Millaisia työkenkiä käytät töissä sinä jonka työ käsittää paljon seisomista ja kävelyä (sisätiloissa)?
Kerro tähän (ja voi kertoa mikä työ on kyseessä). Kaipaan vinkkejä työkenkien hankintaan.
Kommentit (38)
Virkamies; korolliset kävelykengät joka ikinen päivä. Tai sit siistit nilkkurit. Ne ovat tosin tukevalla korolla. Myös ulkona käytän nilkkureita (silloin ku ei ole sohjoa) löysin tosi hyvät goretex-nilkkurit. Tää ei oo vitsi, ei kyl tee jaloille hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkarit, terveydenhoitoala.
Vuoden olen käyttänyt lenkkareita ja suosittelen niitä muillekin. Hakkaa mennen tullen kaikki työsandaalit ja -kengät.
Eipä vaan näytä kovin ammattimaiselta kun porukka pyörii työvaatteissa mutta ties mitä lenkkareita ja tennareita jaloissa.
Ne nyt vaan on monissa töissä paremmat kuin ns työkengät. Pakko pitää jalat kunnossa vaikkei näyrtäiskään niin ammattimaiselta. Itse kyllä käytän välillä myös niitä työkenkiä ja välillä lenkkareita.
Tai mitä jos vaan hankkisi sellaiset työkengät mitkä tuntuu hyvältä ja pystyy oikeasti myös kävelemään jos työnkuva sitä vaatii.
Sievin turvakengät, raskaat mutta suojaavat. Välillä jaloillaan menee liki koko 12h. Tehdastyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkarit, terveydenhoitoala.
Vuoden olen käyttänyt lenkkareita ja suosittelen niitä muillekin. Hakkaa mennen tullen kaikki työsandaalit ja -kengät.
Eipä vaan näytä kovin ammattimaiselta kun porukka pyörii työvaatteissa mutta ties mitä lenkkareita ja tennareita jaloissa.
Ne nyt vaan on monissa töissä paremmat kuin ns työkengät. Pakko pitää jalat kunnossa vaikkei näyrtäiskään niin ammattimaiselta. Itse kyllä käytän välillä myös niitä työkenkiä ja välillä lenkkareita.
Mulla ainakin pehmeäpohjaisissa lenkkareissa jalat kipeytyvät älyttömän nopeasti, jämäkkä upottamaton pohja silloin kun ei tarvitse juoksuun iskunvaimennusta. Ehkä painokin hieman vaikuttaa asiaan (kuinka hirmuisesti lenkkarien pohjat joustavat) -85kg mies
Sievin turvakärjelliset 55e, hoitoala. Ikinä ei ole jalat kipeät, on ajettu varpaiden yli pyörätuolilla ja laskettu kärjelle sähkösängyn jalka mutta ei haittaa. Kesällä hieman hiostavat mutta sekin ongelma ratkeaa jalkoja puuteroimalla.
Sieviä ja jalasta turvakenkinä, metallipajassa välillä 12h päiviä eikä jalat ikinä kipeät.
Eikö työnantajan velvollisuus ole hankkia työkengät ja vaatteet? kysyn teiltä hinnasta valittajilta.
Korkkarit, olen niin tottunut käyttämään joka päivä niitä.
-opettaja
Joustavakantaiset kävelylenkkarit.
Sairaanhoitaja.
Sievin/Jalaksen turvakengät. Ennen pidettiin sandaaleja, mutta ne kiellettiin. Tehdastyö.
Schollin kärjistä umpinaiset sandaalit (muistuttaa paljon nike free paljasjalka lenkkareita). Kevyet, kuin ei olisi kenkiä jalassa ollenkaan. Hoitoala. 60e maksoi.
Kärkivahvistetut kitkapohjaiset turvakengät. Työnantaja kustantaa, koska näitä vaaditaan meidän työympäristössä. Onneksi saatiin hiljattain uudet, kevyemmät kengät. Entiset painoivat aika paljon. Ja on muuten jalat kipeät työpäivän jälkeen, kävelykilometrejä kertyy päivän aikana helposti 10-15. Olisipa lenkkarit :(
M kirjoitti:
Sieviä ja jalasta turvakenkinä, metallipajassa välillä 12h päiviä eikä jalat ikinä kipeät.
Eikö työnantajan velvollisuus ole hankkia työkengät ja vaatteet? kysyn teiltä hinnasta valittajilta.
Vaatteet talon puolesta, periaatteessa mulla istumatyö, mutta mä en halua istua.
Pikkukaupassa kun myyjä laukkaa kokoajan tekemässä muutakin, ei vain kökötä kassalla.
Sievit mullakin...enkä valita hinnasta.
Ecco lenkkarit kaksi vuotta jokapäiväisessä käytössa ja nyt vasta rupeaa hajoamaan. Seuraavatkin on eccot ja olen myyjä.
Käytän Adidaksia, joihin olen laittanut geelipohjalliset.
Maahiset merkiltä kengät, ja tarkemmin niiden 900 malli. Oisko viidennet samanlaiset menossa. Tämän mallin värit vaihtuu vuosittain ja parin vuoden välein ostan uudet.
Töissä päiväkodissa.