Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin luota löytyi lääkkeitä. Otanko puheeksi?

Vierailija
11.01.2019 |

Mitä tekisit, jos löytäisit nais-/miesystäväsi luota lääkkeitä sairauteen, josta hän ei ole kertonut? Ne oli varmaan vahingossa jääneet esille. Olemme seurustelleet vasta vähän aikaa. Onko parempi ottaa puheeksi vai odottaa, että toinen kertoo itse? Sairaus ei haittaa minua millään tavalla eikä tule koitumaan esteeksi suhteessamme. Ajattelin, jos hän ei ole uskaltanut kertoa tai pelkää reaktiotani.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat, että hän kertoo sairaudestaan.

Vierailija
2/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo itse sitten kun haluaa. Nuuskijat ovat vastenmielisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän sairaudesta. Skitsofrenia on hiukan eri asia kuin vaikka diabetes.

Vierailija
4/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ihan avoimesti oli esillä niin miksei voisi kysyä jos asiassa joku mietityttää. Jos on petikin jaettu jo ja seurustellaan vakavasti niin pitäisi pystyä puhumaan jo ihan mistä vaan.

Vierailija
5/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli avoimesti esillä. En siis tonkinut mitään kaappeja. Lääke on nimeltä tuttu, mutta en tietenkään tiedä, mihin vaivaan se on määrätty. Haluan olla avoin ja puhua asioista, mutta en ollut varma, onko tässä tapauksessa hienotunteisempaa odottaa.

Vierailija
6/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää jostain jotain, niin tarkoittaa, että etsi! Jos pöydällä on pilleripurkki, niin se ei suinkaan löydy, se on siinä pöydällä, joten onko ihan pakko tonkia siellä?

Vierailija
7/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Pahoitteluni harhaanjohtavasta sanavalinnasta. Siinä ne olivat tiskipöydällä, kun kävin hakemassa jotain sieltä.

Vierailija
8/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli avoimesti esillä. En siis tonkinut mitään kaappeja. Lääke on nimeltä tuttu, mutta en tietenkään tiedä, mihin vaivaan se on määrätty. Haluan olla avoin ja puhua asioista, mutta en ollut varma, onko tässä tapauksessa hienotunteisempaa odottaa.

No mikä lääke se oli?  Oletko itse hoitoalalla? Jos et niin voidaan auttaa sua kertomaan mihin sitä käytetään?

Vierailija
9/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo itse sitten kun haluaa. Nuuskijat ovat vastenmielisiä.

Ei mun mielestä. Taidat olla näitä, jotka syyllistävät pettäjän jälkien seuraajia, pitäisi luottaa ja lässynlää.

Esim. skitsofreniasta tai vahvojen kipulääkkeiden väärinkäytöstä kertomatta jättäminen kertoo aika paljon ihmisestä. 

Vierailija
10/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet exäni kanssa niin löysit varmaan Ketipinoreja. Ei kertonut minulle sairaudestaan, joka on bipo, mutta kuulin muualta. Löysin häneltä k.o lääkkeitä niin valehteli, että kaveri antoi kokeeksi.

Vierailija
11/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Pahoitteluni harhaanjohtavasta sanavalinnasta. Siinä ne olivat tiskipöydällä, kun kävin hakemassa jotain sieltä.

Sanoisin varmaan että nää lääkkeet kyllä voisi säilyttää jossain muualla kuin tässä tiskipöydällä.

Vierailija
12/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet exäni kanssa niin löysit varmaan Ketipinoreja. Ei kertonut minulle sairaudestaan, joka on bipo, mutta kuulin muualta. Löysin häneltä k.o lääkkeitä niin valehteli, että kaveri antoi kokeeksi.

Ketipinoria (joka on varsinaisesti psykoosinestolääke) käytetään hyvin yleisesti myös unettomuuteen.

Vierailija
13/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä lääke se oli?  Oletko itse hoitoalalla? Jos et niin voidaan auttaa sua kertomaan mihin sitä käytetään?

Koska Googlestahan sitä tietoa ei löydä...

Vierailija
14/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinoria (joka on varsinaisesti psykoosinestolääke) käytetään hyvin yleisesti myös unettomuuteen.

No ei tietääkseni terveillä ja toimintakykyisillä ihmisillä käytetä vai olenko väärässä? Eiköhän unettomuuteen ole ihan eri lääkkeet. 

Vierailija
15/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasan käytetä Ketipinoria pelkkiin univaikeuksiin! Kyllä silloin on harhoja ja muitakin ongelmia, kuten psykoosia.

Vierailija
16/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietääkseni terveillä ja toimintakykyisillä ihmisillä käytetä vai olenko väärässä? Eiköhän unettomuuteen ole ihan eri lääkkeet. 

Enemmän varmaan käytetään unilääkkeitä mutta toiset on sitä mieltä että ketiapiin iltaisin otettuna toimii paremmin.

Vierailija
17/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitoalalla. Kyseessä ei myöskään ole mikään psyykenlääke, unilääke, rauhoittava lääke eikä mikään väärinkäyttöä aiheuttava tms. Ei ole kyse mistään mielenterveyden häiriöstä.

Vierailija
18/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan ne olla vaikka verenpaineen hoitoon tarkoitetut lääkkeet, se on aika yleinen vaiva suomalaisittain?

Vierailija
19/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalalla. Kyseessä ei myöskään ole mikään psyykenlääke, unilääke, rauhoittava lääke eikä mikään väärinkäyttöä aiheuttava tms. Ei ole kyse mistään mielenterveyden häiriöstä.

Olen hoitaja. En ottaisi puheeksi sairautta tai pohtisi sitä miksi hän kyseisiä lääkkeitä käyttää. Jos puoliso ei halua sairauksistaan puhua, se ei mielestäni ole tarpeen. Jos lääkkeet säilytetään väärin todennäköisesti puuttuisin.

Vierailija
20/21 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

000 kirjoitti:

Saattoihan ne olla vaikka verenpaineen hoitoon tarkoitetut lääkkeet, se on aika yleinen vaiva suomalaisittain?

Miksi asia pitäisi ottaa puheeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän