Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti olemassa aikuisia ihmisiä ketkä eivät ymmärrä binäärilukuja?

Vierailija
11.01.2019 |

Miten voi olla mahdollista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat binääriluvut? t. aikuinen

Vierailija
2/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ymmärtää enemmän jotkut vähemmän. Ei kaikki ole mustavalkoista, ykkösiä ja nollia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti olemassa aikuisia, JOTKA eivät osaa kirjoittaa suomea? Miten voi olla mahdollista?

Vierailija
4/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nörtti elämä

Vierailija
5/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu

Vierailija
6/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä osaan laskea 1023 asti sormilla.

Vierailija
7/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla pieni kupla, jopa tynnyri.

Vierailija
8/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laskettavissa ne hörhöt sormin, jotka aina kyselevät idioottimaisia asioita?

Vierailija
9/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka ei ymmärrä binäärijärjestelmää. - Tai no jos ymmärrystä on se, että osaan sanoa, että oisin sanoen siinä on käytössä  kaksi eri merkkiä (kuten 0 ja 1) l Ja koska Binäärijärjestelmä näkyy käytännössä, niin että ymmärtääkseni (lähes) kaikki nykyiset tietokoneet perustuvat siihen. Mutta ei tämä tieto esimerkiksi auta tai tue minua laittamaan binääri -lukuja "oikeaan järjestykseen" ja käyttämään ja hyödyntämään itse omassa arjessani apuna. 

Vierailija
10/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mieltään pahoittaa ja suuttua, jos ei ymmärrä.

Minä en ymmärrä ja en häpeä sitä.

Olen binäärilukuja ymmärtämätön mutten lapsellinen pillastuja sentään.

Vierailija
11/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heksadesimaaliluvut ja imaginääriluvut ovat kliffempia. Katso sanakirjasta "kliffa", pentu.

Vierailija
12/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 10 ihmistä jotka ymmärtävät.

Vierailija
13/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 84-vuotias äitini ei ollut kuullutkaan mokomista, juuri kysyin, mutta niin vain on luonut menestyksellisen uran yrittäjänä, ihan kansakoulu-jatkokoulu-pohjalta ....

Vierailija
14/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat binääriluvut? t. aikuinen

Binäärijärjestelmä, binaarijärjestelmä eli 2-järjestelmä on kantalukujärjestelmä, jonka kantaluku on kaksi. Toisin sanoen siinä on käytössä vain kaksi eri merkkiä lukujen esittämiseen. Tyypillisesti käytetyt symbolit ovat 0 ja 1. Binäärijärjestelmän toteuttaminen elektronisilla piireillä on suoraviivaista, ja tästä syystä muun muassa käytännössä kaikki nykyiset tietokoneet perustuvat siihen. Prosessoreissa ja muissa digitaalipiireissä nolla ja yksi esitetään usein kahtena eri jännitetasona.

Yleisessä kymmenjärjestelmässä on binäärijärjestelmästä poiketen käytössä kymmenen eri numeroa, eli symbolit 0:sta 9:ään. Kaikkien ykköstä suurempien lukujen binääriesitys vaatii siten enemmän merkkejä kuin vastaava esitys kymmenjärjestelmässä. Esimerkiksi luku 2 on binääriesityksenä "10" ja luku 6 on "110". Luvun 999 esittämiseen binäärijärjestelmässä tarvitaan kymmenen binäärinumeroa (eli bittiä): "1111100111".

Esimerkiksi luvun 6 binääriesitys on kahden potensseiksi aukikirjoitettuna seuraava: 1·22 + 1·21 + 0·20 eli siis 4 + 2 + 0. Laskutoimitukset tapahtuvat kuten kymmenjärjestelmässä. Täytyy vain muistaa, että esimerkiksi 1+1=10 (eikä 2).

Binäärilukujen pituuden vuoksi niiden kanssa paljon tekemisissä olevat ihmiset käyttävät usein tiiviimpää oktaali- tai heksadesimaali-merkintää. Muunnos binääristä oktaali- tai heksadesimaaliluvuksi on helppoa: binääriluvut ryhmitellään oikealta alkaen kolmen (oktaali) tai neljän (heksadesimaali) bitin ryhmiin, ja kukin ryhmä muutetaan vastaavaksi kahdeksan- tai 16-kantaiseksi luvuksi.

Vierailija
15/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä vaan on joka junaan.Yksi ei ymmärrä binäärilukuja,toinen kyrillisiä aakkosia ja kolmas ei tajua tuntuvan lehmän kivennäistarpeesta höykäsenpöläystä.

Vierailija
16/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmät kyllä ymmärtää binäärilukuja. Portti on auki tai kiinni.

Vierailija
17/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Elän yhden binääri-ihmisen kanssa. Tämän matemaatikkonörtin kanssa on välillä raskasta, kun kaikkeen pitäisi löytyä se yksi ainoa oikea vastaus. Kaikki on joko tai, sangen harvoin sekä-että.

Vierailija
18/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain 10 vaihtoehtoa, ymmärtääkö binäärilukuja.

Vierailija
19/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko itse laskea arvonlisäveron alarajahuojennuksen.tai edes verrannon.

Vierailija
20/31 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees ny insinööri relaamaan. Nyt on viikonloppu.