Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa teinitytöt oppii paremman hygienian?

Vierailija
12.01.2019 |

13 v ei ainakaan osaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 v ei ainakaan osaa.

Avaa vähän.

Eikö pyyhi tai pese takapuoltaan? Sottaako kuukautisten kanssa? Eikö käy suihkussa, hiukset likaiset ja haisee pahalta?

Perushygienia, eli vessassa käyminen ja käsien pesu opitaan yleensä n. 2-vuotiaana ja n. 3-vuotiaana sen pitäisi olla suht itsenäistä.

Oho, kolmevuotias, joka osaa puhdistaa itse takapuolensa kakan jälkeen, kuulostaa harvinaislaatuiselta. Mulla ei ole myöskään kovin korkeaa luottoa kolmevuotiaan käsipesun perusteellisuuteen.

Lapselle aletaan opettaa näitä asioita ikätason mukaan (kuten joku tuolla jo tarkensi). Kiinnitetään huomio siihen, että nyt pyyhitään, nyt pestään ja miksi pyyhitään ja pestään. Siitä asia etenee ja tulee luonnolliseksi osaksi elämää. Ei kukaan odota 4-vuotiaalta aikuisen selviytymiskykyä, mutta hänen kanssaan toimitaan niin, ettei hänen tarvitse olla likaisena enempää käsistä kuin pepusta. Aika pieni lapsi jo muistaa, että kädet ilman muuta pestään ennen ruokailua.

Minä vastasin viestiin, jossa sanottiin, että kolmevuotiaana pitäisi olla suht itsenäistä. Kommenttisi ei liity siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla