Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän useamman keski-ikäisen / iäkkään ihmisen, joka on varautunut päättämään itse päivänsä eläkkeellä

Vierailija
10.01.2019 |

Pelkäävät sitä, että joutuvat makaamaan virtsaisissa vaipoissa sänkyynsä sidottuina ilman, että kukaan käy vierailemassa, tai muuten kestämään sitä kohtelua, jota vanhukset nyt yhteen paimennettuina joutuvat kestämään.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Surkea kivunlievitys? Oletko ollut sairaalassa potilaana ikinä koska oxyconttia, diapamia tulee jatkuvasti suoneen sekä suuhun.

Vierailija
22/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me keski-ikäiset emme paranna vanhusten oloja niin paljon, että tämä huoli olisi turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan jotka eivät ole. Kusi- ja paskavaipoissa makaaminen tai suomalainen surkea kivunlievistys ei kutsu. Omankäden eutanasia on aika monelle napakka ratkaisu. Eivät ihmiset tyhmiä ole.

Surkea kivunlievitys? Oletko ollut sairaalassa potilaana ikinä koska oxyconttia, diapamia tulee jatkuvasti suoneen sekä suuhun.

Olen ollut mukana saattohoidossa. En keskustele aiheesta tämän enempää. Homma ei toimi. Piste.

Vierailija
24/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi me keski-ikäiset emme paranna vanhusten oloja niin paljon, että tämä huoli olisi turha.

Sairaudet, kituminen ja vanhuus ovat vähän tällainen elämään kuuluva paketti. Tänne yritettiin eutanasiaa - se ei sorapimperoille sopinut. Nyt sitten toimitaan näin.

Vierailija
25/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi keksiä keinoja vanhusten olojen parantamiseksi .

Heti keksin yhden: paikkoihin, joissa hoidetaan avuttomia, omaisten luvalla äänittävä ja videoita valvonta. Paljastuu epäasiallinen kohtelu. Sitä saisi katsoa vaikka lähiomaiset aina kun haluaa. Samoin jotkut siihen valtuutetut viranomaisen edustajat.

Vierailija
26/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni on ammatti, jossa voi varautua helppoon lähtöön sitten ennen eläkkeelle jäämistä. Laitoksessa en ala makaamaan.

Kyllä ❤️

Vierailija
27/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi keksiä keinoja vanhusten olojen parantamiseksi .

Heti keksin yhden: paikkoihin, joissa hoidetaan avuttomia, omaisten luvalla äänittävä ja videoita valvonta. Paljastuu epäasiallinen kohtelu. Sitä saisi katsoa vaikka lähiomaiset aina kun haluaa. Samoin jotkut siihen valtuutetut viranomaisen edustajat.

Jos tällainen saataisiin,

Voisin heti allekirjoittaa paperin valmiiksi, että lapseni saavat katsoa hoitoani videolta mikäli joudun avuttomana tilaan.

Vierailija
28/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäävät sitä, että joutuvat makaamaan virtsaisissa vaipoissa sänkyynsä sidottuina ilman, että kukaan käy vierailemassa, tai muuten kestämään sitä kohtelua, jota vanhukset nyt yhteen paimennettuina joutuvat kestämään.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Oikein hyvältä vaihtoehdolta kuullostaa.

Vierailija
29/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut mukana saattohoidossa. En keskustele aiheesta tämän enempää. Homma ei toimi. Piste.

Voisiko joku sitten kertoa, millaista se oikeasti on?

Vierailija
30/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. piste .

Miksi hukata rahaa jo kuolevaan ihmiseen? Ja kipulääkitystä saa kaikki, toisaalta ei haluta antaa lääkettä liikaa koska siinä riski riippuvuuteen sekä voimakkaasti lääkitty sairas ulostaa virtsaa paljon. Ei sitä vaippaa haluta vaihtaa monta kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
31/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet, kituminen ja vanhuus ovat vähän tällainen elämään kuuluva paketti. Tänne yritettiin eutanasiaa - se ei sorapimperoille sopinut. Nyt sitten toimitaan näin.

Omaehtoinen eutanasia toimii aivan hyvin. Se täytyy vain ajoittaa siten, että on vielä itse toimintakykyinen ja pystyy sen suorittamaan. Tämä tietysti merkitsee sitä että lähtö tapahtuu jossain määrin aikaisemmin kuin tilanteessa jossa eutanasia olisi mahdollinen.

Vierailija
32/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suunnittelee mutta varhainen checkout vaatii aika paljon. Helposti odottaa vielä yhden päivän.

Vierailija
33/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työttömänä vanhustenhoitajana, onneksi osaan lopettaa elämäni lääkkeillä. En halua joutua säilöntäpaikkoihin, näiden voittoa tavoittelijoiden, yksityisten, veroparatiisifirmojen armoille, kielitaidottomien, kouluttamattomien ns. hoitajien armoille.

Vierailija
34/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. piste .

Miksi hukata rahaa jo kuolevaan ihmiseen? Ja kipulääkitystä saa kaikki, toisaalta ei haluta antaa lääkettä liikaa koska siinä riski riippuvuuteen sekä voimakkaasti lääkitty sairas ulostaa virtsaa paljon. Ei sitä vaippaa haluta vaihtaa monta kertaa vuorokaudessa.

Riski riippuvuuteen parin kuukauden sisällä kuolevalle onkin hirveä riski. Vaipanvaihtohaluttomuus testataan jo pääsykokeissa lähihoitajakouluun.

Vierailija
35/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset sietävät, että vanhuus on jotain pelottavaa.

Mikseivät äänestä sellaisia, jotka turvaavat hyvän vanhuuden kaikille.

Poliitikot voisivat tutustua maihin, joissa vanhuksia kunnioitetaan. Ja ottaa mallia, miten sellainen saataisiin tänne.

Ei se mistään poliitikoista ole kiinni. Meidän yhteiskunta koostuu hyvin itsekeskeisestä arvomaailmasta, joissa heikot ja riiippuvaiset ovat vaan riippakiviä ja ihmiselämän kohokohta on se hetki kun kyetään autonomiaan. Kaikki käännetään oman edun kannalta sopivaksi: Vanhemmat ei jaksa olla lasten kanssa, oma onni, laatuaika, on kaikkein tärkeintä ja uudet rakkaudet lapsen onnen perusta mukamas... Vanhoja sukulaisia ei keretä käymään katsomassa tai kutsuta kylään ilman mitään syytä kuten esim juhlapyhät, jos silloinkaan....

Kyllä meillä on vinksahtanut arvomaailma. Pää omassa perseessä koko ajan. Minäminäminä, minun kiireet ja minun nautinnot!

Mitäpä tuolle on tehtävissä?

Vierailija
36/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvissä väleissä vanhempieni kanssa, eivät ole olleet mitenkään täydellisiä, mutta olen miettinyt että hoidan heidät itse. Tai jos joku sisarukseni hoitaa, autan niin paljon kuin voin. Ovat minun kakkavaippani aikoinaan vaihtaneet. Häpeisin suuresti, jos makaisivat jossain kurjassa kolossa avuttomina, mielessään vain oman päivänsä päättäminen.

Häpeä Suomelle. :(

Vierailija
37/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työttömänä vanhustenhoitajana, onneksi osaan lopettaa elämäni lääkkeillä. En halua joutua säilöntäpaikkoihin, näiden voittoa tavoittelijoiden, yksityisten, veroparatiisifirmojen armoille, kielitaidottomien, kouluttamattomien ns. hoitajien armoille.

No ei sinulle kukaan enään kirjoita lääkkeitä paitsi ne mitä otat valvonnan alla. Itse et omaa oikeutta kirjoittaa lääkkeitä.

Lääkkeissä pitäisi olla tarkempi kontrolli ja samalla saataisiin itsemurha yritykset alas. Olemme kuitenkin maailman onnellisin maa!

Vierailija
38/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset sietävät, että vanhuus on jotain pelottavaa.

Mikseivät äänestä sellaisia, jotka turvaavat hyvän vanhuuden kaikille.

Poliitikot voisivat tutustua maihin, joissa vanhuksia kunnioitetaan. Ja ottaa mallia, miten sellainen saataisiin tänne.

Poliitikotko ne siellä vanhuksia käyvät katsomassa? Omaiset ne hoitavat ja välittävät tuollaisissa maissa. Yhteisöllisyys on arvossaan.

Vierailija
39/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. piste .

Riski riippuvuuteen parin kuukauden sisällä kuolevalle onkin hirveä riski. Vaipanvaihtohaluttomuus testataan jo pääsykokeissa lähihoitajakouluun.

Ei ole halusta vaihtaa vaippaa vaan rahasta! Laitoshoidossa vaikeasta inkotenssista virtsa/uloste ja molemmat tulee samaan aikaan. Vaippa maksaa n. 2 euroa kpl. ja laske paljonko rahaa menee osastolla!

Vierailija
40/51 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ajatella mitä sitten. Eletään nyt ja tässä. En oo koskaan edes ajatellut että murhaan itseni joskus. Täytyy huolehtia itsestä. Sairauksia tulee mutta se on sen ajan murhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi