Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAAAAARGH 2v

Vierailija
11.01.2019 |

Esikoinen on 2v ja tarvitsen apua! Miten oikeasti voin saada siirtymät sujumaan? Kaikki pitää saada tehdä "minä itse, minä itse!!!" ja sitten MITÄÄN ei tapahdu. Jos yrittää auttaa niin alkaa huutaa ja homma viivästyy entisestään. Hoputtaminen ei auta. Tänään kuhkittiin 20min päiväkodin eteisessä riisumisen ja käsienpesun parissa, ja aamupiiri ehti alkaa. Onko tähän joku vinkkivitonen, mitä voin tehdä tai sanoa? Nyt olen vaan yrittänyt olla rauhallinen ja muistuttaa, että hän ei ehdi aamupiiriin. Herää yleensä itse niin, että aikaa aamutoimiin ja matkaan on noin tunti, minkä pitäisi kyllä riittää kun päiväkoti on ihan naapurissa. Jos yritän herättää aiemmin, niin käyttäytyy kuin teini. :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa enemmän aikaa pukemiseen/riisumiseen. Anna lapsen ähkiä vaatteiden kanssa ja odota, että hän osoittaa tarvitsevansa apua. Asiasta riiteleminen ei auta mitää ja vain pitkittää prosessia. Päiväkodissa voi varmaan myös sopia, että "Hei tämä lapsi jää riisumaan eteiseen, minä lähden töihin".

Vierailija
2/2 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihe on ihan helvettiä, tsempit! Ei kai siihen muu auta kuin kärsivällisyys ja se, että varaa todella paljon aikaa kaikkiin siirtymisiin. Tilanne yleensä vain pahenee, jos itse hermostuu... aika auttaa, 3-vuotias ei enää ole noin hankala. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän