Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan kauheaa, 4. IUI ja negatiivinen tulos

Vierailija
12.01.2019 |

Ikää 37. Seuraavaksi ensi viikolla IVF- lyhyen hoidon suunnitteluun. Tällä hetkellä pahin mahdollinen pelko, entä jos ME ei saada perhettä 😓😭

Siittiöt priimaa, ovulaatio tapahtuu, varmaan sitten IVF labrassa näkee, onko munarakkuloissa, limassa, kiinnittämisessä vikaa.

Kertokaa IVF:stä. Eka viikko lääkkeitä, tokalla viikolla keräys, siitä 3-5 päivää istutus joka on kuin inseminaatio. Ja siitä taas piinallinen odottelu.

Yritetty 1,5v josta puoli vuotta hoidoissa, neljä inseminaatiota tehty tuloksetta. Tällä hetkellä olo että tälle ei itse mahda yhtään mitään. Kaikki on Jumalan ja lääkärien käsissä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vähän samoissa tilanteissa ja ikäluokassa ollaan ap:n kanssa. Minä myös 37, mies jo vähän päälle neljänkymmenen. Yritystä takana vuosi, tilannetta lähdettiin kuitenkin tsekkaamaan jo reilun puolen vuoden jälkeen, kun halusimme molemmat tietää heti, jos jotain vialla. Minulla itselläni pientä häikkää, miehen puolelta sen sijaan isompaa ongelmaa siittiöissä. Letroja kokeiltu muutama kierto ja nyt ollaan menossa toiseen inseminaatioon. Itsestä vaan tuntuu siltä, että tuskin onnistuu ja että varmaan joudumme myös tuonne IVF:ään /ICSI:iin lopulta ja henkisesti olen varautunut jo vaikka kuinka moneen kierrokseen.

Ja paino tosiaan nousee jo nyt vaikka en ole montaa kuukautta ehtinyt hormoneja popsia. 

Ja liikkeellä ollaan vasta nyt, koska tapasin mieheni vasta +35-vuotiaana, sitä ennen yli 10 vuotta sinkkuna ja yksin en olisi vanhemmuuteen ollut valmis...

Tuohon lihomiseen. Minä olen ryhtynyt syömään vähemmän herkkuja, ja olen liikkunut reipasta liikuntaa 5h viikossa sekä lisäksi kävelyä tulee päivässä noin 6000 askelta kun hyvä olisi tulla jopa 10 000.

Ap

Vierailija
42/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ivf, eka siirto ei onnistunut. Seuraavaksi siirrettiin 2 pakastettua, molemmista lähti raskaus, toinen kuoli loppuvaiheessa kohtuun. Sittemmin vielä 2 onnistunutta ivf raskautta.

Missä teille tehtiin hoidot?

Miten tuo siirron kulku menee? Voisitko kertoa siitä tarkemmin?

Inseminaatiossa osaan nyt opastaa muita, mutta IVF on hieman epäselvä ja mitä siinä on tärkeää tietää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljän IUI:n jälkeen onnistui IVF ensimmäisellä. Yksi alkio istutettiin ja kaksoset syntyivät eli se yksi alkio jakautui vielä mahassa. Olin 35 kun vauvat syntyivät. Endometrioositausta.

Meillä lääkäri suositteli elämään mahdollisimman normaalia elämää, ei mitään ideaalielämää urheilun tai alkoholin suhteen. Rennoin mielin. Kukin tavallaan toki.

Pistokset ja muut meni ok kun seurattiin ohjeita. Ei ihmeemmin poissaoloja paitsi keräys- ja istutuspäivä. Muut ajat saatiin sovittua yksityisellä aamuvarhaiselle.

Vierailija
44/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli 4 IUI:tä ilman tulosta, mutta heti ekasta IVF:stä saimme kaksoset.

Vierailija
45/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä neljän IUI:n jälkeen onnistui IVF ensimmäisellä. Yksi alkio istutettiin ja kaksoset syntyivät eli se yksi alkio jakautui vielä mahassa. Olin 35 kun vauvat syntyivät. Endometrioositausta.

Meillä lääkäri suositteli elämään mahdollisimman normaalia elämää, ei mitään ideaalielämää urheilun tai alkoholin suhteen. Rennoin mielin. Kukin tavallaan toki.

Pistokset ja muut meni ok kun seurattiin ohjeita. Ei ihmeemmin poissaoloja paitsi keräys- ja istutuspäivä. Muut ajat saatiin sovittua yksityisellä aamuvarhaiselle.

Niin ihana kuulla tämä👍🙏🙏🙏

Pakko urheilla kun paino nousee niin kamalasti. Mies on klinikan suosituksesta lopettanut oluen juonnin..

Onko IVF pistoksineen paljon rankempi kuin inssi? Lääkkeellistä inssiä en kokenut vaikeana, ultrineen aina aamuvarhaisella kävin minäkin.

Ekan IVF aikaan sattuu kuukauden rankka jakso töissä - rankka mutta pääsen noihin hoitoihin kun vain menen niihin.

Ihana lukea vastauksianne!

Menikö Sinulla odotusaika hyvin?

Ap

Vierailija
46/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta halusin tulla rohkaisemaan! Olen itse saanut alkuni luovutetusta munasolusta, eli äitini ei ole biologinen äitini, mutta on silti minut synnyttänyt ja olen hänen lapsensa. Äiti oli yli 40v kun sai minut. Eli älä luovuta, ja mielestäni olet ihan tarpeeksi nuori vielä saamaan lapsen tai useamman. Haluan myös rohkaista siihen, että luovuttu munasolu ei tee sinusta yhtään vähempää lapsen äitiä. Vaikka itselleni on jo lapsena kerrottu miten sain alkuni, niin en ole koskaan tuntenut epäilystäkään siitä etteikö äitini olisi äitini. <3 Tsemppiä!

Vierailija
47/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta halusin tulla rohkaisemaan! Olen itse saanut alkuni luovutetusta munasolusta, eli äitini ei ole biologinen äitini, mutta on silti minut synnyttänyt ja olen hänen lapsensa. Äiti oli yli 40v kun sai minut. Eli älä luovuta, ja mielestäni olet ihan tarpeeksi nuori vielä saamaan lapsen tai useamman. Haluan myös rohkaista siihen, että luovuttu munasolu ei tee sinusta yhtään vähempää lapsen äitiä. Vaikka itselleni on jo lapsena kerrottu miten sain alkuni, niin en ole koskaan tuntenut epäilystäkään siitä etteikö äitini olisi äitini. <3 Tsemppiä!

Kiitos💕🙏🙏 Merkitsee meille molemmille paljon kun tulit rohkaisemaan!!!

Ihana lukea.

Saako kysyä oletteko äitisi kanssa eri näköisiä, eri luonteisia tai ihan erilaisia? Me voisimme käyttää luovutettuja munasoluja.

Ap

Vierailija
48/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli 4 IUI:tä ilman tulosta, mutta heti ekasta IVF:stä saimme kaksoset.

Mahtavaa 🙏🙏🙏👍

Oliko teillä toivoton olo inssien jälkeen, vai odotitteko innolla IVF?

Meillä on kiireinen työ, vähän jännittää IVF mutta en halua työkiireiden takia sitä enää lykätä, en edes yhtä kuukautta. Koska sitten työ menee aina edelle. Nyt perhe ja terveys ovat edellä.

Pistäminen jännittää myös.

Ap

Vierailija
49/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä oletteko äitisi kanssa eri näköisiä, eri luonteisia tai ihan erilaisia? Me voisimme käyttää luovutettuja munasoluja.

Ap

Ei olla saman näköisiä, äiti on lyhyt (alle 160cm) ja pienikokoinen, minä olen 175cm. Äidillä on ruskeat hiukset, minulla vaaleat. Saman väriset silmät meillä on, ja luonteesta hmm, äitini on hyvä ja kiltti ihminen, niin kuin minäkin (mielestäni). 😊

Vierailija
50/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/51 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni ensimmäisen ivf:n ensimmäisestä pakastealkion siirrosta. Saatiin vain yksi elinkelpoinen alkio, joka sitten onneksemme kiinnittyi ja raskaus sujui ongelmitta. Sitä ennen tehtiin kolme inseminaatiota, joiden epäonnistuttua olin kyllä aika pohjilla. Mutta ivf on tosiaan se kaikkein tehokkain hoitomuoto, joten älä menetä toivoasi vielä. Facessa on Suljettu simpukka -ryhmä lapsettomuudesta kärsiville, sieltä saa hyvin vertaistukea ja tietoa hoidoista.