Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää

Vierailija
10.01.2019 |

Oon nii väsyny kaikkee. Mä päivät pitkät vaan syön, oksennan ja juon. En mitää muuta. Mä joudun olee jatkuvasti yksi, ku ihmiste seura ahdistaa ja en saa ajatuksist rauhaa. Mä mietin onks tä kaikki sen arvost? Miksen nukkuis vaa lopullisesti pois?

Tätäki tekstii hävettää kirjottaa ku tuntuu et joku seuraa mun konet ja puhelint.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin äläkä vatvo siellä yksinäsi.

Vierailija
2/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin äläkä vatvo siellä yksinäsi.

Mä haluisin, mut en mä oo tarpeeks huonos kunnos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä toi aika pahalta kuulostaa...

terv.kohtalontoveri

Vierailija
4/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lääkkeiden ja päihteiden käyttö. Ala syömään kunnolista kotiruokaa, jonka itse valmistat. Herää aamulla normaaliin aikaan. Älä kuku öitä. Ala laittamaan kehoasi kuntoo voimistelemalla ja liikkumalla. Ulkona ei ole mitään pelättävää, eikä sua kukaan vainoa. Olet ehkä ollut liian kauan yksin ja syrjäytynyt päihteiden sun muiden avulla. Hae apua lähimmisä terveyskeskuksesta. Menet sinne vaikka miten pelottaisi ja hävettäisi. Siellä autetaan <3

Vierailija
5/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkijäpylly kirjoitti:

kyllä toi aika pahalta kuulostaa...

terv.kohtalontoveri

Voimia

Vierailija
6/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen oksentamisen ja muutat elämäntapasi terveelliseksi. Niin kaikkien muidenkin piti tehdä se itse ja ihan omasta halustaan.

Vierailija
7/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta lääkkeiden ja päihteiden käyttö. Ala syömään kunnolista kotiruokaa, jonka itse valmistat. Herää aamulla normaaliin aikaan. Älä kuku öitä. Ala laittamaan kehoasi kuntoo voimistelemalla ja liikkumalla. Ulkona ei ole mitään pelättävää, eikä sua kukaan vainoa. Olet ehkä ollut liian kauan yksin ja syrjäytynyt päihteiden sun muiden avulla. Hae apua lähimmisä terveyskeskuksesta. Menet sinne vaikka miten pelottaisi ja hävettäisi. Siellä autetaan <3

Tällä hetkellä en käytä muita päihteitä kuin alkoholia, lääkkeitä menee (yhden kyllä jo lopetin) mutta neki on iha mulle määrätty. Olin tos hetki sit jonku aikaa oksentamat, et panostinki kunno ruokaa minkä tein ite mut ahdistus ruuasta pysyy samana. Iltasin en saa unta edes lääkkeillä, kaikki kamalat ajatukset vaa pyörii pääs ja pitää mua hereil. Oon tosiaan ollut kauan yksin, en osaa enää muuttaa tilannetta. Mä en tiedä kehtaanko/uskallanko mennä terveyskeskukseen. 

Vierailija
8/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'(

Vierailija
9/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen oksentamisen ja muutat elämäntapasi terveelliseksi. Niin kaikkien muidenkin piti tehdä se itse ja ihan omasta halustaan.

Muuttaisipa se jotain

Vierailija
10/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nii väsyny kaikkee. Mä päivät pitkät vaan syön, oksennan ja juon. En mitää muuta. Mä joudun olee jatkuvasti yksi, ku ihmiste seura ahdistaa ja en saa ajatuksist rauhaa. Mä mietin onks tä kaikki sen arvost? Miksen nukkuis vaa lopullisesti pois?

Tätäki tekstii hävettää kirjottaa ku tuntuu et joku seuraa mun konet ja puhelint.

Mitä sillä on väliä vaikka seuraa? Ketä kiinnostaa? Varsinkin jos elämänlaatu muutenkin heikko, pahenisiko se siitä vaikka kuunneltaiskin?

Vierailija
11/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä vaikka seuraa? Ketä kiinnostaa? Varsinkin jos elämänlaatu muutenkin heikko, pahenisiko se siitä vaikka kuunneltaiskin?

Mua haittaa, koska se ahdistaa lisää

Vierailija
12/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan yksin? Miten sun vanhemmat ? Eikö sulla ole ketään jolle puhua? Jaksaisitko soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan lääkärille? Apuahan sinä tarvitset ja sieltä voisit aloittaa.

Voimia sinulle ja toivon että saat apua!

Vierailija
13/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan yksin? Miten sun vanhemmat ? Eikö sulla ole ketään jolle puhua? Jaksaisitko soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan lääkärille? Apuahan sinä tarvitset ja sieltä voisit aloittaa.

Oon tutustunu netissä ihmisiin, yksi kaveri löytyy kotikaupungista ja toinen toisesta kaupungista. Tuntuu, et oon kuormittanu jopa nettikavereit iha liikaa mun olon takii humalassa, en mä sillee selvinpäi tekis. Mutnyt ei oo paljoo niit selvii päivii näkyny. Molemmat vanhemmat löytyy, mut en haluis alkaa kuormittaa niitäki. Ne ajattelee et nykyää mul menee iha ok esim. syömiste kans koska oon täl hetkel normaalipainone ku bulimia on lihottanu mut. Jos olisin laiha ni must näkis ettei kaikki oo hyvi. Nyt ne luulee et mul on kaikki iha hyvi. 

Mul on hoitosuhde, nään hoitajaa kerran tai kaks viikossa, ja lääkärillekki on aika heti ensiviikolla. Ehkä siel pitäis uudestaa avata suu. Ja mä myönnän sen et tarviin apuu mut mul on semmone olo etten oo nii sairas et ansaitsisin sen. 

Vierailija
14/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tutustunu netissä ihmisiin, yksi kaveri löytyy kotikaupungista ja toinen toisesta kaupungista. Tuntuu, et oon kuormittanu jopa nettikavereit iha liikaa mun olon takii humalassa, en mä sillee selvinpäi tekis. Mutnyt ei oo paljoo niit selvii päivii näkyny. Molemmat vanhemmat löytyy, mut en haluis alkaa kuormittaa niitäki. Ne ajattelee et nykyää mul menee iha ok esim. syömiste kans koska oon täl hetkel normaalipainone ku bulimia on lihottanu mut. Jos olisin laiha ni must näkis ettei kaikki oo hyvi. Nyt ne luulee et mul on kaikki iha hyvi. 

Mul on hoitosuhde, nään hoitajaa kerran tai kaks viikossa, ja lääkärillekki on aika heti ensiviikolla. Ehkä siel pitäis uudestaa avata suu. Ja mä myönnän sen et tarviin apuu mut mul on semmone olo etten oo nii sairas et ansaitsisin sen. 

Avaa vaan suu siellä. Toi on ihan yleistä toi kokemus siitä että ajattelee että ei oo riittävän sairas. Itsekin ajattelin niin pitkään ja se ajatus tulee edelleen toistuvasti uudelleen. Sulla on oikeus saada apua ja tarvit sitä selvästi. Tosi paljon tsemppiä sulle, apua saa kun sitä pyytää ja osaa vaatia

Vierailija
15/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin masentunut ajattelee, ettei ansaitse apua. Tietysti ansaitset ja tarvitsen apua! Sairaudentunto sulta puuttuu, parantuminen alkaa vasta kun sisäistät olevasi sairas ja tarvitsevasi apua. Miksei vanhemmille voi kertoa? Itse äitinä ajattelen että olisi surullista jos lapsi ei tulisi luokseni jos on vaikeaa, vaikka omillaan jo olisikin.

Vierailija
16/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ❤️ Mulla itselläni on kanssa mt-ongelmia, vainoharhasuutta ja itsetuhoisia ajatuksia, mutta yritän kaikkeni selvitä, toivottavasti sinäkin.

Itsellä myös ongelmana tuo, että tuntuu ettei sinne terveyskeskukseen uskalla oikein mennä kun tulee vaan leimatuksi, nöyryytetyksi tai sitten omat ongelmat ei olekkaan tarpeeksi pahat. Olen 19v ja erittäin vaarassa syrjäytyä. Tuntuu ettei enää jaksa.

Vierailija
17/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap ❤️ Mulla itselläni on kanssa mt-ongelmia, vainoharhasuutta ja itsetuhoisia ajatuksia, mutta yritän kaikkeni selvitä, toivottavasti sinäkin.

Itsellä myös ongelmana tuo, että tuntuu ettei sinne terveyskeskukseen uskalla oikein mennä kun tulee vaan leimatuksi, nöyryytetyksi tai sitten omat ongelmat ei olekkaan tarpeeksi pahat. Olen 19v ja erittäin vaarassa syrjäytyä. Tuntuu ettei enää jaksa.

Toivottavasti sinäkin selviät kaikesta. Oon ite kans nuori, 20v mut silti jo syrjäytyny. Toivon ettei sulle käy samaa.

Vierailija
18/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua kukaan kyttää.

Vierailija
19/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sua kukaan kyttää.

Siltä se tuntuu. Aina ku kirjotan jollekki , mun pitää mont kertaa miettii et lähetänkö vai enkö lähetä koska sit joku ulkopuoline saa kuitenki tietää siit. Ja sama myös keskustelupalstoilla - en enää uskalla kirjoittaa samal taval ku enne koska tuntuu et joku seuraa mun jokast liiket.

Vierailija
20/23 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei seuraa sun liikkeitä. :) 

Kannattaa hakea apua ja ottaa vastaan kaikki lohtu, ilman sitä et tuosta tokene. Olet sairastunut. Vaikka miten selviäisit tuosta yksin, koko homma olisi sulle liian rankkaa yksin kannettavaksi etkä vois kauaa olla terve kun palaisit harhaisiin ajatuksiisi. Jos ajattelet jo että sua seurataan anonyymilla foorumilla, pelkäätkö jotenkin lääkäriäkin? Sitä suuremmalla syyllä kannattaa mennä hoitoon, ja ymmärtää, ettei sulle voi tapahtua mitään pahaa vaan jokainen siellä lääkärissä tulee olemaan onnellinen jos saa sua auttaa. 

Voit varata ajan vaikka normaaliin terveystarkastukseen, tai mennä päivystykseen, ja läväyttää suoraan heille että sulla on harhoja. Tai antaa linkin tähän keskusteluun. Lupaan, että he ottaa sinut tosissaan ja on sulle avuksi.