Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi tarvitsee kolupuvut!

Vierailija
09.01.2019 |

Koulupukuja tarvitaan, kuten kohu pukeutumista kommentoineesta rehtorista osoittaa. Vain koullupuku olisi tarpeeksi asillinen ja säädyllinen noudattaakseen tarkkaan työelämän pukeutumisen etikettiä ja etiikkaa. Sukupuolesta riipppumatta koulupukujen tulee olla samanlaisia ja yhteneviä, mieluiten suomalaiselta valmistajalta kuten Luhta, Hummel tai Makia. Varsinkin Makian Muumi -mallisto oli näyttävä ja sopisi hyvin viralliseksi suomalaiseksi koulupuvuksi keltamustine kuoseineen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita vain sisävaatteita, vaan myös liikunta- ja ulkoiluvaatteita, sekä kouluvarusteita kuten reppuja ja penaaleja. Kouluasujen tulee olla tiukkaa ja todella tarkkaan säädeltyjä pientäkin yksityiskohtaa myöten, eikä niitää saa muunnella, saksia tai somistaa. Koska kaikkien tulee hankkia samalta valmistajalta saman tuotemerkin alla olevia samaa laatua olevia koulupukuja, niin kaikkein köyhimmillä tulee olla mahdollisuus harkinnanvaraiseen koulupukutukeen jotta näidenkin perheiden lapsilla olisi mahdollisuus hankkia sama koulupuku kuin muut. Näin puku olisi sekä tasa-arvoinen, laadukas, eettinen ja kotimainen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että koulupuvut olisi hyvä juttu, ei siksi että saisi sääntöjä ja kuluja lisää vaan siksi että jokaisella olisi samanlaiset vaatteet jotta ei tulisi kiusaamista ja eriarvoistamista. Tämä auttaisi mielestäni myös niitä köyhempiä perheitä joilla ei ole varaa ostaa viimeistä muotia nuorilleen. Kotona ja vapaa-aikana ilkiää pukeutua vähemmän muodikkaasti. 

Vierailija
42/44 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupuvun sijasta koulunkäynti pukeutumisvelvoite ohjeineen. Sen mukaan sitten mentäisiin. Koulupuvut ovat turhan jäykkiä ja hankalia. Haalari idea ei ole huono jos se olisi vain lappuhaalari jonka värit saisi itse valita.  Siihen itse valitut t paidat ym toisivat yksilöllisyyttä.  Ja oi olisi hienoa jos koulu tarjoaisi kengät ja lenkkarit kasvaviin jalkoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän voisi valmistaa Valtion Pukutehdas (onko se sillä nimellä enää), joka teki vaatteet mm. poliisille ja puolustusvoimille. Kangas voisi olla sellaista Petterin sinistä parkaa ja asuun kuuluisivat suorakaiteen muotoiset silmälasit ja ruskea attasra salkku. Tasapuolisuuden nimissä sama puku kaikille 80 sukupuolelle, vai montako niitä nyt oli.

Keksin juuri tälle asukokonaisuudelle nimenkin, se on tietysti Orpo Parka, osa isompaa Orpo Suomi brändiä 😁😁😁.

Vierailija
44/44 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan lasten vapautta pukeutua haluamallaan tavalla persoonaansa esille tuoden, toki sään ja asiallisen pukeutumisen huomioiden. Aika tylsää pakottaa yläkoululainen koulupukuun kun tämä haluaisi mahdollisesti pukeutua vaatteisiin ja väreihin joista pitää itse ja joissa on itsevarma olo. Jokin yhden mallin mukaan tehty asu ei varmasti sovi jokaisen mittoihin.

Ja siitä koulupuvusta huolimatta olisi pakko ostaa itse talvi- ja välikausitakkeja ja monella olisi sitten kalliimpaa korua, kelloa, mopoa ja muuta. Koulukiusaamista kun on ihan yhtälailla niissäkin maissa missä jokainen pukeutuu samalla tavalla. Nykyään myös siistejä, kivoja vaatteita saa edullisesti joten jollei vanhemmat laiminlyö kasvatusvelvollisuuttaan täysin niin kenenkään ei tarvitse rahan puutteen vuoksi olla koulussa haisevissa ja reikäisissä vaatteissa kuten -60 luvulla konsanaan jolloin vaatteita ei ollut tarjolla yhtä helposti ja edullisesti kuin nykyään ja absoluuttinen köyhyys oli suurempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä