Ei olisi varaa sairastaa... katkeroittaa
Hirveän hyväksyä sitä, että on fyysisesti sairas eikä voi tehdä töitä. Lääkäri ehdotti osa-aikasairauslomaa, mutta kun on muutenkin tosi pienet tulot niin olen pulassa, kun tulot vielä laskee tästä.
Miksi mun pitää olla sairas, miksen vaan ole terve. Itkettää.
Ja voin itse enää säästeliäästi, ei mitään ylimääräisiä ostoksia eikä hemmottelua, mutta esikoinen tarvii lukiokirjansa, bussikorttinsa ja vielä koulussaanon maksullisia teatterikäyntejä ja liikunnassakin yksi maksullinen käynti.
Kuopuksen takin vetoketju meni rikki ja korjaus maksaa 57€... eli pitää kai ostaa kokonaan uusi takki.
Ja vaikka mitä, kuopus toivoo pääsevänsä kavereiden kanssa uimaan ja laskettelurinteeseenkin, mutta ei kai köyhän ja sairaan lapset sellaisia ansaitse.
Ja on mies talossa myös, mutta ei hän tätä koko palettia pysty yksin maksamaan. Hän vastaa jo suurimmasta osasta asumiskuluja.
Mä oon niin katkera, että sairastuin alle nelikymppisenä, vaikka olen hoikka ja liikun, en juo enkä polta, enkä syö eineksiä/ns. roskaruokaa.
Masentaakin jo kun sairauden päälle ja murehtia rahasta. Eikä enää sairaana pysty opiskelemaan paremmin palkattua ammattiakaan, kuka edes palkkaisi kroonisesti sairaan, joka ei kykene kuin osittain töihin.
Kommentit (3)
Voit anoa koululaisten ym yllättäviin menoihin kunnaltasi täydentävää/ennaltaehkäisevää toimeentulotukea. Sitä ennen tosin pitää hakea perustoimeentulotukea Kelalta, vaikka siitä tulisikin hylky, syystä että täydentävä on viimesijaista ja sitä ennen on haettava muut tuet. Joskus lapsen harrastuksia yms tuetaankin toimeentulotuesta.
Miehesi ja sinun tulot lasketaan toki yhteen ja menotkin. Teidän kuuluu yhdessä elättää perhettänne.
Ei taida tarveharkinnaista saada lasketteluun tai uimahallissa käyntiin, kun eivät ole virallisia tai ohjattuja harrastuksia.
mulla sama, sairaus vaan masennus