Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan, 6v, melkein jokapaivainen paansarky,

Vierailija
14.05.2006 |

kavimme jo laakarilla joka lahetti meidat silmatarkastukseen optikolle, naki tarpeeksi hyvin ettei tarvitse silmalaseja, ei kyllakaan nahnyt kahta alimmaista rivia ja hanella myos todettiin daltonismia eli punaisen ja vihrean tunnistamisessa, josta kylla jo tiesimmekin. Han sanoo paan sarkevan etuotsalta, kulmakarvojen ja hiusrajan valilta. Olen viemassa hanta tietenkin uudelleen laakariin , mutta ajattelin vaan olisiko kenellakaan kokemusta tallaisesta, voisiko olla jotain ' kasvukipuja' , mieheni ainakin sanoo, etta pojilla sarkee usein paata nuorena, niin hanellakin. Huolettaa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö voi olla hyvä, mutta esim. tietsikalla silti tarviisi erinäköä eli siihen sopivat lasit. Kokemusta on.

Vierailija
2/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama ongelma ollut jo reilusti yli vuoden. Päätä särkee usein (tyttö on tosin hyvin kipuherkkä, joten en tiedä miten kova tämä kipu on). Särkylääkettä annan jos valittaa jatkuvasti, usein kuitenkin unohtaa kivun ja leikkii jne normaalisti, sitten taas muistuttaa siitä.

Tyttö on aina ollut myös herkkä esim autoillessa tulee huonovointiseksi ja päätä särkee. Ei katso paljoa telkkaa tai pelaa koneella.

Ihan sama kun teillä niin kolmesti ollaan oltu silmälääkärillä/optikolla ja on aina ollut niin että ei näe niitä alimpia mutta silti ei kuulema tarvi laseja. Itse uskon että voisi hyvinkin johtua silmistä yhdistettynä muihin tekijöihin. Tytöllä on myös lievä purentavika.

Niin ja juuri otsasta särkee (mistä olen kuullut että sillon ei pitäis olla mitään kauhean vakavaa). Lääkäri on myös sanonut että stressi ym voi vaikuttaa, tyttömme saattaa valittaa mihin aikaan tahansa päivästä. Hän alotti koulun viime syksynä (asumme ulkomailla) ja viihtyy kyllä tosi hyvin ja on saanut kavereita mutta on tullut minuun eli yrittää aina olla täydellinen. Opettaja sanoo meille että hän on yksi luokkansa parhaita mutta silti saattaa kotona valittaa kun on niin vaikeeta ja ei hän osaa jne. Jos tekee jonkun virheen niin saattaa suuttua ihan kauheasti. Ollaan tehty kyllä tosi paljon työtä että oppisi ettei pidä olla täydellinen ja että virheet kuuluvat asiaan. Mutta tämä piirre on hänen luonteessa ollut jo vauvasta asti...

Pienikin flunssa tai väsymys pahentavat tytöllä särkyä. Onko teillä suvussa ollut samanlaista. Minun äidilläni oli lapsena migreeni ja tuo meidänkin tytön " sairaus" voisi kuulema olla lievää migreeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko poika koulussa tai alottanut koulun tai oletteko juuri muuttaneet tms että voisi olla stressiä?

Vierailija
4/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologin tulisi suorittaa tutkimuksia.

Onko kodissanne hometta ? Meillä kokemusta tästä.

Se aiheuttaa päänsärkyä

Vierailija
5/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin, lääkäri käski meidän katsoa että tyttö saa riittävästi rautaa eli paljon lihaa ja vihreitä kasviksia + c-vitamiinipitosia ruokia jotka auttaa raudan imeytymistä. Kun nyt ajattelen niin viimesen parin kk:n aikana on valitellut pääkivusta harvemmin, eli ehkä kerran viikossa. Pahimmillaan kipu oli pari kk sen jälkeen kun oltiin muutettu ja tyttö joutui vaihtamaan koulua. On kyllä sosiaalinen ja itse sanoi että ei ole yhtään kamalaa vaihtaa mutta luulen että osa pääkivusta on tuota stressipohjasta. Siis meillä ainakin.

Vierailija
6/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko esikoulussa tms. päivittäisissä lapsen oleskelupaikoissa, jotain mitä jännittäisi. Kiusaako joku tms.

Vierailija
7/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päänsäryt kuulostavat samanlaisilta. Alkoivat vasta koulun alettua. Mutta koulussa menee hyvin ja kvareita on. Käytiin lastenlääkärin luonakin ja hän konsultoi neurologia ja lopputulos oli että mitään ei löytynyt. Sanottiin että katsellaan ja jos pahenee, niin sitten tutkitaan lisää.

Päätä särkee etupäässä edestä ja vasemmasta sivusta. Välillä kipu varmaan melko lievää, koska touhuaa, mutta jos kysyn, niin sanoo että särkee.

Itse epäilin migreeniä, kun särkylääkkeetkään ei ain tunnut auttavan. Särkyä aina kun jotain muuta sairautta esim. flunssa.

kent:

ja sama ongelma ollut jo reilusti yli vuoden. Päätä särkee usein (tyttö on tosin hyvin kipuherkkä, joten en tiedä miten kova tämä kipu on). Särkylääkettä annan jos valittaa jatkuvasti, usein kuitenkin unohtaa kivun ja leikkii jne normaalisti, sitten taas muistuttaa siitä.

Tyttö on aina ollut myös herkkä esim autoillessa tulee huonovointiseksi ja päätä särkee. Ei katso paljoa telkkaa tai pelaa koneella.

Ihan sama kun teillä niin kolmesti ollaan oltu silmälääkärillä/optikolla ja on aina ollut niin että ei näe niitä alimpia mutta silti ei kuulema tarvi laseja. Itse uskon että voisi hyvinkin johtua silmistä yhdistettynä muihin tekijöihin. Tytöllä on myös lievä purentavika.

Niin ja juuri otsasta särkee (mistä olen kuullut että sillon ei pitäis olla mitään kauhean vakavaa). Lääkäri on myös sanonut että stressi ym voi vaikuttaa, tyttömme saattaa valittaa mihin aikaan tahansa päivästä. Hän alotti koulun viime syksynä (asumme ulkomailla) ja viihtyy kyllä tosi hyvin ja on saanut kavereita mutta on tullut minuun eli yrittää aina olla täydellinen. Opettaja sanoo meille että hän on yksi luokkansa parhaita mutta silti saattaa kotona valittaa kun on niin vaikeeta ja ei hän osaa jne. Jos tekee jonkun virheen niin saattaa suuttua ihan kauheasti. Ollaan tehty kyllä tosi paljon työtä että oppisi ettei pidä olla täydellinen ja että virheet kuuluvat asiaan. Mutta tämä piirre on hänen luonteessa ollut jo vauvasta asti...

Pienikin flunssa tai väsymys pahentavat tytöllä särkyä. Onko teillä suvussa ollut samanlaista. Minun äidilläni oli lapsena migreeni ja tuo meidänkin tytön " sairaus" voisi kuulema olla lievää migreeniä.

Vierailija
8/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahentaako vai helpottaako liikunta tai sauna?

Vierailija
9/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahti liian aikaisin toi edellinen. siis silmatutkimuksissa on kayty, hampaissa ja purennassa en usko olevan vikaa, ainakaan hammaslaakarit eivat koskaan ole maininneet mitaan, liikunnalla tai kuumuudella en myoskaan ole huomannut olevan vaikutusta...

Vierailija
10/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta ja sauna pahentaisi sitä

entäs nämä neurologiset testi, mitkä lääkäri varmaan tekikin. nenä sormiin refleksit, käsien puristus voima. oliko toinen puoli erilainen? kertois taas jostain muusta ku migreenistä

mulla migreeni ja siks jotain tietoa ja pois lasken sitä

Vierailija
11/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herääkö särkyyn ?

Vierailija
12/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuota yleensä aamusta alkaen vai paheneeko se tietyyn aikaan päivästä?

Minä käyttäisin lasta neurologilla.

Meillä esikoinen valitti 2-vuotiaana päänsärkyä melkein joka päivä. Kävimme neurologilla, joka teetti tytöllä kaikenlaisia tasapainotestejä, tarkisteli refleksejä ja ties mitä. Hän selitti, että lapsen päänsärkyihin voi olla moniakin syitä syövästä verisuonivikoihin.

VARMIN konsti - johon varsinkin noin pienen kohdalla turvaudutaan herkästi (siis puhetaidoltaan rajallisen kaksivuotiaan) - tutkia asia on ottaa pään magneettikuva.

Vierailija
13/13 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menemme laakariin, toivottavast sitten selviaa lisaa. Kiitos vastanneille...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän