Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla kuluu rahaa vaatteisiin kuukausi- tai vuositasolla keskimäärin?

Vierailija
11.01.2019 |

Olisin otsikon kysymyksen lisäksi kiinnostunut kuulemaan minkälaisiin tilanteisiin erityisesti pukeudut ja mikä on vaatetuksesi suhde tyyliin/muotiin/laatuun/identiteettiisi. Panostatko urheilu- ja ulkoiluvaatteisiin, bilevaatteisiin, työroolipukuun tms. ?

Laukut, kengät ja muut asusteet kuuluvat tämän kysymyksen "vaatteisiin".

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaiken kirpparilta. Tosin viime vuonna uuden takin kun ei kirpparilta löytynyt. Kuukausitasolla voi olla monta 0€ kuukautta mutta vuositasolla max.150-200e.

Vierailija
42/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin satasen kuussa. Ostan tosi harvoin, mutta pyrin laadukkuuteen, joten kertaostos on yleensä 80-250€.

Kenkiin menee aika iso osa tuosta. En tiedä kulutanko niitä pahemmin kuin muut.

Pukeudun klassisesti ja paljon mustaan. Minulla on kaksi laadukasta neuletakkia ja niiden kanssa sitten aina jotain vaihtelen.

Vain kahdet housut taitaa olla ja kaksi hametta ja muutama arkimekko. Sukkahousuihin menee varmaan melkein 100€ vuodessa :(

Uskon, että minua pidetään ihan Ok tyylikkäänä pukeutujana, mutta ei mitään vau-elämyksiä tule, koska minulla harvoin on mitään uutta ja jos on niin se on samaa hillittyä linjaa. Olen sellainen perus-toimistotyö-mutsi.

Minulla on erikseen ulkoiluvaatteet välikauteen ja talveen sekä yksi siistimpi takki, joka käy molempiin. (Ja yksi hieno talvitakki joka ei mahdu!!)

Treenivaatteita on parit.

Bilevaatteita ei ole yhtään. Noloa.

Hienompia juhlavaatteita tarvitsen harvoin ja niitä on pari. Tavallisille kahvikesteille käy ne arkivaatteet vähän näyttävämmällä korulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aika vähän vaatteita. Ostan vuodessa muutaman paidan tai mekon ja lisäksi sukkia ja alusvaatteita. En ostele myöskään laukkuja tai muita asusteita. En ole varmaan kovin muotitietoinen tai tyylikäs. Työpukeutumista ei tarvitse miettiä, koska meillä on työn puolesta työvaatteet.

Panostan enemmän hyviin ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin. Niihin menee enemmän rahaa, mutta en uusi niitä joka vuosi. Tänä vuonna ostin uudet syyskelin vaatteet ja kengät ja edessä olisi talvivaatteiden ostokin.

Vierailija
44/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30-40€ on mennyt tänä vuonna. Cittarin alesta bongasin halpoja alushousuja ja ostin varmaan yli kymmenet, noin 10€.

Jos oikein muistan, kirpparilta olen ostanut neljä paitaa ja kaksi mekkoa. Lomareissulle ompelin maksimekon, kangas 10€.

Loppuvuodelle ei ole tarpeita. Uuden yömekon ostan kunhan löydän sopivan.

Vierailija
45/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€/kk, 20€/vuosi, kun tarvitsen uudet lököhousut.

Vierailija
46/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse ostaa talvitakkia tai - saappaita niin max 200€/ vuosi.

Mulla on hyvä perusvarasto bisnesvaatteita johon päivitän jonkin neuleen, paidan tai puseron. Lisäksi joku mekko kesäksi.

Vierailija
47/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan max 500 e, jos ei oo hankintalistalla esim. uusi talvitakki. Ostan todella vähän näitä "kertakäyttövaatteita" ja ostan uusia lähinnä, kun vanha vaate tullut tiensä päähän.

Vierailija
48/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurituloinen ja käytän vuodessa vaatteisiin ehkä 100 euroa maksimissaan.

Vierailija
49/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta kaikki. Paitsi alusvaatteet ja sukat. Joskus löytää laatua halvalla. Vaatteet ja muoti eivät juurikaan kiinnosta. Ei mikään muotirätti tee minusta yhtään paremman näköistä tai mielenkiintoisempaa ihmistä. Nykyisin ostan enää todella harvoin vaatteita. Ehkä max 50 eurolla vuodessa.

Tiedän nuoria naisia, jotka shoppailevat h&m ynnä muissa halpismyymälöissä joka viikko! Eräältäkin löytyy kaapista varmaan 50 eri farkut ja osaa ei ole käyttänyt kertaakaan! (?) En ymmärrä itse yhtään tätä nykyistä pinnallista kertakäytöökulttuuria. Kuormittaa valtavasti ympäristöä-. 

Vierailija
50/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä satanen vuodessa. Niinä vuosina kun täytyy ostaa uudet toppakengät tai uusi toppatakki, menee sitten muutama satanen enemmän. En osta vaatteita kuin silloin, kun vanha menee rikki tai venähtää käyttökelvottomaksi, esim. uimapuku liian monessa pyykkipesussa. Tuo summa menee puoliksi sukkiin ja alusvaatteisiin, nehän ne kuluvat eniten ja niitä myös pestään eniten. Joltain kesälomareissulta saatan ostaan pari paitaa.

Minulla on töihin neljä eri työasua, jotka olen vuosien mittaan hankkinut. Samoin juhlatilaisuuksiin on yksi juhlaleninki ja sitten pitkät housut ja juhlava paita. 

Laukkuja en osta uusia kuin kerran kymmenessä vuodessa, jos kerran on ehjä ja toimiva hyvä laukku olemassa.  Lapaset ja huivit teen itse. 

Muodista en piittaa.

Vierailija
51/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa vuodessa, aina ei sitäkään. Muoti saastuttaa enemmän kuin lehmät.

Vierailija
52/52 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin tätä vuotta...

Tammikuu: -

Helmikuu: -

Maaliskuu: Aluspaita töihin 15 € ja tekninen takki 130 €.

Huhtikuu: -

Toukokuu: Pari t-paitaa n. 30 €.

Kesäkuu - Rintaliivit ja juhliin paita ja kengät kaikki yhteensä n. 160 €.

Heinäkuu: Lenkkarit n. 60 € tarjouksessa.

Elokuu: Sukkia ja alushousuja, yhteensä n. 30 €.

Syyskuu: Farkut ja collegehousut, yhteensä n. 50 €. Kadun molempia, laadultaan ihan pas*kaa. (Teen harvoin tällaisia hutiostoksia. Ostin nopsaan mistä ekana löysin, olisi pitänyt nähdä vähän vaivaa.) Kahdet sormikkaat yhteensä n. 20 €.

Lokakuu: Villasukat, 15 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä