Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva vuokranantaja epäilyttää

Vierailija
12.01.2019 |

Kävin noin kuukausi sitten katsomassa isoa kaksiota, jonka vuokranantaja oli komea, nuori, vain pari vuotta minua vanhempi mies. Mies vaikutti jotenkin ehkä sellaiselta flirtiltä ja tuijotteli hirveästi koko ajan päästä varpaisiin ja oli muutenkin sellainen "lipevä". Facebookista katselin, niin hirveästi biletyskuvia ainakin näkyi olevan. Toisaalta vaikutti ihan harmittomalta, mukavalta tyypiltä, toisaalta vähän tosiaan lipevän oloinen.

Kämppä oli kuitenkin iso ja kiva, ja sekin epäilytti, kun vuokra oli suhteessa niin pieni. Kuitenkin edelliset asukit olivat siinä asuneet useita vuosia, kun heitä samalla näin, ja he vaikuttivat ihan tyytyväisiltä. Olivat siis ostaneet oman asunnon ja muuttamassa sen takia. Kysyin, että miksi tässä on niin pieni vuokra kun tämä on kuitenkin iso, hyväkuntoinen kämppä ihan hyvällä alueella. Vuokranantaja ei kuitenkaan oikein osannut sitä sanoa.

Kerroin, että mietin vielä asiaa ja soittelen sitten. Tunti sen jälkeen mies tekstasi, että "Sun ei sitten tarvi maksaa takuuvuokraa kuin vaikka kolmasosa siitä vuokrasta. Kun vaikutit niin luotettavalta ja kivalta". Mietin, että miten voin vaikuttaa luotettavalta ja kivalta 10 minuutin tapaamisen jälkeen, jossa tosin kerroin olevani lähihoitaja enkä tykkää, jos talossa biletetään, ja loput ajasta tivasin sitä pientä vuokraa. :D Niin mietityttää tuo takuuvuokran vähyys?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan joku miljonääri, joka ei saa siitä huolimatta naista, kun ei ole mitään hajua siitä, miten niitä kuuluu lähestyä.

Jos mulla olis oikeasti rahaa ja asunto vuokrattavana, ei se olisi niin tonnin päälle sinne tai tänne, koska sillä ei ihan oikeasti loppupeleissä ole merkitystä edes mulle.

Vierailija
62/72 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vuokralaisten markkinat ja vapaita asuntoja on pilvin pimein ja hyviä vuokralaisia ja pitkäaikaisia on vaikea saada. Tämä kehä kolmosen ulkopuolella.

Missä päin tuo asunto on?

Ap:n mielikuvituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia komea, varakas ja hyväkäytöksinen mies vuokraisi omistamansa asunnon vain seksiä saadakseen? Eiköhän tuo hoidu muutenkin. 

Nujuu tuollaisia itsestään liikoja luulevia naisia on maailma täynnä. Luulevat sitten vainoharhaisesti että kaikki ovat pokaamassa.

Meidän tuttuvapiirissä on yksi tuollainen jonka kanssa leikimme tota leikkiä. Ylipainoinen, huono iho, ohuet vitivalkoiset hiukset. Nauretaan sitten sen selän takana sille kun se oikeasti luulee että se on joku missikaunotar. Oikeasti sillä ei olisi saumaa mihinkään meistä vaikka samalla se itse luulee olevansa liian kaunis meille.

No olipas kiva kommentti. Mieluummin olen vähän liian vainoharhainen kuin liian hyväuskoinen.

Teimme tosiaan sopparin tänään. Menin sitä ennen käymään kaverilla ja kerroin tästä miehestä. Jätin vielä varmuuden vuoksi miehen yhteystiedot kaverilleni, jos minusta ei kuulukaan niin ainakin joku tietää osoitteen.

Mies laittoi viestiä kuuden aikaan, että "Älä hei ihan vielä tule, käyn vielä suihkussa". Pidin tätä vähän outona, mutta ajattelin, että varmaan ollut lenkillä tai jotain. No, heti kun ovi aukesi niin oikein lehahti naamaan deodorantti ja joku miesten hajuvesi... Mies oli heti siinä ovella tosi flirtti ja oikein sellainen kuuma juuri suihkusta tullut namupala. Ei tullut enää sellaista "Se on joku hullu" -fiilistä. Itselläkin alkoi tosiaan vähän tunteet kuumenemaan. :D Tosiaan, itse soppareista, näytti olevan kaikki kunnossa. Kaikki paperit yms. kävin läpi huolella, mies tosiaankin omistaa itse asunnon. Kauheasti kyseli, että milloin minulle sopisi ja milloin minä tahtoisin maksaa ja onhan tämä takuuvuokra nyt varmasti hyvä, ettei ole liikaa?

Mies ei mitään yrittänyt, yllätyksekseni olisin kyllä ehkä jopa sitä halunnut. :D Mutta ehkä hyvä näin, parempi pitää juttu asiallisena.

Oisko sillä ollut vaikka nainen ollut kylässä juuri ennen sun tuloa tai käynyt urheilemassa? Tai vaikka treffeille menossa. Jotenkin en usko sen sulle olevan muuta kuin ystävällinen. 😁

Vierailija
64/72 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua?

Vierailija
65/72 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitystä? :D

Vierailija
66/72 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asunto Porvoossa eikä mielikuvituksessani, en viitsi kertoa kaupunkia ettei tunnisteta. Mutta eteläisessä Suomessa kuitenkin.

Vuokranantaja vastasi viestiin "Sori, olin vähä juhlimassa. En kai häirinny? Sitä oon ihmetelly, miten tollanen kaunis ja kiva tyttö asuu yksin?" Mietin, että mitähän tuohon voi vastata. :D En laittanut viestiä takaisin. En haluaisi mitään draamaa tähän, kun kuitenkin vuokranantaja kyseessä.

Vierailija
67/72 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. nyt hän sitten rupesi selittämään siitä, että kun makuuhuoneen seinässä on iso tahra (jonka voi kylläkin peittää esim. kaapilla). Se ei siis haittaa mua se tahra. Tämä vuokranantaja ainakin 3-4 kertaa laitteli viestiä, että "Jos kuitenkin tapetoitaisiin yhdessä se seinä, mä voin maksaa ja mennään yhdessä valitsemaan tapetti, saat vaikka päättää millainen otetaan" Sanoin, että ei tarvitse, saan sen päälle laitettua kaapin tai hyllyn, eikä se tahra nyt niin haittaa. Silti vuokranantaja vielä tämän jälkeen muutamaan kertaan laitteli "Ootko kuitenkin miettinyt sitä tapetointia?"

En lopulta enää vastannut sen tapettiyrityksiin.

Vierailija
68/72 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin.. nyt hän sitten rupesi selittämään siitä, että kun makuuhuoneen seinässä on iso tahra (jonka voi kylläkin peittää esim. kaapilla). Se ei siis haittaa mua se tahra. Tämä vuokranantaja ainakin 3-4 kertaa laitteli viestiä, että "Jos kuitenkin tapetoitaisiin yhdessä se seinä, mä voin maksaa ja mennään yhdessä valitsemaan tapetti, saat vaikka päättää millainen otetaan" Sanoin, että ei tarvitse, saan sen päälle laitettua kaapin tai hyllyn, eikä se tahra nyt niin haittaa. Silti vuokranantaja vielä tämän jälkeen muutamaan kertaan laitteli "Ootko kuitenkin miettinyt sitä tapetointia?"

En lopulta enää vastannut sen tapettiyrityksiin.

..Mitä ihmettä :D

Vierailija
69/72 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tarina.

Vierailija
70/72 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tilannepäivitystä.

Tuon tapettijutun jälkeen oli noin kuukausi hiljaiseloa, kunnes tämän vuokranantajan kirjeitä rupeaa tuosta noin vaan putkahtelemaan mulle, vaikka se on asunut täällä 6 vuotta sitten. Laitoin viestiä, että voin viedä postiin ne kirjeet tai tuoda hänelle, niin vastaus oli että ei, hän tulee hakemaan ne kirjeet. Sitten se vuokranantaja tuli jotenkin hirveän laittautuneena ja pilke silmäkulmassa ne hakemaan. No, meni viikko ja taas tuli sen kirjeitä mulle. Huokaisen. Jos nyt oikein hullusti ajattelisin, niin sehän saattaisi itse lähetellä tai tuoda niitä kirjeitään mulle, että saisi taas nähdä mua. Noh.. Toivotaan ettei.

Seuraavaksi mulla hajosi lavuaari, ja se on nyt ollut siis jo pari viikkoa rikki. Vuokranantaja sanoi, että se tulee sitä kattomaan, mutta ei ole näkynyt. Aina laittaa viestiä "Huomenna tuun kattomaan", ja kun huominen koittaa, soitan sille, eikä se vastaa, ja sitten se laittaa jonkun epämääräsen tekstarin hymiöiden kanssa mulle, että "Kiitos laitellaan viestiä tästä vielä"?? Noh.. Tossa se lavuaari nyt on rikki ja vedet valuu ämpäriin.

Vierailija
71/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
72/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta oudolta jos edelliset asukkaat ovat olleet tyytyväisiä. Vuokra voi olla alhainen sen takia ettei asunnosta ei enää velkaa. Silloin voi pyytää vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme