Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivittäinen pikkuhousunsuojien käyttö?

Vierailija
11.01.2019 |

Minä olen pakotettu käyttämään päivittäin.
Olen aina niin kostea että ilmankaan en pysty olemaan. Työpäivinä ja kodin ulkopuolella joudun aina pitämään pikkuhousunsuojaa. Gyne on myös antanut suojien käyttöön siunauksensa koska muuta konstia ei housujen kuivanapitämiseen ole. Tuntuu todella inhottavalta olla housut märkänä usein ja pelätä länttejä hameessa tai päällyshousuissa. Mieluummin siis pidän pikkuhousunsuojaa ja vaihdan vessakäynnillä tarvittaessa uuden.
Onko muilla samanlaista vai olenko poikkeustapaus?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin ph-suojia esim. töissä ja jumpassa. Kotona en käytä. Olen kokeillut olla välillä kokonaan ilman, eikä valkovuodon määrässä ole ollut mitään muutosta. Mieluummin suoja kun märät pöksyt.

Vierailija
22/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäliina sinne rakoon. Kyllä se siellä pysyy. Jos käyttää joka päivä muovitettua lappua, niin kohta on tulehduskierre valmis. Runsas vuoto voi johtua ihan niistä muoveistakin tai ainakin estää vuodoista toipumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen logiikalla suoja voisi lisätä vuotoa? Jos pitää hengityssuojainta, lisääntyykö syljen eritys? Eiväthän emättimen sisällä olevat rauhaset tiedä, mitä housuissa on. Puhumattakaan, että suoja vaikuttaisi hormonitoimintaan, joka on vuotojen taustalla.

Kas kun ette luule kuukautissiteen lisäävän kuukautisvuotoa.

Sitä varten niitä pikkuhousunsuojia on, että niitä voi tarvittaessa käyttää. Mitä puhumista siinä edes on?

Samaa ihmetellyt. Olen käyttänyt jo parin vuoden ajan lähes joka päivä pikkuhousunsuojia, vaikka vvuoto ei ole erityisen runsasta. On vaan mukavampi niin, että tarvitessa voi vaihtaa suojan eikä tarvitse vaihtaa pikkareita. Lisäksi on varmempi olo kuukautisten alkua odottaessa, koska alku voi heitellä muutamalla päivällä. En ole huomannut mitään muutosta aikaan, jolloin käytin suojia vähemmän.

Vierailija
24/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, olen käyttänyt niin kauan, kuin niitä on ollut olemassa. säästää pyykkiä valtavasti, vaikka vaihdankin alkkarit päivittäin.

Vierailija
25/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen logiikalla suoja voisi lisätä vuotoa? Jos pitää hengityssuojainta, lisääntyykö syljen eritys? Eiväthän emättimen sisällä olevat rauhaset tiedä, mitä housuissa on. Puhumattakaan, että suoja vaikuttaisi hormonitoimintaan, joka on vuotojen taustalla.

Kas kun ette luule kuukautissiteen lisäävän kuukautisvuotoa.

Sitä varten niitä pikkuhousunsuojia on, että niitä voi tarvittaessa käyttää. Mitä puhumista siinä edes on?

Jestas... Hiivatulehduksen aiheuttajat top: pikkuhousunsuojat, keinokuituiset pikkuhousut, liian tiukat farkut, saippualla pesu pienten häpyhuulten sisäpuolelta. Runsaaseen vuotoon voi liittyä lievää tulehdusta, joka ei oireile muutoin kuin runsaana vuotona. Miksi pitää haisevia ja tulehdusriskiä lisääviä muovilappuja, kun voi käyttää muovittomiakin? No, kukin tekee tavallaan, ja oppii sitten lopulta ns. kantapään kautta.

Vierailija
26/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo vaan on varmempi niin eikä tarvitse vaihtaa pikkareita kuin joka toinen päivä. Mulla alapää ei ole koskaan tästä mitenkään ärtynyt, kunhan kyseessä on hajusteeton pikkuhousunsuoja. Niistä hajustetuista tulee heti oireita, iho alkaa kutista ja punoittaa.

Vierailija
27/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska valkovuotoni on runsasta aina. Joillakin sitä vaan on enemmän kuin toisilla. Nykyisin käytän myös siksi, että seksielämäni on melkoisen aktiivista ja olisi aika ikävää olla töissä housut märkinä, koska sitä spermaa valuu ainakin mulla pitkin päivää, vaikka minkä tekisi.

Vierailija
28/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kun panen auton tavaratilassa. Kätevästi suojaa polvia ja kyynärpäitä ja teippi pitää paikallaan. Yleensä joka muijalla on niitä laukussa, niin ei tartte ostaa.

Vierailija
29/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän koska valkovuotoni on runsasta aina. Joillakin sitä vaan on enemmän kuin toisilla. Nykyisin käytän myös siksi, että seksielämäni on melkoisen aktiivista ja olisi aika ikävää olla töissä housut märkinä, koska sitä spermaa valuu ainakin mulla pitkin päivää, vaikka minkä tekisi.

Mullapa pysyy sisällä kunnes päästän sen pois. Osaatko yhtään käyttää lihaksiasi?

Vierailija
30/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee urheillessa tosipaljon valkovuotoa siks käytän aina urheillessa pikkuhousunsuojaa. Muuten on tosi inhottavaa kun housut ihan märkänä.

Vierailija
31/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo vuoto on aina kirkasta, ei mitään valkovuotomaista. Ihmetellyt olen monesti, mitä ihmettä tämä oikein on.

Erityisesti ylös noustessa välillä holahtaa niin että tuntee kun lämmin vuoto valuu, esim. aamuisin kun nousee sängystä tai töissä tietokoneella pitkään istumisen jälkeen...sillon on mentävä heti vessaan vaihtamaan kuiva suoja pöksyihin muuten voi valua ohi. En voi päivääkään olla ilman pikkuhousunsuojia.

Vierailija
32/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle gyne sanoi aikoinaan että mihin niitä tarvitset, enkä sen koommin sitten tarvinnutkaan.

Et itse tajunnut?

Vierailija
33/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaas naiset. Mä olin monia monia vuosia samanlainen mutta nyt reilu vuoden on pysyny housut kuivana. Siis olen päivitellyt et miks ikinä kukaan hiton gyne ei mulle oo kertonut että siitä vaivasta voi päästä eroonkin! Kerran menin muiden vaivojen takia ostaa apteekista jonku sellasen alapään voiteen ja tajusin monia päiviä myöhemmin että silloisen oireen lisäksi ei enää ollutkaan iän ikuista valkovuotoa. Muistaakseni sen nimi oli multi-gyn. Silloin käytin sitä jotenkin ns tehokuurina muutaman päivien ajan. Ja kun tosta about reilu puolen vuoden jälkeen kerran tuntu et nyt alkaa taas valkovuotoo näkyy ni laitoin sitä kerran ja siihen hävis taas vuodot. Sen jälkeen en oo toistaseksi tarvinnut!

Vierailija
34/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla minäkään ilman pikkuhousunsuojia. Laitan suojan aina aamulla töihin lähtiessä ja vaihtamaan joudun useemman kerran päivässä sen verran paljon pillu erittää päivän mittaan.

Vierailija
35/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuulkaas naiset. Mä olin monia monia vuosia samanlainen mutta nyt reilu vuoden on pysyny housut kuivana. Siis olen päivitellyt et miks ikinä kukaan hiton gyne ei mulle oo kertonut että siitä vaivasta voi päästä eroonkin! Kerran menin muiden vaivojen takia ostaa apteekista jonku sellasen alapään voiteen ja tajusin monia päiviä myöhemmin että silloisen oireen lisäksi ei enää ollutkaan iän ikuista valkovuotoa. Muistaakseni sen nimi oli multi-gyn. Silloin käytin sitä jotenkin ns tehokuurina muutaman päivien ajan. Ja kun tosta about reilu puolen vuoden jälkeen kerran tuntu et nyt alkaa taas valkovuotoo näkyy ni laitoin sitä kerran ja siihen hävis taas vuodot. Sen jälkeen en oo toistaseksi tarvinnut!

Siia jatkan vielä et mulla oli siis todella sitä vuotoa. En voinut olla ikinä ilman mitään suojaa, koska huosut oli heti märät ja jos olin märillä pikkareilla niin alko tuntuu et tulehtuu alapää. Sit en voinu allergian takia käyttää pikkuhousunsuojia kun silloin tällöin, muuten oli kutiseva ihottuma. Käytin aina pehmeetä monikerroksista vessapaperii, jota kannoin aina käsilaukussa, koska julkisten paikkojen vessapaperia ei voinu kovuutensa vuoksi käyttää. Kerron tän ällöttävyyden kaikki teille koska olin siis todella ongelmatapaus ja silti nyt oon ollu yli vuoden ilman mitään suojia! Eli teillä kaikilla muillakin voi olla toivoa päästä tosta vaivasta!

Vierailija
36/92 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina märkä alapää ja se on normaalikosteutta ja kiihottuessa ihan valuu joten pikkuhousunsuojia käytän päivittäin.

Vierailija
37/92 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Mukavampi, että alakerta saa hengittää. Ei ole mitään vuoto-ongelmia. Joskus pikkarit toki kastuu mutta sitten vaan vaihdan kuivat päälle.

Vierailija
38/92 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n vaiva kuulostaa harmilliselta. Itse joudun todella harvoin käyttämään pikkuhousunsuojia.

WC-käynnin jälkeen pesen vedellä tai vedellä ja saippualla intiimialueen. Pimpsa on siten aina puhdas WC:n jälkeen. Pikkuhousut eivät tahmaannu päivän aikana. Sängyssä alasti miehen kanssa kyllä olen märkä ja kostea, mutta ei vaatteet päällä.

Vierailija
39/92 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän satunnaisesti kun koen tarvetta olevan esim. ovulaation aikaan ja menkkoja odotellessa mutta en jatkuvasti. Ei voi olla terveellistä alapäälle jos jatkuvasti hauduttaa suojilla.

Vierailija
40/92 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsaan valkovuodon takia joudun päivittäin käyttämään pikkuhousunsuojia, enkä pärjää edes koko työpäivää yhdellä suojalla vaan joudun vaihtamaan kuivan suojan parikin kertaa. Olisin kyllä ilman jos pystyisin.

Hoida tulehduksesi kuntoon, niin et tarvitse suojia.