onneksi aito vaikkei ole ajokorttia, siksiköhän olen aina saanut töitä halutessani?
Onneksi tuo ei päde Helsingissä. Minulla on ollut kyllä ajokortti 18v saakka mutta omaa autoa ei. Olen ollut yli 40v töissä ihan onnistuneesti ja ilman ongelmia ja kulkenut julkisilla. Ajokielto tuli pari vuotta sitten kun tuli näköongelmia mutta eipä tuolla väliä. Pystyn tekemään päätteellä töitä ja kohta jään eläkkeelle.
Aloitus tuntuu aika vitsiltä varsinkin täällä Helsingissä. Tosin on kyllä muutamia paikkoja, mitä nyt ilmoituksia katselin, joissa työaikojen vuoksi tarvitsee auton. Mutta eipä paljon innostaisi mennä viideksi töihin muutenkaan, kun on muitakin vaihtoehtoja.
valtaosa ihmisistä asuu kehäkolmsen sisäpuolella ja tuollapäin asuvat pitävät autoa antiikkkisena menopelinä. joten ap höpisee omiaan.
Ai niinkö? Lapseni sai useampiakin työtarjouksia, vaikka hänellä ei ole ajokorttia eikä autoa. Valkkasi itselleen parhaiten sopivan työpaikan tarpeeksi läheltä asuntoaan.