Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko lähettää postia väärällä nimellä

Vierailija
10.01.2019 |

Tät on nyt kestänyt vuosia. En ottanut mieheni nimeä avioliitossa. Kenellekään muulle asia ei ole mitenkään ongelma (esim. seitsemänkymppiset appivanhempani), mutta miehen sisko veto herneen nenään. Lapsemme ovat myös minun nimelläni, koska sovimme, että arvomme tämän sitten, kun eka tulee.

Joka joulu joukukortti tulee ”Möttösille”. Mieheni huomauttaa asiasta. Sisko on, että joo joo. Ja taas asia toistuu. Aluksi se oli huvittavaa, sittemmin lähinnä kiusallista.

Osaako kukaan avata siskon logiikkaa minulle, kun minä en vain ymmärrä. Ei kuulemma ”muista” asiaa. Vähän vaikea uskoa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pikkujuttu, en suuttuisi moisesta.

Vierailija
2/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme myös miehen sukulaisilta ja kavereilta postia Virtasille, vaikka vain mies on Virtanen, me muut Niemisiä.

Luulen ettei he vaan muista mun sukunimeä.

Se mikä on jännää on se että kukaan ei koskaan erehdy nimittämään meitä Niemisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No protesti selvästi, anna olla.

Vierailija
4/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan samoin, koska en vaan viitsi kirjoittaa kahta nimeä korttiin. Pääasia että osoite oikein ja tulee perille. Kannattaako tuosta nyt vetää herneitä nenään.

Vierailija
5/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa sisko kyllä tietää. Mikäs konservatiivin pään kääntäisi. Anna kun arvaan, ei kovin koulutettu?

Vierailija
6/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ihan samoin, koska en vaan viitsi kirjoittaa kahta nimeä korttiin. Pääasia että osoite oikein ja tulee perille. Kannattaako tuosta nyt vetää herneitä nenään.

No onhan tuo pirun epäkohteliasta, ihan rehellisesti.

Vierailija
7/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo pirun epäkohteliasta, ihan rehellisesti.

No itseä ei ainakaan yhtään häiritse, että meille tulee postia pelkästään miehen nimellä hänen sukulaisiltaan. Siksi en ole ajatellut asiaa sen kummemmin. 

Vierailija
8/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tämä kanssa, mun sukunimi on eri kuin aviomieheni, mutta niin vaan kotiäidit lähettää Niemisille aina postia.

Vierailija
9/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus jättänyt kortin lähettämättä, kun en ole varma, miten perheen eri jäsenten sukunimet pitäisi kortissa ilmaista. Varsinkin jos tiedän, että vastaanottaja on helposti loukkaantuvaa lajia. Olen sitten kiireitteni keskellä jättänyt pohdinnat sikseen ja kortin kokonaan lähettämättä. Onko se parempi?

Vierailija
10/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että tein vuosia saman virheen naapurin joulukortin kanssa. En tiennyt, että heillä on eri sukunimet.

Vierailija
11/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäloogista kirjoittaa sillä nimellä joka on vain yhdellä eikä sillä nimellä joka on useammalla.

Vierailija
12/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoa harmittaa koska on itse luopunut omasta sukunimestään vaikkei halunnut?

Exällä vähän harvinaisempi nimi, ja kaikkein tärkeintä sen säilyttäminen vaikutti olevan exän siskolle joka oli jo ehtinyt naimisiin ja vaihtamaan nimensä.

Beeffi on muuten sun ja miehen siskon välillä, ei kannata kommunikoida miehen kautta jos haluat viestin perille.

Vierailija
13/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäloogista kirjoittaa sillä nimellä joka on vain yhdellä eikä sillä nimellä joka on useammalla.

Laitan sen lähisukulaisen nimellä. Mulle se on noin loogisempaa. 

Vierailija
14/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen lähisukulaisesi lapset siis ole lähisukulaisia?

Vierailija
15/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita edes lasten nimiä korttiin. Tuskin asiasta välittävät. 

Vierailija
16/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähetät koko kortin?

Vierailija
17/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä tällaiset asiat ole tullut edes mieleen, kun itseä ei näin pienet asiat haittaa. 

Vierailija
18/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korttiin kirjoittaa "Matti Muttinen perh", niin kyllä se käsittää koko perheen. Harvoin lapset tarkistavat, kenelle kortti on tarkoitettu. Sukulaislapsen synttärikorttiin kirjoitan vain synttärisankarin nimen.

Vierailija
19/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan joulukortteja kirjoittaessa jaksa kaikkien kohdalla ruveta miettimään mikähän nyt on kenenkin nykyisen puolison nimi, ja oliko niitä lapsia nyt ketä, vaan kirjoitan sen läheisen nimen, jonka takia kortin laitan ja perään perheineen. Eli esim. Virtanen Matti perheineen. En Virtanen Matti, Nieminen Eeva, plus vielä lapset joita perheessä on parhaimmillaan kolmella sukunimellä.

Vierailija
20/21 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähetät koko kortin?

No jo on vaikeaa. Siskon nimen laitan perheineen. Lisäksi kirjoitan muutaman sanan kuulumisia. Hänen miehensä ei todellakaan välitä ettei se toinen sukunimi ole siinä. Muutenkaan miehet eivät takerru näin pikkuisiin asioihin. Meille tulee ihan samalla tavalla kortteja miehen sukulaisilta enkä tosiaan ole edes ajatellut koko asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän