Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän useamman keski-ikäisen / iäkkään ihmisen, joka on varautunut päättämään itse päivänsä eläkkeellä

Vierailija
10.01.2019 |

Pelkäävät sitä, että joutuvat makaamaan virtsaisissa vaipoissa sänkyynsä sidottuina ilman, että kukaan käy vierailemassa, tai muuten kestämään sitä kohtelua, jota vanhukset nyt yhteen paimennettuina joutuvat kestämään.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Surkea kivunlievitys? Oletko ollut sairaalassa potilaana ikinä koska oxyconttia, diapamia tulee jatkuvasti suoneen sekä suuhun.

Oon ollut potilaana muutaman kerran ja lääkettä oon saanut. Ei oo pahoja kipuja ollut.

Vierailija
42/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi keksiä keinoja vanhusten olojen parantamiseksi .

Heti keksin yhden: paikkoihin, joissa hoidetaan avuttomia, omaisten luvalla äänittävä ja videoita valvonta. Paljastuu epäasiallinen kohtelu. Sitä saisi katsoa vaikka lähiomaiset aina kun haluaa. Samoin jotkut siihen valtuutetut viranomaisen edustajat.

Olen hoitajana sitä mieltä että hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Surkea kivunlievitys? Oletko ollut sairaalassa potilaana ikinä koska oxyconttia, diapamia tulee jatkuvasti suoneen sekä suuhun.

Oon ollut potilaana muutaman kerran ja lääkettä oon saanut. Ei oo pahoja kipuja ollut.

Miksi kuvittelet olevasi pätevä kertomaan suomalaisesta kivunhoidosta, kun et koskaan ole edes kokenut kovia kipuja?

Vierailija
44/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ainakin pitää välit kunnossa läheisiin, että vierailevat myös elämän ehtoopuolella.

Minä en ala perseitä nuolemaan, ja jos olen lasteni mielestä sellainen äiti että eivät halua enää vierailla luonani kun olen vaipoissa, niin minusta on ihan oikein jos eivät vieraile.

Jos ei kestä olosuhteitaan niin se oma exit on ihan paikallaan missä vaan ikävaiheessa. Mun nähdäkseni mulla ei ole kuitenkaan oikeutta ennen kuin 90+ iässä, kun kerran olen lapset tänne tehnyt kärsimään.

Vierailija
45/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samat suunnitelmat. Olen tosin vasta 19, joten ei ole vielä vuosikymmeniin kohdallani ajankohtaista. Mummon kitulias kuoleminen oli hirveää katsottavaa...

Vierailija
46/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia sallitaan Suomessakin 2020 luvulla. Nyt voi matkustaa ulkomaille esim. Sveitsissä se on sallittu.

Vierailija
47/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hyvissä väleissä vanhempieni kanssa, eivät ole olleet mitenkään täydellisiä, mutta olen miettinyt että hoidan heidät itse. Tai jos joku sisarukseni hoitaa, autan niin paljon kuin voin. Ovat minun kakkavaippani aikoinaan vaihtaneet. Häpeisin suuresti, jos makaisivat jossain kurjassa kolossa avuttomina, mielessään vain oman päivänsä päättäminen.

Häpeä Suomelle. :(

Tässä on sekin hyvä puoli, että omille (mahdollisille) lapsille näyttää hyvää esimerkkiä! Kenties itsekin saa saman kohtelun varmemmin. :)

Vierailija
48/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että jos sairastun syöpään, ensimmäinen asia minkä teen on järjestää valmiiksi joku tapa päästä pois. Jos tulee eteen se tilanne että lääkärin mielestä on hirveä harmi jos kuolemaa tekevä ihminen kuolee syöpään morfiiniriippuvaisena.

Vierailija
49/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hyvissä väleissä vanhempieni kanssa, eivät ole olleet mitenkään täydellisiä, mutta olen miettinyt että hoidan heidät itse. Tai jos joku sisarukseni hoitaa, autan niin paljon kuin voin. Ovat minun kakkavaippani aikoinaan vaihtaneet. Häpeisin suuresti, jos makaisivat jossain kurjassa kolossa avuttomina, mielessään vain oman päivänsä päättäminen.

Tässä on sekin hyvä puoli, että omille (mahdollisille) lapsille näyttää hyvää esimerkkiä! Kenties itsekin saa saman kohtelun varmemmin. :)

Ihme ajattelua! Minun lapseni ovat kouluttautuneet akateemiseksi, enkä koskaan haluaisi heitä vaihtelemaan vaippojani - miksi ihmeessä? Jos sairastaisin vaikeasti, olisi edesvastuutonta odottaa apua muilta kuin ammattilaisilta. Kitua omien, ei alalle koulutettujen lasteni huomassa olisi kauhuskenaarioista pahin.

Joo, se eutanasia.

Vierailija
50/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt nyt terveenä että mitä tekisin jos saisin dementia diagnoosin tulevaisuudessa.Isälläni on tämä diagnoosi ja saannut seurata hänen muistisairauden etenemistä. Ei enää tajua että on sairas,muissa vaan vikaa.Hoivakoti on välillä hänen mielestä kun vankila koska sieltä ei pääse pois.Lukitut ovet.

Isäni on tähän mennessä saanut hyvää ja asiallista hoitoa.Ei ole ollut valittamista.

Hirveä sairaus omaisille.

.

Vierailija
51/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat siis työsi jotta pystyisit hoitamaan vanhempaasi kotonasi?Millä aiot itsesi elättää, entä tuleva eläkkeesi, miten se kasvaa kun kotona oot?

Mukava tietty leikkiä ajatuksella vielä kun vanhemmat terveitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän