Päivittäinen pikkuhousunsuojien käyttö?
Minä olen pakotettu käyttämään päivittäin.
Olen aina niin kostea että ilmankaan en pysty olemaan. Työpäivinä ja kodin ulkopuolella joudun aina pitämään pikkuhousunsuojaa. Gyne on myös antanut suojien käyttöön siunauksensa koska muuta konstia ei housujen kuivanapitämiseen ole. Tuntuu todella inhottavalta olla housut märkänä usein ja pelätä länttejä hameessa tai päällyshousuissa. Mieluummin siis pidän pikkuhousunsuojaa ja vaihdan vessakäynnillä tarvittaessa uuden.
Onko muilla samanlaista vai olenko poikkeustapaus?
Kommentit (92)
treffit kirjoitti:
Mulla on jotenkin semmoinen hytinä, että noiden suojien päivittäinen käyttö just nimenomaan lisää sitä valkovuotoa?
Oletteko megavuotajat kokeilleet maitohappobakteereja ja alapään päivittäistä pesua intiimialueiden pesuun tarkoitetulla pesunesteellä? Itse käytän molempia ja pikkarit ei ole ikinä märät (paitsi tietyissä tilanteissa tietty ;) )
Suojien käyttö EI lisää vuotoa. Ihan urbaanilegendaa moinen väite. Ole onnellinen jos et tarvi, mutta monet tarvivat eikä ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla tämä vaiva on niin miten toimitte spontaaneissa seksitilanteissa? Juoksette äkkiä vessaan repimään suojan pois vai mitä?
Mulla on tapana aina joka tapauksessa käydä pissalla ennen seksiä joten pikkarisuojan poisto hoituu siinä samalla niin kun pikkupesukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla suoja voisi lisätä vuotoa? Jos pitää hengityssuojainta, lisääntyykö syljen eritys? Eiväthän emättimen sisällä olevat rauhaset tiedä, mitä housuissa on. Puhumattakaan, että suoja vaikuttaisi hormonitoimintaan, joka on vuotojen taustalla.
Kas kun ette luule kuukautissiteen lisäävän kuukautisvuotoa.
Sitä varten niitä pikkuhousunsuojia on, että niitä voi tarvittaessa käyttää. Mitä puhumista siinä edes on?
Jestas... Hiivatulehduksen aiheuttajat top: pikkuhousunsuojat, keinokuituiset pikkuhousut, liian tiukat farkut, saippualla pesu pienten häpyhuulten sisäpuolelta. Runsaaseen vuotoon voi liittyä lievää tulehdusta, joka ei oireile muutoin kuin runsaana vuotona. Miksi pitää haisevia ja tulehdusriskiä lisääviä muovilappuja, kun voi käyttää muovittomiakin? No, kukin tekee tavallaan, ja oppii sitten lopulta ns. kantapään kautta.
Olen käyttänyt phs:iä 22 vuotta. Ei ole ollut yhtäkään hiivatulehdusta, hajuja tai muita vaivoja. Ja herra paratkoon, käytän vielä keinokuituisia pikkareitakin (koska mukavimmat) ja pesen saippualla (koska puhtaus), eikä koskaan ole mitään negatiivista vaikutusta. Ihan saa omaa järkeä käyttää eikä uskoa jokaista urbaanilegendaa.
Mulla jostain syystä vuotaa aina työpäivinä pillu niin, että pikkuhousunsuojaa pitää vaihtaa 2-3 kertaa työpäivän aikana. Kotona ei vuoda, enkä pidä suojia. Töissä olen kokeillut olla ilman suojaa, kun epäilin että johtuisi niistä, mutta kun pillu vuotaa ilman suojiakin samalla tavalla.. Pitäisi olla kolmet pikkarit töissä mukana että voi vaihtaa. Ja ihan tavallista toimistotyötä teen, laskujen käsittelyä, enkä mitään stimuloivaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän satunnaisesti kun koen tarvetta olevan esim. ovulaation aikaan ja menkkoja odotellessa mutta en jatkuvasti. Ei voi olla terveellistä alapäälle jos jatkuvasti hauduttaa suojilla.
Ei siellä mikään haudu. Normaali hygienia on suojia käyttävälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Istun töissä paljon päivän aikana ja haistan joskus alapääni, sellainen tietynlainen valkovuodon tuoksu nousee nenään. Pitäisi siis käyttää suojaa kun tulee pikkareista läpi kun on niin märkänä,mutta se kai edesauttaa tulehduksia jos niitä muoveja hauduttaa housuissa jatkuvasti.
Suojien käyttö ei aiheuta tulehduksia, kunhan peseydyt normaalisti ja vaihdat alkkarit ja tietenkin suojankin säännöllisesti. Tajuatko että muutkin todennäköisesti haistavat sinut. Eli pliis tee kaikille palvelus ja osta niitä suojia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla tämä vaiva on niin miten toimitte spontaaneissa seksitilanteissa? Juoksette äkkiä vessaan repimään suojan pois vai mitä?
Spontaani seksi ei tarkoita että mentäisiin vain miehen ehdoilla. Ihme kommentti.
Joo eipä ole vielä koskaan tullut sellaista tilannetta vastaan, että joku mies olisi yhtäkkiä täysin yllätyksenä alkanut repiä vaatteita pois päältä (ja mitä sitten vaikka mies näkisi pikkuhousunsuojan?)...
Tunnen oloni epämiellyttäväksi ilman pikkuhousunsuojaa. En halua olla haisuli ja minulta tulee sen verran valkovuotoa, että pikkarit alkavat kyllä kostuttuaan haiskahtaa ellen käytä pikkuhousunsuojaa. Olen käyttänyt jo yli 20v päivittäin, eikä ole tullut iho-tms. ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spontaani seksi ei tarkoita että mentäisiin vain miehen ehdoilla. Ihme kommentti.
Joo eipä ole vielä koskaan tullut sellaista tilannetta vastaan, että joku mies olisi yhtäkkiä täysin yllätyksenä alkanut repiä vaatteita pois päältä (ja mitä sitten vaikka mies näkisi pikkuhousunsuojan?)...
Kyllä hävetti joskus teininä, kun poikkis laittoi yllättäen kätensä mun housuihin ja onnistui jotenkin saamaan pikkuhousunsuojan tarttumaan käteensä 😂
Olen nyt syystä x joutunut käyttämään viisi päivää putkeen pikkuhousunsuojia ja hyi miten nihkeä olo... Kyllä se yöllä ilman pikkareita tuulettelu on minusta ihan terveellistä ja suotavaa.
Joku mainitsi, että valkovuoto haisee ja siksi käyttää suojia. Terve valkovuoto ei haise pahalle, silloin on jotain vikaa alapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt syystä x joutunut käyttämään viisi päivää putkeen pikkuhousunsuojia ja hyi miten nihkeä olo... Kyllä se yöllä ilman pikkareita tuulettelu on minusta ihan terveellistä ja suotavaa.
Joku mainitsi, että valkovuoto haisee ja siksi käyttää suojia. Terve valkovuoto ei haise pahalle, silloin on jotain vikaa alapäässä.
No minusta taas alasti nukkuminen on ällöttävää. Tehdään kaikki tavallamme.
Mullekkin pikkuhousunsuoja on pakollinen väline päivittäin, olen aina märkä, gynenkin kans oon jutellu tästä ja sanoi et joillain on vaan luonnostaan kosteampi eli kaikki kunnossa alapäässä. Ajatukset harhailee kylläkin usein ja se osaltaan lisää märkyyttä, kiihotun tosi herkästi ihan pienestäkin ajattelusta ja kosteutta erittyy sillon paljon normaalin valkovuodon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousut voi ottaa pois myös niin, ettei suoja näy. Olettaen, että riisut tohinassa omat housusi. Vedät pikkuhousuja alemmas makuulla niin, että jalkasi ovat suht yhdessä. Sitten kun pikkarit ovat polvissa, niin otat toisella kädellä kiinni housujen ulkopuolelta haarusosasta (ja samalla painat sen suojan ikään kuin kiinni) ja vedät pikkuhousut kokonaan pois.
Minä myös joudun käyttämään pikkuhousunsuojia miltei joka päivä. Jos en käytä, vaihdan ainakin kerran pikkarit kesken päivän. Ja nyt tyttäreni on "onnekseen" perinyt saman vaivan. Tietyn aikaa kuukaudesta pystyy olemaan ilman suojaa mutta yleensä valun paljon.
Mulla on ollut aina runsaasti voitelunesteitä. Se on joillekin naisille vain ominaista. Toki vaihtelee kierron mukaan, mutta koskaan pilluni ei ole kuiva ja pikkuhousunsuojia kuluu paljon.
Aamuisinkin saatan joskus olla liki ihan reisille asti kostea kun nukun ilman pikkareita.
Täällä ilmoittautuu yksi joukkoon mukaan pikkuhousunsuojajengiin mukaan, Ikinä ei ole ollut tulehduksia, valkovuodon määrä vain on runsas, lääkäri sanoi, että on ihan omainaisuus ihmisellä. Eikä tarvitse liukkareita näin liki viisikymppisenäkään, vaikka väittävät, että alkaa olla tuo alakerta kuin santapaperitehdas..
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tuo vuoto on aina kirkasta, ei mitään valkovuotomaista. Ihmetellyt olen monesti, mitä ihmettä tämä oikein on.
Erityisesti ylös noustessa välillä holahtaa niin että tuntee kun lämmin vuoto valuu, esim. aamuisin kun nousee sängystä tai töissä tietokoneella pitkään istumisen jälkeen...sillon on mentävä heti vessaan vaihtamaan kuiva suoja pöksyihin muuten voi valua ohi. En voi päivääkään olla ilman pikkuhousunsuojia.
Minulle myös niin tuttu tunne. Varsinkin nyt kun olen ihastunut työkäveriini niin valahduksia tunnen usein ja pikkuhousunsuojaa joutuu vaihtamaan kuivaan usein päivän aikana.
Käytän päivittän koska pillu on märkänä kokoajan ja valahduksia tulee jatkuvasti. (käytän siis valkovuodon takia) toki kiihottumistakin tapahtuu välillä;)
Vierailija kirjoitti:
Minulle gynekologi sanoi, etten ehdottomasti saa niitä enää käyttää!!
Vaikka siis vuotoja on ja inhottavaa se on mutta paljon ikävämpää oli se kun iho meni rikki pikkuhousunsuojien vuoksi. Allerginen reaktio.
Ratkaisu ongelmaasi ovat pestävät kestositeet/ suojat.
Ei ole välttämättä mitään hyötyä olla ilman tai nukkua ilman housuja. Ei suojien käyttö tarkoita huonoa hygieniaa tai "paikkojen tuuletusta" (yök mikä ilmaisu... "paikat"). Itse en edes osaisi nukkua alasti. Suojia tarvitsen joka päivä ja ihan terve olen.