Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö lievästi kehitysvammaisella saa olla seksisuhteita?

Vierailija
08.01.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8c929b4-2bf0-4b37-8f32-d7cf72872aec

Jos molemmat olivat aikuisia, mikä oli ongelma? Miksi ikäerolla on merkitystä tapauksen osalta. Olen ihan normaali nainen, enkä oikein käsitä tuota miesten lynkkaamista aiheetta. Monikaan kehitysvammainen ei saa mitään sukupuolisuhdetta välttämättä edes halutessaan ja sitten jos joku saakin, niin se terve osapuoli päätyy käräjille.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten joku voi r*iskata toistuvasti? Miksi se kohde ei kertonut kenellekään, jos teko ei ollut toivottava? Mies oli kuitenkin puhunut salasuhteesta. Mielestäni lievästi kehitysvammaisillakin pitäisi olla joku vastuu itsestään. Miten kukaan uskaltaa alkaa suhteeseen kehitysvammaisen kanssa, kun uhkana joutua vankilaan sellaisesta?

Vaikuttaa siltä että olet itse kehitysvammainen ja sen lisäksi paha ihminen.

En ole kehitysvammainen lainkaan, olen nainen ja hyvä sekä empaattinen ihminen. Mieluusti itsekin kyllä haluaisin suhteen ja seksiä, mutta se ei enää reilusti yli kolmekymppiselle olekaan niin helppoa, kun miehet eivät enää ole ikäisistäni kiinnostuneita. Jos olisin nuori ja kehitysvammainen, niin toki haluaisin silloinkin kumppanin ja seksiä.

On helppoa huudella ja tuomita, kun itsellä on kumppani ja mahdollisuus saada säännöllisesti seksiä ja läheisyyttä. Monelle muulle (kuten minulle) se on harvinaista elitististä luksusta. Itselleni kelpaisi iäkäskin kumppani, mutta eipä ole heiltäkään treffipyyntöjä tullut. Olen vieläpä hoikka ja ihan normaalin näköinen ja kokoinen muuten sekä kilttiluonteinen ja tyylikäs.

T. Ap

Tämä onkin loistava aika alkaa löytää täytettä sinne yläpäähän kun pelkkä ulkonäkö ja turhanpäiväisyys ei enää tuo niitä miehiä sänkyyn.

Vierailija
42/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vain jatkuu, että kehitysvammainen raiskattu teini oli oikein "niskan päällä"! Eikö tuota yhtä voisi jo bannata tältä palstalta? Häiriintynyt ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten joku voi r*iskata toistuvasti? Miksi se kohde ei kertonut kenellekään, jos teko ei ollut toivottava? Mies oli kuitenkin puhunut salasuhteesta. Mielestäni lievästi kehitysvammaisillakin pitäisi olla joku vastuu itsestään. Miten kukaan uskaltaa alkaa suhteeseen kehitysvammaisen kanssa, kun uhkana joutua vankilaan sellaisesta?

En ole kehitysvammainen lainkaan, olen nainen ja hyvä sekä empaattinen ihminen. Mieluusti itsekin kyllä haluaisin suhteen ja seksiä, mutta se ei enää reilusti yli kolmekymppiselle olekaan niin helppoa, kun miehet eivät enää ole ikäisistäni kiinnostuneita. Jos olisin nuori ja kehitysvammainen, niin toki haluaisin silloinkin kumppanin ja seksiä.

On helppoa huudella ja tuomita, kun itsellä on kumppani ja mahdollisuus saada säännöllisesti seksiä ja läheisyyttä. Monelle muulle (kuten minulle) se on harvinaista elitististä luksusta. Itselleni kelpaisi iäkäskin kumppani, mutta eipä ole heiltäkään treffipyyntöjä tullut. Olen vieläpä hoikka ja ihan normaalin näköinen ja kokoinen muuten sekä kilttiluonteinen ja tyylikäs.

T. Ap

Limaisen äijän surkea yritys esiintyä naisena, ilmeisesti tarkoituksena saada "mielipiteilleen" enemmän ymmärrystä.

Hakeutuisit hoitoon.

Kunpa olisinkin mies. :) Se olisi ihanaa ja lähtisin välittömästi tienaamaan (tai pelaamaan pokerilla tms.) lisää rahaa ja ostaisin hienon auton, jolla hurmaisin naisia. Naisena olen saanut p*skemmat kortit: yli-ikäisenä en enää kelpaa lainkaan; nuorena olisi pitänyt olla missitason kaunotar.

T. Ap

Vierailija
44/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla, mutta henkilö valitti, ettei halua sitä suhdetta ja toinen painostaa.

Vierailija
45/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oikeastiko joku ei muka tajua, miksi uhri ei heti kertonut teoista? Seksuaalisen väkivallan kokemukselle on TYYPILLISTÄ, että uhri on niin häpeissään ja hämmentynyt ettei puhu asiasta kenellekään. Varsinkin kun uhrin syyllistäminen on niin yleistä, kuten tältäkin palstalta voi havaita.

Kehitysvammainen nuori tyttö ei välttämättä edes ole ymmärtänyt, mitä on seksi ja seksuaalinen väkivalta. Monen kehitysvammaisen kohdalla näistä asioista valistaminen on ollut täysin olematonta, joten he ovat sekä kehitysvammansa että valistuksen puutteen vuoksi erittäin haavoittuvassa asemassa.

Se kohde ei ollut nuori tyttö, vaan aikuinen nainen (tosin ikää ei mainittu). Kyseessä oli myöskin lievä kehitysvammaisuus. Heitä ei välttämättä aivan heti edes tunnista kehitysvammaisiksi. Tekijä myös puhui "salasuhteesta" ja se suhde kahden aikuisen välillä jatkui pitkään. Jos nainen olisi pistänyt vastaan, olisi tapaus käynyt välittömästi ilmi. Ymmärrän kyllä tosiaan miehiäkin. Entäpä jos se pappa luuli, että tosiaan molemmat ovat jutussa mukana yhtävertaisina?

19v kehitysvammainen EI ole seitsemänkymppiseen normaalilla älyllisellä tasolla olevaan mieheen nähden mikään aikuinen nainen. Mutta kyllähän sinä tämän tiedätkin, yrität vain täällä hyväksyttää halusi käyttäytyä samoin kuin tämä tekijä.

En haluaisi käyttäytyä samoin kuin se tekijä, vaan naisena haluaisin kumppanin, joka voisi olla vaikka 70-vuotias ja jopa esim. auktoriteettiasemassa minuun nähden. Mielestäni se "uhri" on tilanteessa ollut niskan päällä, ei se tekijä.

Hae apua.

Vierailija
46/59 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tämä onkin loistava aika alkaa löytää täytettä sinne yläpäähän kun pelkkä ulkonäkö ja turhanpäiväisyys ei enää tuo niitä miehiä sänkyyn.

Miehiä ei vain kiinnosta mikään muu kuin ikä ja ulkonäkö. Olen sen lukuisilta keskustelupalstoilta lukenut. Se muu henkinen täyte on vain iloa itselleni, mutta ei se minulle miestä tuo. Muutenkin olen varsin kokematon (pari pitkää suhdetta koskaan - ei yhden illan suhteita).

Vierailija
47/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8c929b4-2bf0-4b37-8f32-d7cf72872aec

Jos molemmat olivat aikuisia, mikä oli ongelma? Miksi ikäerolla on merkitystä tapauksen osalta. Olen ihan normaali nainen, enkä oikein käsitä tuota miesten lynkkaamista aiheetta. Monikaan kehitysvammainen ei saa mitään sukupuolisuhdetta välttämättä edes halutessaan ja sitten jos joku saakin, niin se terve osapuoli päätyy käräjille.

No kuule... 50 vuotta nuorempi kehitysvammainen, jota vammaton kielsi puhumasta tapahtumista... Miten meni sun mielestä?!

Tokihan se tekijä voi kieltää puhumasta, mutta eihän sitä ole pakko totella, jos ei ole mukana hommassa. Jos häntä inhotti se, hän olisi voinut vaikka huutaa apua tms.

Älä viitsi... Kyseessä on parikymppinen kehitysvammainen. Kyseessä on kaikkea muuta kuin tasavertainen suhde. 

Vierailija
48/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikki huolestuneet odinit?

Vilkaisepas onko hommafoorumilla keskustelua naisrauhasta. Vai onko sittenkin niin että jos suomimies r-skaa niin ei sen niin väliä. 

Vierailija
49/59 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,

Vierailija
50/59 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on Lievä älyllinen kehitysvamma ja minä en ole kokenut seksi suhteessa seksuaalista hyväksikäyttöä.

Olen osannu sanoa ei. 

Jos ihminen jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma osaa sanoa ei silloin se on kykenevä ilmaisemaan Lievän älyllisen kehitysvamman saaneeena haluaako seksi suhteessa jotain tehdä. 

Vierailija
51/59 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laita iskuri-sivustolle ilmoitus, saat monta seksintarjoajaa.

Vierailija
52/59 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi kehitysvammaisen pitää löytää toinen lievästi kehitysvammainen.

Vierailija
53/59 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on Lievä älyllinen kehitysvamma ja Adhd ja minut raiskasi mies jolla on kaksi vuotta sitten todettu olevan Lievä älyllinen kehitysvamma ja Skitsofrenia ja sillä miehellä oli ollut 45 vuotta vain laaja alaiset oppimisen vaikeudet tasolle.

Eli ne joilla on joku diagnoosi joka on lähellä Lievää älyllistä kehitysvammaa ne voi tehdä raiskaus jutun.

Ja itse asiassa mies jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma ja Skitsofrenia ei ymmärrä ei sanaa 

Josta syystä minä olen etsinyt seksi suhteeseen miehiä joilla on Adhd ja Asperger, koska kehitysvamma puolella työssä olevat ohjaajat sanoo Adhd tekee ongelma jutut kehitysvamma puolella omalla kohdalla 

Vierailija
54/59 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kerralla tapahtui lähiesimiehen kanssa hänen ollesaan vielä naimisissa satuttiin olemaan samassa työpaikassa hän oli siellä lähiesimies asemassa meidän katseet vaan kohtasi yhäkkiä olimme ihastuneet toisimme se tapahtui ehkä 5-7 kertaa minun kotona me suunniteltiin se yhdessä hän kyllä teki väärin vaimoaan kohtaan. sillä olen täysi-ikäinen kehitysvammainen hänen vaimonsa on samassa työpaikassa tälle asialle ei voi tehdä yhtään mitään siitä on 5 vuotta tätä on salattu onneksi ei tullut tietoa työpaikan työnantajalle ja työkavereille 

Vierailija
55/59 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa, mutta ainoastaan toisten kehitysvammaisten kanssa

Vierailija
56/59 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ajatellaan, että kehitysvammaisilla on oikeus elää omaa elämäänsä ja harrastaa seksiä kenen kanssa haluavat. Se johtaa usein täysin absurdeihin tilanteisiin. Alan työntekijät voivat olla todella huolissaan jostakin asiakkaastaan, mutta heillä ei ole lupaa puuttua tämän tekemisiin. Ainoastaan neuvoa voi, mutta jos asiakas ei ymmärrä noudattaa saamiaan neuvoja, niin ei ole tehtävissä paljoakaan.

Vierailija
57/59 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vammainen on lapsen tasolla.

Lievästi kehitysvammainen älykkyysosamäärä70... Monissa maissa tuo on keskiarvoa.

Lievä kv on 50-70 eli tuo 70 on siinä rajalla.

Vierailija
58/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievästi kehitysvammainen dowin syntromma 21 tiesin mitä tein se oli tyhmää tosiaan

Vierailija
59/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vammainen on lapsen tasolla.

Lievästi kehitysvammainen älykkyysosamäärä70... Monissa maissa tuo on keskiarvoa.

Koneinsinöörin keskimääräinen äo.