Apua! Tajusin just, et ens vuonna 80-luvulla syntyneet täyttää 40!!?
Siis miten voi olla, että ens vuonna kasarin lapset on jo niitä nelikymppisiä? Niidenhän pitäisi olla n. 20-30 vuotiaita. Ei NELIKYMPPISIÄ!
😶🔜🤫
Kommentit (76)
-89 ja tuntuu kuin nuoruus olisi jo täysin kadonnut... :/
Vierailija kirjoitti:
Mutta mietipäs sitä, että 2001 syntyneet pääsevät tänä vuonna baariin.
No huh, jos olisi teininä tullut vaikka festarilla raskaaksi niin lapsi olisi täysi-ikäinen pian. Sen sijaan elän edelleen pidennettyä teini-ikää. 😂
Kronologinen ja fyysinen ikä (ikääntymiseen liittyvien DNA:n mutaatioiden määrä, telomeerien pituus) ovat kaksi eri asiaa. Toisilla telomeerit lyhenevät herkemmin luonnostaan eli ikääntyvät nopeammin, ja toiset sietävät ulkoisia rasitustekujöitä enemmän (oksidatiivinen stressi, tupakointi, alkoholi jne. ).
25v voi olla biologiselta iältään 35v ja toisin päin.
Geenilotto ei ole reilua. Mutta elämäntapoihin voi kaikki vaikuttaa.
Niin, no suurin osa meistä on selvinnyt kuitenkin ehjin nahoin niinkin merkittävästä synttäristä kuin 40! Voi tsiisus mitä pellejä ootte kun tuosta pitää oikein ongelma tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no suurin osa meistä on selvinnyt kuitenkin ehjin nahoin niinkin merkittävästä synttäristä kuin 40! Voi tsiisus mitä pellejä ootte kun tuosta pitää oikein ongelma tehdä.
no on se ongelma kun esim minulla sairauksien ja siitä johtuvien vaikeuksien vuoksi elämäntilanne on sama kuin 20 v sitten köyhänä opiskelijana. Helpompaa varmasti jos on ne työt ja urat ja talot ja perheet. Minulla on kaikki nuo hankkimatta.
Minulla taas olo on kuin 55-vuotiaalla. t. vm -80. Ja sekin tuntuu liian nuorelta. Kuolisinpa pian.
Huolehitko itsestäsi ? Syötkö ravitsevaa ruokaa ja harrastat liikuntaa monipuolisesti? Jos et niin susta voi tulla sellainen 40 going on 60 ennenaikaisesti vanhentunut
Minusta on aivan hirveää että täytän ensi vuonna 30, vastahan mä täytin 18 ja pänttäsin kirjoituksiin :D Silti aika nuoren ihmisen elämää elän: asun yhä vuokralla ja teen pätkätöitä, elän kituuttaen. Mikähän mun tilanne on 10 vuoden päästä, pelottaa jo nyt!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järkyttävää. Itse olen syntynyt 70-luvulla ja olen hädin tuskin ylittänyt 30, joten mitä on tapahtunut?
... ja minä olen syntynyt 50 - luvulla ja ihan vasta vietin viisikymppisiä.
No joo. Odotas kun täytät 50. Kun olin lapsi, viisikymppiset oli vanhoja. Niille ostettiin kiikkutuoli synttärilahjaksi ja pidettiin isot kakkukahvijuhlat juhlapuheineen.
Mäkin täytän ens vuonna 20. Siis kaksvitunkyt vuotta. Elämä ohi olen valmis hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin täytän ens vuonna 20. Siis kaksvitunkyt vuotta. Elämä ohi olen valmis hautaan.
Tuostahan se elämä vasta alkaa ja jos kiinnostaa niin tässä olisi setämies tarjolla opastamaan elämän alkuun ;)
M54 184cm 110kg 14,5cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan se elämä vasta alkaa ja jos kiinnostaa niin tässä olisi setämies tarjolla opastamaan elämän alkuun ;)
M54 184cm 110kg 14,5cm
Sori mutta olen samaa sukupuolta kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M54 184cm 110kg 14,5cm
Ei sillä ole tässä iässä väliä kunhan on vain nuori tiukka perä niin reikä kuin reikä käy ;)
Tarjous on siis edelleen voimassa
M54 184cm 110kg 14,5cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M54 184cm 110kg 14,5cm
Ei sillä ole tässä iässä väliä kunhan on vain nuori tiukka perä niin reikä kuin reikä käy ;)
Tarjous on siis edelleen voimassa <3M54 184cm 110kg 14,5cm
Juu ei kiitos...
Itse asun vuokralla 13 neliön asunnossa, ei mennyt kaikki ihan putkeen. Vaan vielähän tässä ehtii...