Puhutaan puolueista! Mitä aiot äänestää huhtikuussa?
Itse äänestän PerusSuomalaisia ensimmäistä kertaa.
Kommentit (82)
Siis elitismiä vastustetaan, mut "eliitti" halutaan riistää...? Kuulostaa pakkoavioliitolta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta tietenkin, on sitten maa minkä jättää myös lapsille.
#haittamaahanmuutto
#väestönvaihto
Vihreitä, jota aiemminkin aina. Vasemmisto ja Piraatit olisivat seuraavia, mutta niillä on puutteensa.
Oikeesti, mikään puolue ei tunnu enää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta tietenkin, on sitten maa minkä jättää myös lapsille.
Niin minäkin ja oulun tapahtumat ovat minulle yhdentekeviä
Demareihin laitan toivoni. Siellä on kuitenkin talouden asiantuntijoita, joita tarvitaan, kun porvarit taas yrittävät ohjailla rahoja omille tileille.
Näissä vaaleissa haetaan kompetenssia, jota persuilla ei ole yhtään.
Vasemmistoliittoa todennäköisesti. Viimeksi äänestin Piraattipuoluetta, mutta eivät käytännössä saa mitään aikaan eivätkä edes pidä asioita esillä riittävästi, joten en viitsi ääntäni heille tuhlata. Vihreitäkin olen joskus äänestänyt mutta nykyään ällöttää koko "ekoterrorismi" jossa kaikki haluttaisiin kieltää, sekä ylipositiivinen suhtautuminen kehitysmaista ma_ahanmuuttoon.
En mitään puoluetta. Jään nukkumaan kotiin.
SDP ja persut hallitukseen. Mikäs hallituspohjan nimi olisi?
Vierailija kirjoitti:
En mitään puoluetta. Jään nukkumaan kotiin.
Tein viime vaaleissa niin ja elämänlaatu huonontui oleellisesti neljän vuoden aikana.
Nyt ei ole varaa nukkua.
En tiedä ketä uskaltaisin äänestää. Viimeksikin oli hankalaa valita, mutta nyt se olisi entistä tärkeämpää, ettei tämä tuhon linja enää jatkuisi.
En suoraan sanoen luota kenenkään puheisiin ja vaikka luottaisinkin, yhdellä puolueella voi olla ajettavana yksi järkevä asia ja muut menevät suoraan ristiin oman hyvinvointini kanssa, kun taas toinen puolue voi olla muuten aika hyvä, mutta yksi erittäin tärkeä asia ihan vastakkainen omien ajatusteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Pelottaisi elää Suomessa, jonka tulevassa hallituksessa nuo kaksi puoluetta eivät olisi.
Minua taas pelottaa, jos nuo kaksi olisi hallituksessa tai jos edes toinen noista. Kummassakaan puolueessa ei ole taloudesta tietäviä ihmisiä, ainoastaan populisteja jotka ratsastavat hyväuskoisten ihmisten kustannuksella
Saattaa olla että persuja, ensimmäistä kertaa elämässäni. Monesta asiasta olen heidän kanssaan eri mieltä, mutta toisaalta niin monessa asiassa ovat viime aikoina olleet se ainoa järjen ääni erämaassa että saattaa olla pakko livetä siihen suuntaan. Toisaalta Soinihan on nyt riveistä poissa, mikä helpottaa myönteisen päätöksen tekemistä ja toisaalta enpä ole minkään muunkaan puolueen kanssa joka asiasta samaa mieltä. Elämä on valintoja, ja nyt on valittava se pienin paha. Muutamakaan vuosi sitten en olisi uskonut että se saattaa hyvinkin olla persut.
Vierailija kirjoitti:
Demareihin laitan toivoni. Siellä on kuitenkin talouden asiantuntijoita, joita tarvitaan, kun porvarit taas yrittävät ohjailla rahoja omille tileille.
Näissä vaaleissa haetaan kompetenssia, jota persuilla ei ole yhtään.
Demareilla ei ole yhtään talouden asiantuntijaa. FYI.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että persuja, ensimmäistä kertaa elämässäni. Monesta asiasta olen heidän kanssaan eri mieltä, mutta toisaalta niin monessa asiassa ovat viime aikoina olleet se ainoa järjen ääni erämaassa että saattaa olla pakko livetä siihen suuntaan. Toisaalta Soinihan on nyt riveistä poissa, mikä helpottaa myönteisen päätöksen tekemistä ja toisaalta enpä ole minkään muunkaan puolueen kanssa joka asiasta samaa mieltä. Elämä on valintoja, ja nyt on valittava se pienin paha. Muutamakaan vuosi sitten en olisi uskonut että se saattaa hyvinkin olla persut.
Aivan kuin omalta näppikseltäni! Soinin poistuminen on plussaa ja en kaikista aatteestaan tykkää, ateisti kun olen, mutta toiset asiat ovat painavampia kuin toiset.
Vihreitä, koska kannattavat perustuloa ja eivät demonisoi pienyrittäjiä
Äänestän persuja, ihan kuten viimeeksikin.