Ihan kauheaa, 4. IUI ja negatiivinen tulos
Ikää 37. Seuraavaksi ensi viikolla IVF- lyhyen hoidon suunnitteluun. Tällä hetkellä pahin mahdollinen pelko, entä jos ME ei saada perhettä 😓😭
Siittiöt priimaa, ovulaatio tapahtuu, varmaan sitten IVF labrassa näkee, onko munarakkuloissa, limassa, kiinnittämisessä vikaa.
Kertokaa IVF:stä. Eka viikko lääkkeitä, tokalla viikolla keräys, siitä 3-5 päivää istutus joka on kuin inseminaatio. Ja siitä taas piinallinen odottelu.
Yritetty 1,5v josta puoli vuotta hoidoissa, neljä inseminaatiota tehty tuloksetta. Tällä hetkellä olo että tälle ei itse mahda yhtään mitään. Kaikki on Jumalan ja lääkärien käsissä.
Kommentit (51)
Monella vanhemmalla on pitkät hoidot takana, kannattaa yrittää ottaa rauhallisesti. :)
Ei nyt varsinaisesti liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta olisitteko valmiita kokeilemaan luovutettuja munasoluja? Entä esim. adoptiota?
Heippa! Meillä on viimeisen ivf-hoidon viimeinen pakastealkion siirto tulossa nyt tämän talven aikana. Pääset pistämään itseäsi monia monia kertoja näiden hoitojen aikana. Itse olen aloittanut hormonihoidot yleensä aika pian uuden kierron alussa ja munasolujen kasvua seurataan useampaan kertaan yleensä. Että töistäkin joutuu olemaan poissa. Punktio on siinä kierron puolivälin tienoilla ja tuoresiirto tehdään siitä muutamien päivien päästä. Ainakin meidän sairaalassa siirretään vain yksi alkio kerrallaan, koska kaksosraskaus on aina riski. Sitten alkaa se kahden viikon piina, kun joutuu odottelemaan onnistuuko vai eikö. Viimeinen piikkikin (ainakin meillä) pistetään pari päivää alkion siirron jälkeen, että kyllä neuloja kuluu :) onnea teille hoitoihin, toivottavasti teidän taival päättyy onnellisesti!
N27
Ystäväni sai hoidoilla (jotka eivät suinkaan onnistuneet ensimmäisillä kerroilla) esikoisen 38-vuotiaana ja sitten perään heti toisen lapsen! Nyt ovat onnellinen, kaksilapsinen perhe! Toivon sinulle samanlaista tulosta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä alotatte lapsen yrittämisen näin myöhään? 😭 Hedelmällisyys laskee kuin lehmän häntä päälle 30-vuotiailla naisilla.
Ja yhteiskunnan rahoistako näitä hoitoja maksellaan?
Aattele. Mun äiti on ollut 32, kun sai mut ja mulla on myös kaksi pikkuveljeä. Itse en todellakaan haaveile lapsista, enkä todellakaan aio sellaista hankkia lle 35-vuotiaana. Mieluummin kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä murehdi, jos kaikkea ei ole kokeiltu vielä. Ystävänikin kävi pitkät hoidot ja lopulta kokeiltiin valmiin alun istutusta joka on kohta jo eskasi-ikäinen.
Joo sama juttu mun kaverilla. Vasta IVF onnistui kaverillani "jonka ei pitänyt koskaan saada lapsia". Nyt hänelle on tulossa neljäs lapsi IVF:llä ja hän on 37 vuotias.
Mekin käytiin aikoinaan useamman kerran inseminaatiossa tuloksetta. Sitten siirryttiin lapsettomuusklinikalle IVF hoitoihin. Selvisi, että ensimmäisen siemennesteanalyysin tulos oli aivan huuhaata (tehty tavallisella yksityisellä lääkäriasemalla), labrahoitaja oli ilmeisesti ollut taitamaton tai sitten vain yksinkertaisesti keksinyt tuloksen, että mieheni siemenneste olisi ok. Lapsettomuusklinikalla lopulta selvisi, että siemennesteessä ei ollut tosiasiassa yhtään liikkuvaa siittiötä ja meille pitäisi tehdä ICSI. Loppu hyvin kaikki hyvin, meillä on nyt kaksi teini-ikäistä lasta :)
Tiedän ainakin yhden onnellisen tapauksen, joka tuli ensimmäisestä Ivf-hoidosta raskaaksi ja synnytti terveen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Meillä on viimeisen ivf-hoidon viimeinen pakastealkion siirto tulossa nyt tämän talven aikana. Pääset pistämään itseäsi monia monia kertoja näiden hoitojen aikana. Itse olen aloittanut hormonihoidot yleensä aika pian uuden kierron alussa ja munasolujen kasvua seurataan useampaan kertaan yleensä. Että töistäkin joutuu olemaan poissa. Punktio on siinä kierron puolivälin tienoilla ja tuoresiirto tehdään siitä muutamien päivien päästä. Ainakin meidän sairaalassa siirretään vain yksi alkio kerrallaan, koska kaksosraskaus on aina riski. Sitten alkaa se kahden viikon piina, kun joutuu odottelemaan onnistuuko vai eikö. Viimeinen piikkikin (ainakin meillä) pistetään pari päivää alkion siirron jälkeen, että kyllä neuloja kuluu :) onnea teille hoitoihin, toivottavasti teidän taival päättyy onnellisesti!
N27
Oletpas nuori. 27v ja jo hoidoissa? Taidat olla julkisella kun siirtävät vain yhden alkion.
Vierailija kirjoitti:
Monella vanhemmalla on pitkät hoidot takana, kannattaa yrittää ottaa rauhallisesti. :)
Ei nyt varsinaisesti liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta olisitteko valmiita kokeilemaan luovutettuja munasoluja? Entä esim. adoptiota?
Olemme varmaan valmiita kokeilemaan kaikkea.
Kysyinkin tuossa yllä, että mitkä ovat vaihtoehdot IVF-lyhyen hoidon jälkeen?
Onko yksityisellä jonoa luovutusmunasoluhoitoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä murehdi, jos kaikkea ei ole kokeiltu vielä. Ystävänikin kävi pitkät hoidot ja lopulta kokeiltiin valmiin alun istutusta joka on kohta jo eskasi-ikäinen.
Joo sama juttu mun kaverilla. Vasta IVF onnistui kaverillani "jonka ei pitänyt koskaan saada lapsia". Nyt hänelle on tulossa neljäs lapsi IVF:llä ja hän on 37 vuotias.
Ihana kuulla👍💕
Vierailija kirjoitti:
Mekin käytiin aikoinaan useamman kerran inseminaatiossa tuloksetta. Sitten siirryttiin lapsettomuusklinikalle IVF hoitoihin. Selvisi, että ensimmäisen siemennesteanalyysin tulos oli aivan huuhaata (tehty tavallisella yksityisellä lääkäriasemalla), labrahoitaja oli ilmeisesti ollut taitamaton tai sitten vain yksinkertaisesti keksinyt tuloksen, että mieheni siemenneste olisi ok. Lapsettomuusklinikalla lopulta selvisi, että siemennesteessä ei ollut tosiasiassa yhtään liikkuvaa siittiötä ja meille pitäisi tehdä ICSI. Loppu hyvin kaikki hyvin, meillä on nyt kaksi teini-ikäistä lasta :)
Ihana kuulla👍
Voiko suoraan tehdä IVF ja icsi? Siittiöt pitäisi olla kunnossa.
Ivf, eka siirto ei onnistunut. Seuraavaksi siirrettiin 2 pakastettua, molemmista lähti raskaus, toinen kuoli loppuvaiheessa kohtuun. Sittemmin vielä 2 onnistunutta ivf raskautta.
Täällä vähän samoissa tilanteissa ja ikäluokassa ollaan ap:n kanssa. Minä myös 37, mies jo vähän päälle neljänkymmenen. Yritystä takana vuosi, tilannetta lähdettiin kuitenkin tsekkaamaan jo reilun puolen vuoden jälkeen, kun halusimme molemmat tietää heti, jos jotain vialla. Minulla itselläni pientä häikkää, miehen puolelta sen sijaan isompaa ongelmaa siittiöissä. Letroja kokeiltu muutama kierto ja nyt ollaan menossa toiseen inseminaatioon. Itsestä vaan tuntuu siltä, että tuskin onnistuu ja että varmaan joudumme myös tuonne IVF:ään /ICSI:iin lopulta ja henkisesti olen varautunut jo vaikka kuinka moneen kierrokseen.
Ja paino tosiaan nousee jo nyt vaikka en ole montaa kuukautta ehtinyt hormoneja popsia.
Ja liikkeellä ollaan vasta nyt, koska tapasin mieheni vasta +35-vuotiaana, sitä ennen yli 10 vuotta sinkkuna ja yksin en olisi vanhemmuuteen ollut valmis...
Vierailija kirjoitti:
Ivf, eka siirto ei onnistunut. Seuraavaksi siirrettiin 2 pakastettua, molemmista lähti raskaus, toinen kuoli loppuvaiheessa kohtuun. Sittemmin vielä 2 onnistunutta ivf raskautta.
Ihana kuulla😊💕
Eli IVF on ilmeisesti mahdollista tehdä useamman kerran?
Ap
Harmi, että tänne ketjuun on tullut tappelua😪
Ap