Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Heikkilä sai kenkää Eiran sairaalasta HS:n

Vierailija
11.01.2019 |

Kirjoitusten vuoksi..

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabeetikoita ohjeistetaan välttämään tiettyjä hiilihydraatteja (vaaleaa leipää, valkoista pastaa ja riisiä) ja kerrotaan, että omilla valinnoilla voi vaikuttaa 80 prosenttia sairauden etenemiseen jne. Eli aika saman tyyppistä ohjeistusta mitä mm. Heikkilällä on. Rasvaduositukset toki eroavat Heikkilän "faktoista" . Bisneksellä ei ole näissä käypähoitosuosituksissa mitään sananvaltaa.

Ai ei? Miksi sitten noita kritisoivat lääkärit, siis sellaiset jotka koittavat hoitomuotoja joissa ei käytetä niin paljon uusia (ja kalliita) lääkkeitä, tuppaavat saamaan heikkilän kohtelun? Voi myös miettiä miten paljon lääketehtaat lobbaavat sekä suoraan yksittäisiä lääkäreitä että varsinkin sairaaloiden ja tutkimuskeskusten johtavia lääkäreitä jotka vaikuttavat noihin käypä hoito suosituksiin. Tämä ei ole mikään suomalainen ilmiö ja erilaisia tarinoitakin on aiheesta kirjoitettu vuosikymmeniä, lehtiartikkeleista puhumattakaan.

Vierailija
22/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki söisivät niin kuin Heikkilä ehdottaa, niin lihankulutus kasvaisi räjähdysmäisesti. Tarvittaisiin kanoja miljardeja lisää Heikkilän aamiaismunakkaaseen. Missä kukkakaalit viljeltäisiin Heikkilän muussiin, kun maapallon täyttäisi eläinten rehuviljelmille ja laidunmaiksi tarkoitetut alueet? Toki hän suosii luomua, mutta siihen tarvittaisiin vielä enemmän pinta-alaa.

Nii, ihmiset kuolkoot köyhinä (maksettuaan lääketehtaille jättisummat uusista huonotehoisista lääkkeistä) sen sijaan että paranisivat liharuoalla. Pääasia että vegaaniaate edistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut Heikkilän kauan. Hänen vaimonsa kävi samaa koulua kanssani, joten olemme tavanneet silloin tällöin. Olen huomannut jo vuosia sitten, että Heikkilä alkoi dementoitua.

Vierailija
24/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Heikkilä olis ainoa vhh:n puolesta puhuva lääkäri. Äänekkäin ehkä, mutta ei suinkaan ainut.

Vierailija
25/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän tavalla nämä Heikkilän opit ovat vaarallisia? Se on selvää (ja on tutkimuksin osoitettu) että insuliinia tarvitaan vähemmän VHH-dieetillä kuin jos syö paljon nopeita hiilihydraatteja ja sokeria sisältäviä ruokia. Johtopäätös on että lääkefirmojen myymää insuliinia menee vähemmän, jos diabeetikot noudattavat VHH-ruokavaliota, ja se on tietysti ikävää bisneksen kannalta. Kakkostyypin diabetes voi myös hoitua ilman insuliinia.

Kyllä meillä diabeetikkoja ohjataan hyvin paljon painottaen ruokavaliota. Vai mitä oikein luulit? Hyvin montaa hoidetaan myös tablettihoitoisena ilman insuliinia, joka on muuten elintärkeä aine monelle diabeetikolle. Kyseessä on vakava sairaus, joten älä hyvä ihminen levitä tuollaista insuliininvastaista soopaa. 

Miksi muuten Heikkilä kuvittelee, että ne ruoka-aineet joita hän ei käytä ruokavaliossaan ovat nimenomaan kauppamiesten salajuonien takia suosittua. Sen sijaan meijerituotteet, liha ja kanamuna eivät ole lobbauksen kohteina? Tämäntyyppistä vastakkainasettelua ja salaliittoteorioita hänen kirjansa ovat täynnä. Punaisen lihan haittavaikutukset jätetään kokonaan huomiotta mutta viljojen harvoja haittavaikutuksia korostetaan ja hyvistä puolista ei kerrota. Ja opetuslapset uskovat. Nimenomaan tuo lähes uskonnollisuutta hipova fanaattisuus ja puolueellisuus on hänessä se mikä tökkii, samoin oppimattomampaa rahvasta kosiskeleva tieteellisten "tosiseikkojen" sekoittaminen asiaan edellämainittuja metodeja käyttäen. Minäkin saisin mustan valkoiseksi valikoimalla itselleni sopivat tosiseikat mistä vaan asiasta.

Vierailija
26/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut Heikkilän kauan. Hänen vaimonsa kävi samaa koulua kanssani, joten olemme tavanneet silloin tällöin. Olen huomannut jo vuosia sitten, että Heikkilä alkoi dementoitua.

Bingo!! Tää oli mun mielessäni. Aggressiiviset kirjoitukset sivuilla ja muiden syyttely.

Vierailija
27/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiran sairaala on toiminut laittomasti

Tuskin. Mahtoiko Heikkilä siellä varsinaisesti palkkalistoilla olla Lensi kerran viikossa Suomeen päiväksi pitämään vastaanottoa. Vuokrahuone tms..

Kyllä yksityisellä yrityksellä on oikeus valita yhteistyökumppaninsa. Heikkilä on tehnyt asemalla töitä oman Oy:nsä kautta, niin kuin moni muukin lääkäri tekee ympäri Suomen yksityisillä asemilla. Eira ei ole tehnyt tässä mitään väärää.

Juuri näin, Eiran sairaala on vain sopimuksella tarjonnut nimekkään katon hänen toiminnalleen. Hän voi jatkaa toimintaansa missä tahansa vuokraamalla omat vastaanottotilat.

Vierailija
28/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Mahtoiko Heikkilä siellä varsinaisesti palkkalistoilla olla Lensi kerran viikossa Suomeen päiväksi pitämään vastaanottoa. Vuokrahuone tms..

Kyllä yksityisellä yrityksellä on oikeus valita yhteistyökumppaninsa. Heikkilä on tehnyt asemalla töitä oman Oy:nsä kautta, niin kuin moni muukin lääkäri tekee ympäri Suomen yksityisillä asemilla. Eira ei ole tehnyt tässä mitään väärää.

Juuri näin, Eiran sairaala on vain sopimuksella tarjonnut nimekkään katon hänen toiminnalleen. Hän voi jatkaa toimintaansa missä tahansa vuokraamalla omat vastaanottotilat.

Tää nyt on samaa teknistä saivartelua kun se että firmat väittävät ettei ketjutettujen määräaikaisten sopimusten lopettaminen ole niinkun oikeasti irtisanominen samalla kun irtisanovat isossa yt-kierroksessa porukkaa.

Tottakai sopimuksen lopettaminen/ei jatkaminen on aktiivinen toimenpide eikä se vaan tapahdu tuosta noin vaan vaan siihen on aina syynsä. 

Vierailija
29/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne viralliset suositukset ole edelleenkin sellaiset, että "juu voit ihan vapaasti syödä (karkkia) ja juoda mitä tahansa (limsaa) mielin määrin, kunhan piikität insuliinia"? Vai ovatko ne oikeasti muuttuneet? Ei siitä pitkä aika ole, kun terveydenhoitoalan asiantuntijoilta sai raivovastauksen, jos toi esiin, että diabeetikon ei kannattaisi vetää sokeria ja glukoosifruktoosisiirappia kaksin käsin naamariinsa. Että "kyllä diabeetikko voi syödä IHAN MITÄ HALUAA" (kunhan muistaa piikittää insuliininsa).

Vierailija
30/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikkilä itse kommentoi tänään, että on osakkaana firmassa eikä vain vuokralla. En sitten tiedä, mikä on totta.

Vierailija
31/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne viralliset suositukset ole edelleenkin sellaiset, että "juu voit ihan vapaasti syödä (karkkia) ja juoda mitä tahansa (limsaa) mielin määrin, kunhan piikität insuliinia"? Vai ovatko ne oikeasti muuttuneet? Ei siitä pitkä aika ole, kun terveydenhoitoalan asiantuntijoilta sai raivovastauksen, jos toi esiin, että diabeetikon ei kannattaisi vetää sokeria ja glukoosifruktoosisiirappia kaksin käsin naamariinsa. Että "kyllä diabeetikko voi syödä IHAN MITÄ HALUAA" (kunhan muistaa piikittää insuliininsa).

Jätä vaan ne insuliinisi pistämättä mutta älä tule kuormittamaan julkista sairaanhoitoa diabeteksen rinnakkaissairauksien johdosta, jooko?

Vierailija
32/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu höpöjä! Katsoin juuri Heikkilän haastattelun ja hän vaikutti hyvin terävältä.

Olen lukenut hänen kirjansa, myös parjatun Lääkkeetön elämä. En löytänyt niitä terveydelle vaarallisia kohtia. Olen kiinnostunut aiheen kirjallisuudesta ja lukenut luultavasti kaikki suomeksi ilmestyneet aiheen kirjat. Heikkilä ei todellakaan ole yksin äänessä.

Ei sovi arvostella lääkebisnestä jonka kymmenien miljardien turhat lääkkeet voisi jättää ostamatta.

Vierailija
33/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä vaan ne insuliinisi pistämättä mutta älä tule kuormittamaan julkista sairaanhoitoa diabeteksen rinnakkaissairauksien johdosta, jooko?

Ei minulla on diabetesta ja osittain varmaan siksi, että huolehdin jo ennalta elintavoistani.

Mikä pointtisi on? Että saako karkkia ja limsaa vetää kaksi käsin vain ei, jos on diabetes? Mitä suositukset sanovat? Ei siitä pitkä aika ole, kun jankutettiin sitä, että SAA SYÖDÄ JA JUODA IHAN MITÄ VAIN. Että ei diabeteksen takia tarvitse muuttaa ruokailutottumuksiaan millään tavalla.

Minun pointtini on se, että kannattaa ennaltaehkäistä ennemmin kuin lisätä insuliinin tarvetta omalla toiminnallaan. Totta kai insuliiniä pitää sitten ottaa, ellei näin tee ja haluaa tahallaan tehdä lisää hallaa terveydelleen.

Vierailija
34/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut jo vuosia sitten, että Heikkilä alkoi dementoitua.

En yhtään ihmettele sillä eläinrasvan määrällä.

Vierailija
35/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään suositus ei kehota nauttimaan vapaasti karkkia ja limsaa. Nähtävästi on mahdotonta kirjata suositukset niin selkeiksi, että kaikkein yksinkertaisimmatkin kansalaiset ne ymmärtäisivät.

Vierailija
36/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä on erittäin terävä ja elinvoimainen verrattuna vaikka Pushkaan, josta näkee jo päällekin päin margariinien pitkäaikaiskäytön vaikutukset. Puhumattakaan kehon ja mielen virkeydestä. 

Vierailija
37/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisneksellä tosiaan on suuri vaikutus. Ei tietenkään niin että ulkomainen ja suomalainen liha- ja maitotuoteteollisuus propagoisi aggressiivisesti Heikkilän puheiden puolesta ja takana. Ei tietenkään.

Vierailija
38/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu höpöjä! Katsoin juuri Heikkilän haastattelun ja hän vaikutti hyvin terävältä.

Olen lukenut hänen kirjansa, myös parjatun Lääkkeetön elämä. En löytänyt niitä terveydelle vaarallisia kohtia. Olen kiinnostunut aiheen kirjallisuudesta ja lukenut luultavasti kaikki suomeksi ilmestyneet aiheen kirjat. Heikkilä ei todellakaan ole yksin äänessä.

Ei sovi arvostella lääkebisnestä jonka kymmenien miljardien turhat lääkkeet voisi jättää ostamatta.

Kyllä dementikko osaa vaikuttaa terävältä tilanteissa, joissa pitää skarpata!

Vierailija
39/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään suositus ei kehota nauttimaan vapaasti karkkia ja limsaa. Nähtävästi on mahdotonta kirjata suositukset niin selkeiksi, että kaikkein yksinkertaisimmatkin kansalaiset ne ymmärtäisivät.

Ei varmaan kehota, sinä nyt saivartelet. Vaan ihan varmasti jossain kohtaa terveyshoitoalan asiantuntijoiden virallinen näkemys oli, että __diabeteksen takia ei tarvitse elämäänsä ja syömisiään rajoittaa tai muuttaa__. Vai olenko väärässä? Voidaan kaivaa vanhoja suosituksia ja ohjeita esiin.

Vierailija
40/51 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomat 3.6.2014

Kopakkala kirjoitti asiasta eilen Facebookissa: ”Olin haastateltavana MOT ohjelmassa ’Masentavat lääkkeet’. Minut irtisanottiin siksi tänään työpaikastani Mehiläisestä. Johto oli saanut puhelun.” Kopakkala kyseenalaisti ohjelmassa masennuslääkkeiden hyödyt.

– Olen ohjelmassa pohtinut joidenkin tieteellisten tutkimusten tuloksia. Olin sanoissani varovainen, Kopakkala kuvailee.

Kopakkalan mukaan tieteelliset tutkimukset osoittavat masennuslääkkeiden haittojen olevan suurempia kuin hyötyjen.

– Se tieto on eri kuin hoitokäytäntö. Mutta siitä ei saisi puhua, siitä puhuminen johtaa

siihen, että työpaikka menee, Kopakkala toteaa.

Ei ole verrattavissa, on eri asia väittää että masennuslääkkeitä syödään turhaan ja ne ovat tehottomia, kuin se että diabetes paranee vain tiettyä ruokavaliota noudattamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme