Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy transsukupuoliselta mitä vain!

★Tähtisimmu ★
09.01.2019 |

Jälleen kerran oon täällä tarjoamassa tilaisuutta kysyä niitä tyypillisesti transihmisille ahdistavia, tunkeilevia ja intiimejä kysymyksiä mitä monet aina haluu kysyä mutta kukaan ei halua vastata. Nyt saa kysyä _ihan mitä vaan_ ja vastaan niin hyvin ku pystyn. :D

Taustatietona: Oon 30v transtyttö, silpomaton (= pippelityttö, träppi), silikoniton, aataminomena on höylätty pois, mulla on exän kans 5v lapsi, oon saanu diagnoosin ja alottanu hormonit 2015 ja nykyinen annostus on 100mg spironolaktonia anti-androgeeninä ja 6mg estradioli-hemihydraattia.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että Caitlyn Jenner on nyt onnellinen kun saa elää "naisena"? Mielestäni näyttää nykyään kaamealta ja yksinäiseltä. Mietin aina kun näen siitä jutun että mahtaako katua?

Vierailija
2/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pimppi vai pippeli? Kutsutko sitä pimpiksi vai pippeliksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite pohtinu paljon tuota 40v+ naiseks transitiota.. siinä vaiheessa on päässyt maskulinisoitumaan melkosen pahasti jo testosteronin voimasta, niin on melko vaikeeta olla läpimenevä, jollei oo ihan julmetun siunattu geeneiltään. Mua ei oo erehdytty luulemaan jätkäks enää kolmeen - neljään vuoteen missään tilanteessa, joten uskoisin olevani 100% "stealth". Caitlyn tuskin koskaan tulee olemaan, harmi kyllä sen kannalta.

Katuvien prosentti jenkkitilastojen mukaan on 1% luokkaa, joten on mahdollista että Cait sitä katuu, mutta jos niin onkin niin veikkaan et se on ennemmin sen lopputuloksen laadun takia, kuin sen takia että kokis että "en olekkaan nainen"...

Vierailija
4/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pimppi vai pippeli? Kutsutko sitä pimpiksi vai pippeliksi?

Pippeli. Yleensä siihen tulee viitattua termeillä "ylijäämä" , "vehje" , "chickdick" , "tyttömuna". :D

Vierailija
5/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos vastauksesta. Olet todnäk oikeassa siinä että Caitlyn teki sen liian myöhään. Taisi olla joku 60v.? Sillähän on jo pitkä liuta lapsia ja lapsenlapsiakin. Luulisi että mitä nuorempana sen tekee sitä luontevammin se sujuu. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ja perhe & ystävät hyväksyvät.

Vierailija
6/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuttanut tietoisesti ääntäsi ja puhettasi naisellisemmaksi? Haluatko olla ultrafeminiininen vai vähän jätkämäinen?

Vierailija
7/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kiitos vastauksesta. Olet todnäk oikeassa siinä että Caitlyn teki sen liian myöhään. Taisi olla joku 60v.? Sillähän on jo pitkä liuta lapsia ja lapsenlapsiakin. Luulisi että mitä nuorempana sen tekee sitä luontevammin se sujuu. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ja perhe & ystävät hyväksyvät.

Kyllä se tulos on parempi mitä nuorempana transition alottaa -- testo muuttaa kroppaa läpi elämän.

Ystävät ja äiti on hyväksyneet alusta asti, mutta sisarusten kanssa ollu pikkusia ongelmia. Vanhempi isoveli on ehkä uudelleen orientoitunu parhaiten tähän mennessä. Nuoremman isobroidin kans ei olla juurikaan yhteyksissä ku sillä niin kiirettä perheen / uran kans ja isosisko on ihan oma lukunsa... :S

Vierailija
8/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuttanut tietoisesti ääntäsi ja puhettasi naisellisemmaksi? Haluatko olla ultrafeminiininen vai vähän jätkämäinen?

Kyllä oon. En koskaan katellu mitää Tube-videoita että miten ääntä feminisoidaan tai miten "ollaan tyttö", vaan aloin väkisin puhua vaan korkeemmalta 2012 ja parin vuoden päästä alko olemaan melko luonteva ääni. Kun prosessi viimein eteni siihen asti että oli puheterapeutin mahdollisuus, se sanoi heti ku tervehdin sitä että en tarvii sitä. :D Mun ääni on mitattu olevan 198Hz ku biologisen naisen ääniala on muistaakseni 160 - 200Hz.

Kun aloin feminisoimaan itteeni sen jälkee ku 20v oli eläny ihan vaan jätkänä -- joka tosin oli meikannu ja lakannu kynnet ym. (goottityyliin) niin aloin vaan tarkkaileen ihan sikana miten tytöt istuu yliopistolla, millasessa asennossa ne seisoo, miten ne elehtii, missä ne pitää käsiä ku seisoo / istuu... kaikkee. Aloin kirjaimellisesti opetteleen käytöstä, joka tuntu luonnollisemmalta ku se mitä oli "luonnostaan" tehny. :D Mut ku hormonit alotettiin niin sen jälkee feminisaatiota on tapahtunu mun mielestä ihan luonnostaan, ku en oo ajatellu oikeestaan sitä yhtään enää muutamaan vuoteen.

En ehkä oo mikää ultrafeminiininen, koska mun mielestä jos sitä ylikorostaa, se heikentää läpimenoa -- jos pitää olla _niin_ nainen, niin takuulla kaikki hiffaa että ei oo biologisesti sitä. :D Oon silti aika prinsessa ja sellane söpistelijä mut en mikää missi-tyyppinen mikkihiiri. Ympärillä olevien ihmisten mielestä oon todella tyttömäinen (ja teinimäinen). :)

Vierailija
9/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausleikkaus Suomessa?

Vierailija
10/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut edes konsultaatioon. Väitetään että töölöläinen tussu on ihan sievä ja autenttisen näkönen, mutta en luota suomalaiseen osaamiseen. Jos vertaa ees Ruotsiin, niin täällä tehdää paljon harvemmin silpomisia. Oon lisäks kuullu että anatomisesti se töölöläinen ei oo suoraan sisäänpäin kuten biologinen vagina, vaan se onkalo tehdään sisälle hieman sivuun.. luulen että jotenki paksusuolen tai muun vastaavan takia...

Omalla kohdalla se mielikuva mitä on olla tyttö / nainen -- munasarjat, kohtu, menkat, mahdollisuus kantaa lasta -- on niin jotenki pinttyny ja mun on vaikee ohittaa sitä että biologisessa mielessä se olis tälle keholle vaan jäätävän kokonen haava, jota se pyrkii parantaan.. ja muistais joka kerta ku sen laajennuspuikon työntää sisäänsä, et se on edelleen penis -- eri muotoinen vaan. Eli en pääsis yhtään sen lähemmäs sitä mielikuvaa, mikä mulla on itsestäni pääni sisällä. Siitäkin syystä koen, että silpominen tuskin on mua varten. Mutta pääsen konsultaatioon myöhemmin kyllä millon vaan jos tahdonkin. :)

Vierailija
11/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että transhenkilöt kärsivät tilanteestaan. Silti minulle on vaikea ymmärtää, miksi jollekin sukupuoli on niin tärkeä asia. Minulle on ihan sama olenko nainen, mies vai jotain muuta ja ketä rakastan – ihmisiä kaikki. Identiteettini rakentuu enemmän muita asioita.

Voisiko mielestäsi transhenkilöille olla vaihtoehto fyysisen kehon muokkaamisen sijaan jonkinlainen psykoterapia, jossa opeteltaisiin hyväksymään ja rakastamaan itseään ja kehoaan sellaisena kuin ne ovat ja löytämään omanlaisen oman itsensä ja identiteettinsä sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
12/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

★Tähtisimmu ★ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut edes konsultaatioon. Väitetään että töölöläinen tussu on ihan sievä ja autenttisen näkönen, mutta en luota suomalaiseen osaamiseen. Jos vertaa ees Ruotsiin, niin täällä tehdää paljon harvemmin silpomisia. Oon lisäks kuullu että anatomisesti se töölöläinen ei oo suoraan sisäänpäin kuten biologinen vagina, vaan se onkalo tehdään sisälle hieman sivuun.. luulen että jotenki paksusuolen tai muun vastaavan takia...

Omalla kohdalla se mielikuva mitä on olla tyttö / nainen -- munasarjat, kohtu, menkat, mahdollisuus kantaa lasta -- on niin jotenki pinttyny ja mun on vaikee ohittaa sitä että biologisessa mielessä se olis tälle keholle vaan jäätävän kokonen haava, jota se pyrkii parantaan.. ja muistais joka kerta ku sen laajennuspuikon työntää sisäänsä, et se on edelleen penis -- eri muotoinen vaan. Eli en pääsis yhtään sen lähemmäs sitä mielikuvaa, mikä mulla on itsestäni pääni sisällä. Siitäkin syystä koen, että silpominen tuskin on mua varten. Mutta pääsen konsultaatioon myöhemmin kyllä millon vaan jos tahdonkin. :)

1990 luvulla Tampereella tehtiin vagina paksusuolesta

Vierailija
13/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että transhenkilöt kärsivät tilanteestaan. Silti minulle on vaikea ymmärtää, miksi jollekin sukupuoli on niin tärkeä asia. Minulle on ihan sama olenko nainen, mies vai jotain muuta ja ketä rakastan – ihmisiä kaikki. Identiteettini rakentuu enemmän muita asioita.

Voisiko mielestäsi transhenkilöille olla vaihtoehto fyysisen kehon muokkaamisen sijaan jonkinlainen psykoterapia, jossa opeteltaisiin hyväksymään ja rakastamaan itseään ja kehoaan sellaisena kuin ne ovat ja löytämään omanlaisen oman itsensä ja identiteettinsä sukupuolesta riippumatta?

Tästä on keskusteltu paljon mun vanhemman isoveljen kans, koska se on sitä mieltä edelleen, että mua hoidetaan väärin -- ja kaikkia muitakin transihmisiä. Sen mielestä oikee hoito olis just se oman itsensä hyväkysmistä tavoitteleva, että ihan sama vaikka olis feminiininen tyyppi maskuliinisessa kehossa tai toisinpäin, niin vois olla oma itsensä ilman kehonmuokkausta. Tosin tää tulee henkilöltä, joka on sitä mieltä että tatuoinnit, lävistykset ja ylipäätään marginaalityyli (punkkarit, rockabillyt, hopparit, gootit, ...) kertoo _aina_ mielenterveysongelmista. :D

Tutkimusten mukaan (julkastu mm. Suomen Lääkärilehdessä -- mulla on koneella tallessa paljonki) psykoterapialla ei kuitenkaan oo saavutettu valitettavasti toivottuja lopputuloksia. Sitä on toki yritetty sen sijaan että mekaanisesti muunnellaan kroppaa, mutta ihmisten minäkuva on säilynyt ennallaan. Oon aina ite yrittäny soveltaa sellasta analogiaa, että jos joltain amputoidaan käsi, niin se joutuu opettelemaan hahmottamaan sen kehon uudelleen -- sen pitää oppia siihen ettei tavoittele esineitä enää sillä kädellä yms. -- kun taas transihmisten tapauksessa se minäkuva _on jo_ ja sitä ei pysty muuttamaan, niin pitää vastaavasti muuntaa keho vastaamaan sitä minäkuvaa. En tiiä onko toi nyt kovin pätevä, mut yritys kuitenki hahmotella sitä asiaa..? :)

Toki oon samaa mieltä tossa että identiteetti kostuu todella paljon muustakin ku sukupuolesta, sen kokemuksesta ja seksuaalisuudesta. Omalla kohdalla on jotenki ajautunu niin syvälle toivottomuuteen ja lohduttomuuteen ristiriidan ym. kans, että kun se kysymys silpomisesta on tavallaan jääny ilmaan ja pohdinta kesken ja on vaan "luovuttanu" ... niin mulle on alkanu ehkä pikkuhiljaa muodostua identiteetti siitä että oon träppi.. joka on tullu itsellekki hiukan yllätyksenä. :D Mut tulevaisuus näyttää mihin se identiteetti siitä kehittyy... :)

Vierailija
14/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tunto leikatuissa sukupuolielimissä on? Saako esim. orgasmia normaalisti?

Vierailija
15/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka turhauttavaa, asteikolla 0-10 on tiedostaa, ettet tule koskaan olemaan oikea nainen?

Vierailija
16/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tunto leikatuissa sukupuolielimissä on? Saako esim. orgasmia normaalisti?

Henkilökohtasesti mulla ei oo kokemusta, koska oon silpomaton. Mutta mitä oon kohtalotovereiden kanssa keskustellu, niin hyvältä tuntuu ja tutkimusten mukaan transtyttöjen orgasmikyky on jopa parempi ku biologisten tyttöjen, jopa 100%. Tää tietysti sillä oletuksella että leikkauksessa ei mee mitää käsille, tai stirbaa siihen leikkauspöydälle...

Mun tyttödikkini toimii kuitenki normaalisti, varsinkin nyt kun tiputin testosteronintappajan 150mg:sta 100mg:aan, jotta erektiot olis parempia. Tunto ja orgasmikyky on ihan normaalit, mut orgasmit itsessään on ihan huikeita verrattuna poika-aikoihin<3 :)

Vierailija
17/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

★Tähtisimmu ★ kirjoitti:

mulle on alkanu ehkä pikkuhiljaa muodostua identiteetti siitä että oon träppi.. joka on tullu itsellekki hiukan yllätyksenä. :D Mut tulevaisuus näyttää mihin se identiteetti siitä kehittyy... :)

Onko Buck Angel tuttu? ”Man with a pussy” Katsoin joskus dokkarin hänestä. Cool asenne! :)

Vierailija
18/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut kutsutaan saunailtaan, oletatko meneväsi saunomaan naisten vai miesten vuorolla? (mikäli sekasauna-vaihtoehtoa ei ole)

Vierailija
19/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka turhauttavaa, asteikolla 0-10 on tiedostaa, ettet tule koskaan olemaan oikea nainen?

TL;DR: Ennen 10, nykyään ehkä 3. :)

Jossain aiemmassa vastauksessa taisin jo sivuta hiukan tätä. Että kyllä se on mieltä särkenyt aika paljon, ettei koskaan saa kokea sitä miltä tuntuu seksi ihan oikean vaginan kanssa, miltä tuntuu vuotaa, tai miltä tuntuu kun ei tarvii syöttää estrogeenia pillerimuodossa itselleen oman tuotannon sijasta... myös se on aiheuttanut tuskaa että ei voi elää teini-ikää kuten tytöt. Yläasteella jo jotenki "ihaili", paremman sanan puutteessa, kaikkee niitä muutoksia mitä tytöt koki, kaikkee sitä sosiaalista läheisyyttä, sitä kuinka saattoi laittaa jonku paljastavan topin ja tuntee kuinka kaikki kuolaa sua...

Mutta kuten kirjotin myös, niin se toivottomuus ja lohduttomuus juuri tästä onkin aiheuttanut sen että on "luovuttanu" pitkälti koko asian kans ja sen seurauksena on alkanut kehittyä träppi-identiteetti. Mutta huonoina päivinä kyllä edelleen tulee itku kun miettii että "ei koskaan, ei ikinä".

Vierailija
20/68 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

★Tähtisimmu ★ kirjoitti:

mulle on alkanu ehkä pikkuhiljaa muodostua identiteetti siitä että oon träppi.. joka on tullu itsellekki hiukan yllätyksenä. :D Mut tulevaisuus näyttää mihin se identiteetti siitä kehittyy... :)

Onko Buck Angel tuttu? ”Man with a pussy” Katsoin joskus dokkarin hänestä. Cool asenne! :)

Juu, jossain ohjelmassa sattunu pätkän näkee sen kundin menosta. Pakko myöntää että kiehtovan näköstä ku sen näköstä tyyppiä kairataan ja se huutaa falsetissa nautinnosta. Buck on kyl aika ihana ja sillä todella _on_ mahtava asenne! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi