Businessluokassa pitkällä lennolla joku? Kannattaako?
No siinäpä kysymys. Kallis se on mutta houkuttaa se 10t makuuasennossa?
Kommentit (27)
Prototyyppi kirjoitti:
Meidän firma säästää. Ennen sai paikan business-luokkaan, nykyään vain economyyn. Toki itse voi upgreidata businekseen omalla kustannuksella tai pisteillä. Mä käytän pisteet mieluummin perheen yhteisiin matkoihin ja rahalla ostettuna taas paikat maksavat niin paljon, etten ole raaskinut business-paikkaa ostaa.
Veemäistä kökkiä pitkät lennot kuin sillit purkissa ja painella kohdemaan officelle nopean hotellissa käynnin jälkeen "raikkaana ja levänneenä." Firman johtoporras toki lentää business- tai 1. luokassa edelleen.
No on katkeraa :D
Vaikka saat lennätettyä perhettäkin firman pisteillä.
En ymmärrä tuosta sinun kysymyksestä. On niin epälooginen, ja outo. On kummallista, että jotkut ymmärtävät..
Mannertenvälisissä ehdottomasti bisnes. Enää en edes mieti turistiluokkaa. Kokemusta Finnair, BA, Kingfisher ja Singapore Airlines. Tässä muutama etu tai ero:
* Lounge jossa saa rauhassa käydä suihkussa ja syödä jotain pientä ennen lentoa
* Omat kaistat boardauksessa ja maahantulon tullissa (tietyissa maissa).
* Penkin saa taitettua täysin tai lähes vaaka-asentoon. Konetyypin mukaan.
* Tilavampi vessa ikkunalla ja ilman jonoja.
* Parempi ruoka, hyvät viinit jne.
* Välipalat, peitot, tyynyt, yölaukkua (kosmetiikkaa, sukat, kampa, hammasharja jne.)
Euroopan lennoissa bisnesluokka on ihan ok, muttei välttämätön. Esimerkiksi Finnairilla samat penkit, mutta viereinen tyhjä. Parempi ruoka ja palvelu. Siinä se. Ei juuri hyötyä 3-4 tunnin matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Meidän firma säästää. Ennen sai paikan business-luokkaan, nykyään vain economyyn. Toki itse voi upgreidata businekseen omalla kustannuksella tai pisteillä. Mä käytän pisteet mieluummin perheen yhteisiin matkoihin ja rahalla ostettuna taas paikat maksavat niin paljon, etten ole raaskinut business-paikkaa ostaa.
Veemäistä kökkiä pitkät lennot kuin sillit purkissa ja painella kohdemaan officelle nopean hotellissa käynnin jälkeen "raikkaana ja levänneenä." Firman johtoporras toki lentää business- tai 1. luokassa edelleen.
No on katkeraa :D
Vaikka saat lennätettyä perhettäkin firman pisteillä.
Ai kuinka? Kunhan totesin. Onhan mulla mahdollisuus myös business-paikkoihin mutta silloin tosiaan pitää maksaa erotus omasta pussista tai pisteillä.
No on kateellista :D voisin kommentoida sun vastaustasi.
Finskillä pisteillä bisnekseen ottaa sen 50-60t pistettä kaukolennoilla. Euroopan lennoilla menee 10t pistettä suuntaan.
Mikä luokka kuvassa on?
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Sara-Sieppi-lompsi-lomalle-Kohti-erilaist…
Yölennoille otan aina lipun businekseen, päivälennoilla ei ole mitään väliä.