Miehet: onko kaverillisesti miehiin suhtautuva, jätkämäinen nainen turn off?
Toisen ketjun innoittamana kysyn. Mikä tällaisesta kaveri-naisesta tekee epäkiinnostavan?
Kommentit (58)
Poikatytöt ei todellakaan ole turn-off. Sitäpaitsi erittäin hyviä elämänkumppaneita myös.
T. Naimisissa eniten miespuolisten ystävien kanssa viihtyvän naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan sellaiset ujohkot miehet monesti ihastuvat noihin naisiin, kun ovat helpommin lähestyttäviä.
Olen vähän samaa mieltä. Itse olen aika "jätkämäinen" nainen. Tällä tarkoitan, että minulla on aika railakas huumorintaju, tulen paremmin miesten kanssa juttuun ja teen porukassa mukana miehille tyypillisiä lapsellisia asioita mielelläni. Liikun usein ainoana naisena miesporukassa, joka koostuu yleensä eri alan asiantuntijoista.
Minuun ihastuvat juuri sellaiset miehet, jotka ovat ujoja. Olen kai niin helposti lähestyttävä, kaverillinen, lempeä ja kiltti, että varmaan heistä tuntuu, että olisi mahdollisuuksia minun suhteeni. Toisenlaiset miehet ihastuvat asiallisempiin naisiin.
Suosittelen suorempaa taktiikkaa. Lähesty hymyllä ja iloisesti niitä miehiä joita haluat.
T. Jätkämäinen prätkämimmi
Ketjusta huomaa, kuinka erilaisia käsityksiä ihmisillä on jätkämäisistä naisista. Itselle tulee mieleen hieman kova nainen, ehkä ajatusmaailmaltaan kylmempi ja rationaalisempi luin naiset keskimäärin. Suorasanainen, ei juoruile selän takana. Usein ei tykkää hameista ja korkkareista, tai jos tykkää niin simppeliä mustaa, ei mitään pinkkiä harsoa ja glitteriä. Cosmoa lukevan romanttisen haihattelijan vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta huomaa, kuinka erilaisia käsityksiä ihmisillä on jätkämäisistä naisista. Itselle tulee mieleen hieman kova nainen, ehkä ajatusmaailmaltaan kylmempi ja rationaalisempi luin naiset keskimäärin. Suorasanainen, ei juoruile selän takana. Usein ei tykkää hameista ja korkkareista, tai jos tykkää niin simppeliä mustaa, ei mitään pinkkiä harsoa ja glitteriä. Cosmoa lukevan romanttisen haihattelijan vastakohta.
Tuo sana kaverillinen tuolla kuvauksessa oli, eli mielestäni oikeastaan se mitä sanoitkin mutta lisättynä helposti miehiin ystävystyvällä. En tiedä mistä tuon kylmän sait? Rationaalisen ymmärrän kyllä.
Yleensähän nämä naiset eivät juuri yksin jää juurikin sen takia, että tulevat hyvin toimeen jätkien kanssa ja ovat helposti lähestyttäviä. Muut naiset ovat yleensä kateellisia heille. Näiden kuvioiden olen nähnyt toistuvan kerran toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sana kaverillinen tuolla kuvauksessa oli, eli mielestäni oikeastaan se mitä sanoitkin mutta lisättynä helposti miehiin ystävystyvällä. En tiedä mistä tuon kylmän sait? Rationaalisen ymmärrän kyllä.
No, lämpö minusta on kuitenkin perinteisesti feminiiniseksi mielletty piirre. En tarkoita tunteetonta, mutta sellaista joka jättää ehkä joihinkin ihmisiin viileän ensivaikutelman. Yleensä erityisesti naisiin. Tai tällaisia minun tuntemani jätkämäiset naiset ovat olleet.
Onnee vaan tollasille miehensaantiin, kun ovat sitä hyvää kaveria kaikkien miesten kanssa eikä miehet tunnetusti muutenkaan ole hyviä niiden merkkien tulkitsemisessa. Ajattelevat sitten tietysti, että tuohan on kaikkien kanssa tollanen, eivätkä tajua vaikka nainen heitä "yrittäisikin".
Vierailija kirjoitti:
Onnee vaan tollasille miehensaantiin, kun ovat sitä hyvää kaveria kaikkien miesten kanssa eikä miehet tunnetusti muutenkaan ole hyviä niiden merkkien tulkitsemisessa. Ajattelevat sitten tietysti, että tuohan on kaikkien kanssa tollanen, eivätkä tajua vaikka nainen heitä "yrittäisikin".
No hei, jos mies kiinnostaa niin silloinhan heitetään flirtti peliin. Kaverimiesten kanssa ollaan vain kavereita. Kiinnostaville miehille keimaillaan, pelataan silmäpeliä, ehkä hipaistaan. :)
Minä tykkään näistä naisista, mutta alituinen huomauttelu jostain samasta asiasta saa minut lähtemään suhteesta. Ennemmin olen ilman kun kuuntelen nalkutusta, mikään ei ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän nämä naiset eivät juuri yksin jää juurikin sen takia, että tulevat hyvin toimeen jätkien kanssa ja ovat helposti lähestyttäviä. Muut naiset ovat yleensä kateellisia heille. Näiden kuvioiden olen nähnyt toistuvan kerran toisensa jälkeen.
Painoin lopulta alapeukkua, koska olen niin kyllästynyt kateuskortin viljelyyn selityksenä jokaiselle konfliktille. Alkuosasta tekstistä olen samaa mieltä. Erimielisyyksissä muiden naisten kanssa on sen sijaan useammin kyse molemminpuolisesta henkilökemioiden kohtaamattomuudesta. Usein nämä jätkänaiset eivät itsekään erityisesti pidä niistä naisellisista naisista ja osoittavat sen kyllä ihan mielellään. Ei sillä, ei kaikista toki tarvitse tykätä, mutta ei aina tarvitse veisata sitä samaa kateusvirttä jos joku ihminen ei vaan satu tykkäämään toisesta.
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne minun tuntemani "hyväjätkänaiset" ole kyllä mitään onnea tarvinneet, kyllä ottajia on ollut jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan sellaiset ujohkot miehet monesti ihastuvat noihin naisiin, kun ovat helpommin lähestyttäviä.
Olen vähän samaa mieltä. Itse olen aika "jätkämäinen" nainen. Tällä tarkoitan, että minulla on aika railakas huumorintaju, tulen paremmin miesten kanssa juttuun ja teen porukassa mukana miehille tyypillisiä lapsellisia asioita mielelläni. Liikun usein ainoana naisena miesporukassa, joka koostuu yleensä eri alan asiantuntijoista.
Minuun ihastuvat juuri sellaiset miehet, jotka ovat ujoja. Olen kai niin helposti lähestyttävä, kaverillinen, lempeä ja kiltti, että varmaan heistä tuntuu, että olisi mahdollisuuksia minun suhteeni. Toisenlaiset miehet ihastuvat asiallisempiin naisiin.
Menee vähän ohi aiheen mutta sääli, että et ole kohdannut naisia, joiden kanssa voi tehdä lapsellisuuksia, mitä ne ikinä ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko yllätyksenä, että nainen voi itsekin kertoa olevansa ihastunut/kiinnostunut?
Nyt yhdessä jo 30 vuotta 🙄
Olen täysin epäjätkämäinen, enemmänkin vienokaino-tyyppiä. Hiljainen ääni, olen aika pieni ja vähävoimainen. Tykkään miehistä, jotka suhtautuvat asiallisesti ja ystävällisesti. Ensisijaisesti olen ihminen, en pelkkä nainen, vaimo tai äiti.
Kaikista ihaninta on olla porukassa, jossa ei olisi mitään turhia rooleja.
Olin hetken äijäporukassa, jossa olisi varmasti tarvittu juuri jätkämäistä asennetta. Aika nopeasti sieltä lähdin, kun minuun ei suhtauduttu normaalisti ihmisenä ja tasavertaisena harrastajana muiden joukossa.
Olen töissä rakennusalalla (maalarina) ja tässä ei pärjää jos on vienokaino naisellinen hempeilijä. Työmaalla kuulee niin rasvaista juttua että jos et heitä vielä raisumpaa päälle joudut itse kohteeksi. Olen siis aika äijämäinen. Mutta pari suhdetta on työmailla syntynyt. Ukot tykkää kun nainen on likainen suustaan ja mieleltään. Minulla on tosin myös hyvä peppu ;)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ulkonäöstä. Jos on kaunis ja naisellinen niin se on vaan plussaa. Jos taas joku lesbon näköinen niin eihän se sytytä yhtään, että on yksi jätkistä ns. Silloin luultavasti onkin naisiinpäin.
Näinpä koska se onkin juuri niin että jokainen heteronainen on hyvännäköinen ja pukeutuu naisellisesti.
Kun taas rumat ja maskuliinisesti pukeutuneet ovat aina lesboja. Hieno maailmankuva sinulla 🤣
Annan oman mielipiteeni:
Se että nainen on kaverillinen tai jätkämäinen ei ainakaan minulle ole itsessään turn off. Jutun ydin on enemmänkin siinä, että kaikki tuollaiset naiset joita minä olen elämäni aikana kohdannut, ovat olleet ulkonäöltään keskimääräistä vähemmän viehättäviä. En siis ole kokenut heitä kohtaan mitään seksuaalista kiinnostusta, mutta se ei johtunut siitä että he olivat jätkämäisiä, vaan se johtui heidän ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä rakennusalalla (maalarina) ja tässä ei pärjää jos on vienokaino naisellinen hempeilijä. Työmaalla kuulee niin rasvaista juttua että jos et heitä vielä raisumpaa päälle joudut itse kohteeksi. Olen siis aika äijämäinen. Mutta pari suhdetta on työmailla syntynyt. Ukot tykkää kun nainen on likainen suustaan ja mieleltään. Minulla on tosin myös hyvä peppu ;)
Nainen jolla on hyvä peppu ja joka heittää kaksimielistä juttua, on epäilemättä monen miehen mieleen.
Onko sinusta naisiin kaverillisesti suhtautuva, ämmämäinen mies turnoff?
Lempeä ja kiltti eivät taas ole minusta erityisen jätkämäisiä ominaisuuksia, pikemminkin useimmat tuntemani jätkänaiset ovat vähän koviksia. Haluttuja kyllä, mutta samalla vähän pelättyjäkin. Ujot eivät ikimaailmassa uskaltaisi näitä naisia lähestyä.