Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa keksustelu/tutustuminen ihmisten kanssa

Vierailija
11.01.2019 |

Miten jotkut saa hetkessä jutun kulkemaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisii olla yhteinen intressi. Luonteva tapaamispaiikka ja aika.

2/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ja varmaan monet miettivät samaa.

Jos oletetaan, ettei kyse ole aivan hetkellisestä tuttavuudesta kuten kanssamatkustajasta lähibussissa tms vaan että todella haluaa tutustua ihmiseen, on mielestäni otettava myös riski- jollain lailla avattava sielunsa, kerrottava itsestään jotain oleellista. Mutta aivan yhtä tärkeää tai tärkeämpääkin kuin kertominen ja puhuminen on kuunteleminen.

Moni ihminen kokee tulevansa arvostetuksi, jos häneltä kysytään asioita. Aluksi ne voivat olla pinnallisia: Minkä leffan kävit katsomassa viimeksi?/Mitä ravintolaa suosittelet? - mutta ajan mittaan niihin kannattaa ottaa syvyyttä. Mitä odotat kesälomalta, viihdytkö työssäsi, minne haluaisit matkustaa, mitä ajattelet esim. jostain yhteiskunnalisesta ilmiöstä jne. Kannattaa toki myös vastata näihin itse, ettei tule tenttaava ja kuulusteleva tunnelma, mutta pääosin keskittyä kuuntelemaan toista herkillä korvilla. Tämä usein lähentää ihmisiä, luo lämpöä, lisää kiintymystä.  

Oliko tässä mitään sulle tärkeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toteamus, sitten vasta kysymys,

esimerkiksi 'On ilmoja pidellyt' = toteamus,

'Mahtanee tuo jatkua samanlaisena' = kysymys jolla tunnustellaan tilannetta niin ettei vastapuolen ole pakko vastata

Vierailija
4/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hyvä kysymys ja varmaan monet miettivät samaa.

Jos oletetaan, ettei kyse ole aivan hetkellisestä tuttavuudesta kuten kanssamatkustajasta lähibussissa tms vaan että todella haluaa tutustua ihmiseen, on mielestäni otettava myös riski- jollain lailla avattava sielunsa, kerrottava itsestään jotain oleellista. Mutta aivan yhtä tärkeää tai tärkeämpääkin kuin kertominen ja puhuminen on kuunteleminen.

Moni ihminen kokee tulevansa arvostetuksi, jos häneltä kysytään asioita. Aluksi ne voivat olla pinnallisia: Minkä leffan kävit katsomassa viimeksi?/Mitä ravintolaa suosittelet? - mutta ajan mittaan niihin kannattaa ottaa syvyyttä. Mitä odotat kesälomalta, viihdytkö työssäsi, minne haluaisit matkustaa, mitä ajattelet esim. jostain yhteiskunnalisesta ilmiöstä jne. Kannattaa toki myös vastata näihin itse, ettei tule tenttaava ja kuulusteleva tunnelma, mutta pääosin keskittyä kuuntelemaan toista herkillä korvilla. Tämä usein lähentää ihmisiä, luo lämpöä, lisää kiintymystä.  

Oliko tässä mitään sulle tärkeää?

Toivottavasti et tuota tekniikkaa kaikkiin ihmisiin käytä. Hemmetti mulla menisi hermot jos joku tulisi kyselemään multa kaikkea tuollaista turhanpäiväistä. Hyvästi sulle vaan välittömästi jos kyselet! Eli kyllä kai eri ihmisiin tutustutaan eri tavoin.

Itse tutustuin ihmisiin aikoinaan niin että kysyin heidän nimeään. Kun heidän nimensä tiesin niin tunsin heidät. Nyt vanhemmiten ei mun sitä nimeä tarvitse kuulla, ei mun heiltä mitään tarvitse kysyä tai tietää. Kun näen heidät niin tunnen heidät. Eli minuun on helppo tutustua, senkus tulet tänne ja katsomme toisiamme hetken ja sitten me tunnemmekin toisemme.

Jos sulla on vaikeuksia tutustua joihinkin ihmisiin niin se johtuu siitä että yrität tutustua vääriin ihmisiin, sellaisiin jotka tekevät siitä vaikeaa.

Vierailija
5/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaikenmaailman pinnalliset puheenaiheet on keksitty vain sitä varten että niillä voi aloittaa jutustelun ventovieraan kanssa. Vasta myöhemmin saa alkaa puhua henkilökohtaisista asioista jos molempia kiinnostaa. Mutta pitkään on ensin jauhettava vain jostain säästä ja Sirpa Selänteestä ja Putouksesta.

Vierailija
6/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kanssa on helppo alkaa juttuun joita ei nolota ryhtyä sopivasti höpsöiksi ja hölmöiksi. Turhan monella suomalaisella se nolouden pelko estää sosiaalista elämää ihan liikaa.

Vierailija
7/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhellaan puuta heinää ajankohtaisesta aiheesta. Esim. Sää. Kylläpäs siellä on liukasta. Kyllä täytyy varovasti kävellä. Tuttava olikin kaatunut ja murtanut nilkkansa. Miksiköhän ei kunnolla hiekoiteta. Ylipäätään nykyisin hoidetaan niin huonosti teitä. Paitsi kyllä paikassa x ja y oli tiet kunnossa. Kylläpä nyt onkin tullut paljon/ vähän tai tulisipa oikein kunnolla lunts. On niin paljon valoisampaa kun on lunta- tuntuu talvikin oikein talvelta. Kyllä se ilmastonmuutos selvästi vaikuttaa ja päläpälä. Jokaiseen väliin toinen voi sanoa jotain jos häntä kiinnostaa ja siitä pikkuhiljaa juttu etenee. Täytyy hakea niitä yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Jos ei saa mitään vastauksia ja toinen ei tuo mitään keskusteluun niin sitten antaa vaan olla. Itse olen ujo ja hiljainen , mutta pystyn pakottamaan itseni puhumaan kenen kanssa tahansa vaikka aidan seipäistä.

Vierailija
8/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat, vaatetus, päivittely jonoista, säästä

Vierailija
9/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy jotakin. Puhuu ilmoista jne.

Minä en ainakaan kättelyssä utelisi keneltäkään yhtään mitään henkilökohtaista, enkä suosittele sitä kenellekään.

Jos tuntee jonkun, kysyy normaalin kysymyksen, mitä kuuluu, miten menee tms.

Vierailija
10/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhellaan puuta heinää ajankohtaisesta aiheesta. Esim. Sää. Kylläpäs siellä on liukasta. Kyllä täytyy varovasti kävellä. Tuttava olikin kaatunut ja murtanut nilkkansa. Miksiköhän ei kunnolla hiekoiteta. Ylipäätään nykyisin hoidetaan niin huonosti teitä. Paitsi kyllä paikassa x ja y oli tiet kunnossa. Kylläpä nyt onkin tullut paljon/ vähän tai tulisipa oikein kunnolla lunts. On niin paljon valoisampaa kun on lunta- tuntuu talvikin oikein talvelta. Kyllä se ilmastonmuutos selvästi vaikuttaa ja päläpälä. Jokaiseen väliin toinen voi sanoa jotain jos häntä kiinnostaa ja siitä pikkuhiljaa juttu etenee. Täytyy hakea niitä yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Jos ei saa mitään vastauksia ja toinen ei tuo mitään keskusteluun niin sitten antaa vaan olla. Itse olen ujo ja hiljainen , mutta pystyn pakottamaan itseni puhumaan kenen kanssa tahansa vaikka aidan seipäistä.

Juuri näin. Puheenaiheella ei sinänsä ole merkitystä, kunhan se on jotain sellaista, mihin toisellakin voi olla jotain sanottavaa. Olen tehnyt puolet työurastani sellaisia töitä, joihin kuuluu oleellisesti smalltalkkaus. Alussa oli aika vaikeaakin keksiä puheenaiheita tuiki tuntemattomien ihmisten kanssa, mutta vähitellen oppi. 

Vierailija
11/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut kertoo melkein kättelyssä koko elämäntarinansa. Opiskelun aloituksessa sen huomasi.

Vierailija
12/12 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut kertoo melkein kättelyssä koko elämäntarinansa. Opiskelun aloituksessa sen huomasi.

Tämä on totta. Itse kyllä aika pitkälle pidän omat asiani omana tietonani ja puhun paljon pinnallisemmalla tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi