Päivittäinen pikkuhousunsuojien käyttö?
Minä olen pakotettu käyttämään päivittäin.
Olen aina niin kostea että ilmankaan en pysty olemaan. Työpäivinä ja kodin ulkopuolella joudun aina pitämään pikkuhousunsuojaa. Gyne on myös antanut suojien käyttöön siunauksensa koska muuta konstia ei housujen kuivanapitämiseen ole. Tuntuu todella inhottavalta olla housut märkänä usein ja pelätä länttejä hameessa tai päällyshousuissa. Mieluummin siis pidän pikkuhousunsuojaa ja vaihdan vessakäynnillä tarvittaessa uuden.
Onko muilla samanlaista vai olenko poikkeustapaus?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla suoja voisi lisätä vuotoa? Jos pitää hengityssuojainta, lisääntyykö syljen eritys? Eiväthän emättimen sisällä olevat rauhaset tiedä, mitä housuissa on. Puhumattakaan, että suoja vaikuttaisi hormonitoimintaan, joka on vuotojen taustalla.
Kas kun ette luule kuukautissiteen lisäävän kuukautisvuotoa.
Sitä varten niitä pikkuhousunsuojia on, että niitä voi tarvittaessa käyttää. Mitä puhumista siinä edes on?
Jestas... Hiivatulehduksen aiheuttajat top: pikkuhousunsuojat, keinokuituiset pikkuhousut, liian tiukat farkut, saippualla pesu pienten häpyhuulten sisäpuolelta. Runsaaseen vuotoon voi liittyä lievää tulehdusta, joka ei oireile muutoin kuin runsaana vuotona. Miksi pitää haisevia ja tulehdusriskiä lisääviä muovilappuja, kun voi käyttää muovittomiakin? No, kukin tekee tavallaan, ja oppii sitten lopulta ns. kantapään kautta.
Luulet siis että joillain naisilla on hiivatulehdus esim 20 vuoden ajan eikä se missään vaiheessa oireile mitenkään muuten kuin runsaana mutta normaalina valkovuotona eikä sitä havaita gynellä, papassa tai pissanäytteessä? Right.
Tunnen naisia, joilla valkovuoto loppui kuin seinään, kun lopettivat maitotuotteet. Heillä se liittyi elimistön tulehdustilaan.
Töissä käytän, kotona tai jossain käydessä en. Mulla on ollut runsas valkovuoto ihan sieltä teini-iästä asti eikä siihen ole vaikuttanut raskaudet, ehkäisyt tai erilaisten muiden vaivojen hoito. Saan hiivan herkästi antibiooteista joten se on hoidettu useampaan kertaan ja kerran oli bakteerivaginoosi, molemmat vaivat eroavat tästä mun normaalista vuodosta todella radikaalisti eikä niiden hoito vaikuta vuotoon.
En käytä ikinä. Joskus menkkojen aikaan ehkä tiputteluvuodon vuoksi olisi hyvä, mutta en ole jaksanut ostaa, alushousut menee joka tapauksessa päivittäin vaihtoon. Ei ole koskaan myöskään hiivaa tai muita ongelmia, mistä olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Runsaan valkovuodon takia joudun päivittäin käyttämään pikkuhousunsuojia, enkä pärjää edes koko työpäivää yhdellä suojalla vaan joudun vaihtamaan kuivan suojan parikin kertaa. Olisin kyllä ilman jos pystyisin.
No aika oksettavaa se olisikin muhittaa sitä muoviläpyskää 8 tuntia siellä haaroissa 😳
Mulla vuotaa ainakin valkovuotoa joka päivä, vain muutama täysin kuiva päivä mahtuu kiertoon. Käytän pikkuhousunsuojia joka päivä, koska en tykkää tunteesta kun pikkuhousut kostuu. Vaihdan sitä suojaa joka päivä sen mukaan kuinka paljon valkovuotoa erittyy, yleensä 3-5 kertaa. En koe tunnetta millään tavalla hautovaksi onhan nuo suojat nykyään melko hengittäviksi kehiteltyjäkin.
Istun töissä paljon päivän aikana ja haistan joskus alapääni, sellainen tietynlainen valkovuodon tuoksu nousee nenään. Pitäisi siis käyttää suojaa kun tulee pikkareista läpi kun on niin märkänä,mutta se kai edesauttaa tulehduksia jos niitä muoveja hauduttaa housuissa jatkuvasti.
Kyllä käytän päivittäin ja useampi suoja menee päivässä. Olen sellainen "heti valmis" yksilö, melkein aina märkänä. Olen ollut samanlainen teinistä asti. Minä en tälle mitään voi, ei voi myöskään gynekologi, en aina tykkää tästä mutta näillä mennään.
Aiemmin kun oli hormonikierukka niin tarvitsi kyllä kokoajan olla pikkuhousunsuoja. Nykyään ei koko ajan tartte mutta jos lähden kotoa jonnekin, koen että se on mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Tosi erikoista ja itselleni täysin vierasta,en ole ikinä moisia tarvinnut ja pikkarit pysyy puhtaana päiviä.
Tosi erikoista ja itselleni täysin vierasta, ettei vaihdeta pikkareita vähintään päivittäin, ihan riippumatta mistään vuodoista.
Omille lapsille on opetettu tämä jo pieninä ja näkyy tieto kulkeneen lapsenlapsillekin.
Mutta kenties oletkin punkki.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos olen mies. Nyt minä kyllä lakkaan lukemasta tätä keskustelua, en tahdo tietää lisää, tahdon elää autuaasti tietämättömänä.
Olet nyt kuitenkin, onneksi, tietoinen asiasta, etkä mene mokaamaan esim. mahdollista onnellista yhteiselämää elämäsi naisen kanssa kyselemällä jotain näin perusasiaa ihan tietämättömyyttäsi. (Kirjoitan tämän, koska vastoin ilmoittamaasi aietta luet kumminkin.)
Ja pidäkin sitten aina mielessä, että Sinulle kaikki, mikä naisesta(si) ulos tulee, on pyhää ja suloista.
Mulla on runsas valkovuoto päivittäin mutta en käytä pikkuhousunsuojia, joskus aiemmin (vuosia sitten) käytin. Olen vain päätynyt siihen että vaihdan vaan alushousut usein 2-4 kertaa päivässä. Ja tiedoksi muille että suojien käytön lopettaminen ei muuttanut mitään, valkovuoto jatkui ihan yhtä runsaana kun aikaisemminkin.
Te, joilla tämä vaiva on niin miten toimitte spontaaneissa seksitilanteissa? Juoksette äkkiä vessaan repimään suojan pois vai mitä?
Mulla on sama "ongelma",kun aloittajalla mutta ei mielestäni oikeasti ongelma. Joillakin meistä vaan mahlaa valuu enemmän kun toisilla. Yksilöllinen juttu, ja vielä kun on vilkas mielikuvitus niin pikkuhousunsuojia joutuu myös päivän mittaan vaihtamaan kuiviin useinkin välillä.
Ei ainakaan kestoihin siirtyminen ole vähentänyt mulla vuodon määrää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on runsas valkovuoto päivittäin mutta en käytä pikkuhousunsuojia, joskus aiemmin (vuosia sitten) käytin. Olen vain päätynyt siihen että vaihdan vaan alushousut usein 2-4 kertaa päivässä. Ja tiedoksi muille että suojien käytön lopettaminen ei muuttanut mitään, valkovuoto jatkui ihan yhtä runsaana kun aikaisemminkin.
Erityisesti näin talvisaikaan, kun on paksut sukkahousut ym. päällä, koen ne nenäliinan verran taskussa tilaa vievät suojat kätevämmiksi kuin kasan vaihtopöksyjä :)
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla tämä vaiva on niin miten toimitte spontaaneissa seksitilanteissa? Juoksette äkkiä vessaan repimään suojan pois vai mitä?
Harvemmin on töissä tullut päivän mittaan spontaaneja seksitilanteita. Kun nyt muistelen vuosia taaksepäin, ei itseasiassa yhtään kertaa.
Mikähän minun työelämässäni on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Spontaani seksi ei tarkoita että mentäisiin vain miehen ehdoilla. Ihme kommentti.
Jokainen on yksilö tässäkin asiassa ja hyvä sellaisena kuin on. Älkää tehkö kaikesta ongelmaa.
Ennen käytin koko ajan. Tuntui, etten vaan pysty olla ilman. Sitten aloin miettimään, mikä määrä rahaa niihin suojiin vuodessa menee ja lopetin niiden ostamisen. Kyllähän siinä oli aika totuttelu aluksi olla ilman, mutta nykyään olen iloinen kun pääsin niistä "irti". Ei tarvitse muistaa ostaa niitä, ei tarvitse olla koko ajan vaihtamassa vessan roskista, rahaa säästyy... Täytyy vaan vaihtaa niitä alushousuja useammin, ei siinä sen kummempaa.