Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä
Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä. Ajokortti ja oma auto ovat nykyään itseisarvo ja sen tulisi olla itsestäänselvyys. Ilman ajokorttia ja autoa työpaikkaa on mahdoton saada. Ajokortti on kansalaostaito ja auto todistaa että olet kykenevä saapumaan sovitusti ja ajoissa työpaikalle. Ajokortittomuus puhuu puutteellisista kansalaistaidoista ja muutenkaan julkisiin välineisiin ei ole luottamista.
Kommentit (45)
Jaa. No jos se on näin muuttunut kahdessa kuukaudessa, niin olkoot. En edes tarvitse autoa ammatissani.
Meillä on ollut pääministerinäkin mies, jolla ei ollut ajokorttia.
Kyllä minä ainakin hyvin töihin pääsin. Ajokortti on, autoa ei ollut.
Mitenköhän palvelukodissa töissä ollessa se auto edes auttaisi, kun ei sillä asukkaita saa kuskata.
Kirjoitat alussa a i t o a.
70luvulla kehotus; munalla töihin oli pätevä,
Kyllä se aito auttaa tai jopa sarja, jos on aivoja
Säästellä eikä turhaan päästellä.
Pyöräkuntoutus on mahdollista (niin että etupyörässä on ketju tms liukumaehkäisyvälineistö).
Ps. Muna aamulla nautittuna pitää nälkää .
Ap heitti vitsillä...ja heti alkoi kauheat selittelyt😂
Vierailija kirjoitti:
Työttömät työnhakijat, ilman ajokorttia ja omaa aitoa ette tule koskaan saaman töitä. Ajokortti ja oma auto ovat nykyään itseisarvo ja sen tulisi olla itsestäänselvyys. Ilman ajokorttia ja autoa työpaikkaa on mahdoton saada. Ajokortti on kansalaostaito ja auto todistaa että olet kykenevä saapumaan sovitusti ja ajoissa työpaikalle. Ajokortittomuus puhuu puutteellisista kansalaistaidoista ja muutenkaan julkisiin välineisiin ei ole luottamista.
Kirjoituksessasi on enempi sontaa kuin mahtuu mun mökin ulkohuusin p-säiliöön. Ihan tulee myötähäpeä-attack moisesta aivopierusta.
Olet nimittäin väärässä. Ajokortti ja auto eivät ole itseisarvoja eivätkä itsestäänselvyys vaan suuntaus on nimenomaan ajokortin hankkimatta jättämiseen päin. Olen saanut ihan jokaikisen työpaikkani ilman ajokorttia ja autoa (vaikka molemmat mulla onkin) eivätkä kaikki työpaikat sijaitse siellä periferiassa missä sinä asut tai käyt töissä. Ajokortti EI ole kansalaistaito. Jos olisi, kuuluisi ajo-opetus peruskoulun oppimäärään muiden kansalaistaitojen ohella.
Se että sinä et luota julkisiin liikennevälineisiin, on sun ongelmas, ei muiden. Ne jotka julkisia käyttävät, osaavat yleensä ennakoida. Jos sun ongelmasi on paikkakuntasi puutteellinen julkinen liikenne, kannattaa olla yhteydessä oman kunnan virkamiehiin jotka sitä linjastosuunnitelmaa laativat.
Minä ajan vuodessa enemmän kuin sinä kymmenessä enkä silti dissaa ajokortittomia. Sua mä dissaan koska olet tyhmä ja ennakkoluuloinen.Julkinen liikenne on ihan kiva juttu ja muistathan että myös taksi jota sinäkin käytät könytessäsi pikkutunneilla ympäripäissäsi kirkonkylän baarista kotio, ovat sitä julkista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös presidenttinäkin. Ainakin Kekkonen ei omistanut korttia. Eihän se niin ratkaisekaan.
Henk-koht tunnen usitakin kortittomia ihmisiä ja hyvin ovat työelämässä pärjänneet ilmankin.
Sitten oon ennemmin työtön, paitsi etten toistaiseksi oo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös presidenttinäkin. Ainakin Kekkonen ei omistanut korttia. Eihän se niin ratkaisekaan.
Henk-koht tunnen usitakin kortittomia ihmisiä ja hyvin ovat työelämässä pärjänneet ilmankin.
Eivät tainneet olla bussikuskeja tai asua perähikiällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksessasi on enempi sontaa kuin mahtuu mun mökin ulkohuusin p-säiliöön. Ihan tulee myötähäpeä-attack moisesta aivopierusta.
Olet nimittäin väärässä. Ajokortti ja auto eivät ole itseisarvoja eivätkä itsestäänselvyys vaan suuntaus on nimenomaan ajokortin hankkimatta jättämiseen päin. Olen saanut ihan jokaikisen työpaikkani ilman ajokorttia ja autoa (vaikka molemmat mulla onkin) eivätkä kaikki työpaikat sijaitse siellä periferiassa missä sinä asut tai käyt töissä. Ajokortti EI ole kansalaistaito. Jos olisi, kuuluisi ajo-opetus peruskoulun oppimäärään muiden kansalaistaitojen ohella.
Se että sinä et luota julkisiin liikennevälineisiin, on sun ongelmas, ei muiden. Ne jotka julkisia käyttävät, osaavat yleensä ennakoida. Jos sun ongelmasi on paikkakuntasi puutteellinen julkinen liikenne, kannattaa olla yhteydessä oman kunnan virkamiehiin jotka sitä linjastosuunnitelmaa laativat.
Minä ajan vuodessa enemmän kuin sinä kymmenessä enkä silti dissaa ajokortittomia. Sua mä dissaan koska olet tyhmä ja ennakkoluuloinen.Julkinen liikenne on ihan kiva juttu ja muistathan että myös taksi jota sinäkin käytät könytessäsi pikkutunneilla ympäripäissäsi kirkonkylän baarista kotio, ovat sitä julkista liikennettä.
Asijjoo... Oli kyllä yks typerimpijä aloituksiva ikinä.
Olen ollut vakituisessa työssä vuodesta 2002 lähtien. En omista autoa, kuljen pyörällä töihin. Ajokortti tosin on. Joudunko nyt työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen pienen kittarin perustaa ilman autoa ja korttia?
Ehkä jos asuu 100 km päässä lähimmästä bussipysäkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tainneet olla bussikuskeja tai asua perähikiällä.
Helsingissä tai ainakin pääkaupunkiseudulla kyllä asustelevat. Siellähän nyt on jo paikallisliikenne vilkkaampaa eli paikkaan kun paikkaan pääsee yötä päivää. Paikallisbusseilla, lähijunilla, metrolla jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen pienen kittarin perustaa ilman autoa ja korttia?
Jos sulla on varaa palkata myös juoksupoika tukussa juoksemaan ja pystytät sen kittaris tukun viereen.
Itse kyllä myönnän sen, että kortti olisi tärkeä. Minulta on sitä kysytty useasti ja kyllä se vaikuttanut työn saantiin. Olen vaan jotenkin saanut päähäni etten uskalla ajaa. Sen lisäksi en haluaisi autokouluun vaan jonkun täytyisi viitsiä opettaa minua. Tähän vielä rahattomuus niin näiden asioiden takia kortti hankkimatta. Aikaa minulla olisi ja nuori vasta olen. Eräs onnettomuus ja läheisen kuolema vaikutti paljon tuohon, että en haluasi autoa ajaa.
On vähän eri asia olla autoton työtön Purnumukassa kuin Tampereella tai Espoossa.
Mä en ole ikinä ollut päivääkään työtön eikä mulla ole autoa eikä ajokorttia.
Olen huomannut tuon näin nelikymppisenä stadilaisena miehenä. Mutta aion pitää periaatteistani kiinni hamaan loppuun saakka. Julkinen liikenne on niin toimiva että en aio saastuttaa maailmaa yksityisautoilulla. Eikä rahani muutenkaan riittäisi kuin johonkin karvanoppatojotaan.
Jäin työttömäksi myöhäisessä keski-iässä. Ajokortin puute on vaikuttanut noin kymmenen työpaikan saamiseen negatiivisesti viimeisen puolen vuoden aikana. Pelkään auton kyydissäkin, mutta nyt on pakko miettiä kortin hankkimista. Julkinen liikenne ei enää toimi edes keskikokoisessa kaupungissa, vaikka nuoruudessani pääsi linja-autolla kulkemaan ihan hyvin.