Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en usko tuota tämän päivän uutista suomalaisten onnettomasta kasvisten syönnistä

Vierailija
09.01.2019 |

Että muka vain 14% miehistä ja muistaakseni 29% naisista saa päivässä täyteen sen puoli kiloa. Rupesin oikein miettimään syömisiämme ja ei hitossa voi pitää paikkaansa. Aamulla söin banaanin ja 10 mansikkaa plus vadelmakeittoa maitorahkan seassa ja pinaattisämpylän minkä päällä tomaattia, kurkkua ja basilikaa.
Äsken lämmitin eilen tekemääni parsakaaligratiinia, sanosin että söin n. 200g parsakaalta ja punajuuriviipaleita lisukkeena.
Eikä tässä ole edes koko päivän ruoat, kello on vasta puoli kuusi.
Mies syö melko lailla samoin, paitsi enemmän. Ja mikäli tätä palstaa on uskominen, joka mamma syö kasvispainotteisesti ja aamupuuronkin joukossa on vähintään itsepoimittuja mustikoita.
Miten siis on mahdollista, että suurin osa suomalaisista EI syö riittävästi kasvikunnan tuotteita?
Höpöjuttuja, sanon minä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön pelkkää lihaa.

Vierailija
2/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos teillä tulee täyteen, tulee muillakin... Loistavaa logiikkaa taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon. Monet ovat niin lihauskovaisia etteivät syö mitään muuta.

Vierailija
4/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani pitää. Saatan joskus ostaa suolakurkkuja. En edes käsitä, että olen näillä elintavoilla kuitenkin hyvin, hyvin harvoin sairaana ja ikää on. Ja poltan tupakkia enkä sylje lasiinkaan.

Vierailija
5/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos teillä tulee täyteen, tulee muillakin... Loistavaa logiikkaa taas.

Et ilmeisesti ole ikinä lukenut tätä palstaa? Kyseisestä asiasta on keskusteltu ennenkin ja täällä puoli kiloa täyttyy kaikilla. Niin kyllä meilläkin, helposti. Jo lounassalaatissa on yli puolet tavoitteesta.

Vierailija
6/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puoli kiloa kasviksiahan on oikeesti aika hiton suuri määrä, en yhtään ihmettele, ettei suurin osa sitä syö. Hedelmiä varmaan syödään enemmän.

Vierailija
7/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön minäkin reilusti yli suosituksen, uskon silti että läheskään suurimmalla osalla ei näin ole.

Vierailija
8/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa ei lasketa

Vierailija
9/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kasviksia olekaan mitään syytä syödä. kun asiaa joku aika sitten tutkittiin niin todettiin että kasvikset ovat lähinnä pellolta kannettua vettä ilman minkäänlaista ravintosisältöä

Vierailija
10/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset on aika kevyitä, ei se puoli kiloa kovin äkkiä täyty. Porkkanoitakin saisi vedellä toistakymmentä.

Vierailija
11/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan raportoisin väärin, ainakin jos en punnitsisi kaikkea.

Tajusin vasta hiljattain, kuinka paljon painaa muun muassa siivu kurkkua ja pala paprikaa. Olen arvionut reilusti alakanttiin merkitessäni näitä ruokapäiväkirjaani.

Vierailija
12/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puoli kiloa kasviksiahan on oikeesti aika hiton suuri määrä, en yhtään ihmettele, ettei suurin osa sitä syö. Hedelmiä varmaan syödään enemmän.

Hedelmät lasketaan mukaan tuohon, samoin kuin marjat. Ei tosiaan ole iso määrä. Yksi rasia viinirypäleitä.

Vierailija
13/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että muka vain 14% miehistä ja muistaakseni 29% naisista saa päivässä täyteen sen puoli kiloa. Rupesin oikein miettimään syömisiämme ja ei hitossa voi pitää paikkaansa. Aamulla söin banaanin ja 10 mansikkaa plus vadelmakeittoa maitorahkan seassa ja pinaattisämpylän minkä päällä tomaattia, kurkkua ja basilikaa.

Äsken lämmitin eilen tekemääni parsakaaligratiinia, sanosin että söin n. 200g parsakaalta ja punajuuriviipaleita lisukkeena.

Eikä tässä ole edes koko päivän ruoat, kello on vasta puoli kuusi.

Mies syö melko lailla samoin, paitsi enemmän. Ja mikäli tätä palstaa on uskominen, joka mamma syö kasvispainotteisesti ja aamupuuronkin joukossa on vähintään itsepoimittuja mustikoita.

Miten siis on mahdollista, että suurin osa suomalaisista EI syö riittävästi kasvikunnan tuotteita?

Höpöjuttuja, sanon minä.

Aina sinun mutusi tutkimustiedon voittaa, niinhän.

Et ehkä ole nähnyt, miten jotkut syövät lounaaksi puoli lenkkiä HK:n sinistä, höysteenä "kasvis" eli ketsuppirantu. Kotona mukuloille nakit ja ranskalaiset, ei vihanneksia.

Sitten on nämä leike- ja pihvi-ihmiset: kokolihaa 7 päivää viikossa, kaksi tomaattisiivua ja jääsalaatti jäävät lautaselle.

Vierailija
14/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

etikkakurkkua tai -punajuurta ei lasketa kasvikseksi,  niissä ole ravintoaineita jäljellä

Vierailija
15/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun empiirisen kokemuksen mukaan ap on syönyt tänään 0g kasviksia, koska minä olen syönyt sen verran.

Vierailija
16/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syö koskaan salaattia, lisukekasviksia, raasteita tms. Ainoastan perunaa ja kastiketta tai oastaa ja kastiketta jne

Vierailija
17/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyövät ovat lujasti lisääntyneet siitä lähtien, kun lihansyönnistä alkoi tulla päivittäistä 1970-luvulla.

Vierailija
18/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vadelmakeitossa ja pinaattisämpylässä tuskin on edes 50 g kasvista yhteensä, eikä siinä sämpylän pinaatissa enää juuri mitään iloa ole uunin jälkeen, tuoreena pitäisi syödä

Vierailija
19/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ihan samaa! En ollu tajunnut että myös naiset syö noin epäterveellisesti Suomessa, ettei sitä vaivasta puolta kiloa hedelmiä, kasviksia, juureksia saa täyteen. Mitä ihmettä jengi sit puputtaa, pelkkää leipää?

Kirjaan kaikki syömiseni appsiin ja eilen hedelmiä ja marjoja tuli syötyä eilen n. 300g ja porkkanaa, lanttua, varsiselleriä, palsternakkaa, sipulia, pinaattia, rucolaa, tomaattia ja kurkkua yhteensä n. 700g eli kilo kasviksia yhteensä. Ei luulisi 500g tuottavan vaikeuksia...

Vierailija
20/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät lasketaan mukaan tuohon, samoin kuin marjat. Ei tosiaan ole iso määrä. Yksi rasia viinirypäleitä.

No eihän se sit ole tehtävä eikä mikään, oon aina ollut siinä käsityksessä, että nimenomaan kasviksia pitää syödä niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi