Koiralle nimi? Ehdota!
Perheemme koirakuume pahenee, eli piakkoin ollaan hankkimassa koira. Mieluiten tyttökoira, mutta ehkä myös uros? Ehdotetut nimet voivat olla mielellään myös ns. sukupuolettomia. Kiva olisi, jos nimessä olisi jotain huumoria. Ja vielä lisävaatimus: pitäisi taipua myös englanninkielisen suuhun (esim. Kyösti olis kiva mutta vaikea). Voit myös kertoa oman koirasi nimen, jos annat luvan matkia nimeä.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Marko.
Marko on marsun nimi.
Laitan tähän kavereiden koirien nimiä :
Elfi, borzoi
Kouta, sussari
Murre, musta villis
Pita tuli Pepitasta, airedale
Tekla tuli Tequilasta, afgaani
Filou, ranskanbulldoggi
Isla, sussari
Fifi, mäyris
Kuura, Kuura oli Tea Istan valkoinen afgaani
Ali, cockerspaniel
Nappi, kettuterrierri
Riku, Suomen pystykorva
Mitzi, kiinan palatsikoira
Samu, josta tuli Sumu, chisu
Poika, schäfer
Joo, nyt mua alkaa itkettää, kun tuli näitä niin ikävä. Kaikki ovat jo kauan sitten kuolleet.
Eläimistä saat parhaimmat ystävät ja varsinkin rescuekoirista.
Tapasin kerran koiran, jonka nimi oli Tara. Sopi ko. yksilölle hyvin.
Minulla on Aada, mutten ole itse nimeä valinnut. Mutta ihan hyvä sekin.
Lyhyt nimi lienee paras.
Entä Sylvi? Sylvia?
Aku, Pontus, Simon, Veli.
Sara, Netta, Tara.
Keimo poika koiralle, leimo tytölle.
Tiedän yhden helvetin ison koiran minkä nimi on lilli.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kaksitavuinen on helpoin sekä koiralle että sen ns omistajalle.
Mun koiran nimi oli Boni.
Kävele ulkona ja odota bussipysäkillä. Jos joku kuonolapsi tulee paijattavaksi, niin kysy sen nimeä. Sitten on eläinten nimipäiväkalentereita ym.
Ei oikeastaan kannata päättää nimeä etukäteen, koska se alkaa muotoutua eläimen luonteen kehittyessä. Niin saat varmasti sopivan.
Ihmisten nimet eivät ole kovin fiksuja eläimille. Se että ne tekee huvittaviksi/pilkan alaisiksi ei osoita sitä kaveruutta, mikä pitää vallita eläimen ja ihmisen välillä.
Joku Lyyli tai Kyösti voi naurattaa, mutta ne ovat rumia ja huuliin tulee ryppyjä, kun sanoo yyyyy ☺
Kuonolapsi. WTF??? Tunnistatko, että jokin on nyt mennyt sulla liian pitkälle? Ei ns.ihmisnimen antaminen eläimen nimeksi ole välttämättä mikään pilkka tai hassuttelujuttu vaan tarkoin harkittu valinta rakkaalle lemmikille. Ja siis tuo ryppyviittaus, voi Luoja 😂
Igor, etenkin jos kyseessä on kiltin näköinen ja oloinen perhekoira.
Tyttö voisi olla vaikka Victoria, Viki lempinimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Voihan vaihtoehtoja ja tyylejä miettiä etukäteen, mutta kannattanee päättää nimi vasta kun koira on teillä ja olette saaneet käsityksen sen luonteesta. (Ja tiedätte sukupuolenkin)
Totta, mutta olen luonteeltani "etukäteen pohtija", täällä on paljon tosi hyviä ehdotuksia ja pointteja. ap
Jättiläisnauris kirjoitti:
Aikaa sitten torimyyjänä ollessani oli naapurin arvotalon rouvalla pieni koira joka aina meitä ikkunasta vahti ja oli tomera haukkumaan. Meitä kun piski haukkui ohi kulkiessaan niin rouva totesi "Karpolla on asiaa".
Karpo - loistava nimi koiralle :D
Tämä on kiva, mutta siirrettynä nykypäivään. Tästä mieleen muistui, että olen kuullut koirasta nimeltä Arvi Lind. ap
Mun 100kg mastiffi retaleen nimi on Perhonen :D
Jos on saksanpaimenkoira poika niin Jari olis sopiva nimi
Shurik ja Ishtar pojille. Ishtar tarkottaa loppuvaa sotaa.
Leika ja Holly tytöille. Leika tarkottaa kastelukannuu ja Holly pyhää.
hei tässä ehdotuksia mauno markku marko marjutta mirva mirella anne anna kalle kari kallu kalevi sami sanna sari salla jaajo kukka kuusi kasvi mänty usva koira kissa kirahvi hevonen hiiri mäyrä majava testo norsu hippo myyrä saukko talo tuoli taulu jääkaappi kaappi haarukka veitsi pistooli kivääri hirvi poro raketti maa kuu planeetta saturnus lentokone eino timo soini pasi pasi pasi tai ehkä metso tai sinivalas terveisin seppo
Tellervo on kiva nimi mille rodulle tahansa.