Monetko rintaliivit omistat?
Hämmästyin kun uudella tuttavalla oli kaksi lipastollista alusvaatteita toisessa rintsikat ja toisessa mätsäävät alushousut ja niiitä oli varmaan sata kappaletta kumpiakin. Itselläni 4klp rintsikoita ja alushousuja nyt enempi(en ole laskenut) tosin minulla ei ole pakonomaista tarvetta että alusvaatteet on samaa sarjaa keskenään.
Kommentit (49)
En tiedä tarkkaan. Sen verran, että ei tarvitse käyttää kahta päivää putkeen samoja. Minulla on pienet rinnat ja käytän halpoja pehmeitä toppimaisia rintsikoita.
Kuinka monta kertaa käytätte rintsikoita ennen pesua, jos teillä on vain parit?
Todella monet, omalla mittapuulla ainakin. Urheiluliivejä noin 5-6. Kaarituettomia 2 vai 3. Push uppeja varmaan sen 15. Ostan New Yorkerista, joten eivät maksa paljoa. Muualta en löydä ja NY:n liivitkään ei täydelliset ole. Pitää olla push upit irroitettavilla toppauksilla. Olen vielä muutaman vuoden aikana lihonut ja laihtunut 10kg:n sisällä ja urheillut, niin ympärystäkin on muuttunut sen verran, että kolmasosa noista on löysiä ja pitäisi metsästää taas uusia.
4 "tavalliset", 3 urheiluliivit, ja sitten 3 sellaista toppimaista liiviä jotka eivät purista ollenkaan, mutta eivät tuo tarpeeksi että voisin käyttää huoletta esim. töissä, vapaapäivinä kuitenkin käytän näitä.
Sitten on kasa liivejä, joihin vielä toivon mahtuvani jonain päivänä, jos saisin opeteltua vähän parempia elämän tapoja.
Monet. Ne on jaettu normaalikäyttöön ja työkäyttöön. Työkäyttöön on varattu enempi. Töissä niihin pinttyy järkyttävä haju enkä halua siten käyttää samoja montaa päivää peräkkäin enkä viitsi pestä joka päivä. Kuvitelkaa tissihien ja sikalan/navetan yhteishaju... ei niitä työrintsikoita voi julkisella paikalla käyttää kun haju leijuu vaatteista läpi.
Kahdet sopivat rintsikat ja nekin alkaa kohta tulla tiensä päähän. En tiedä juuri mitään kamalampaa kuin liivien ostaminen ja sovittaminen tuskahien valuessa sovituskopissa, joten yritän vältellä sitä niin kauan kuin mahdollista. Alushousuja on enemmän, kaikki mustia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä liivejä pitää olla kymmeniä ellei jopa satoja...eihän niitä ehdi kaikkia edes käyttämään. Hyvä perussääntö on että yhdet päällä yhdet kaapissa ja yhdet pesussa.
jotenkin tuntuisi haaskaukselta pestä päivän välein pyykkikoneellinen, jossa on vain yhdet rintsikat
Noin kymmenet, olen rintava ja liivit ovat välttämättömät. Lumingeriestä olen tilannut niitä n. 40 euron liivejä, myös Zalandolta. Ostan 3-4 liivit vuodessa. Urheilurintaliivejä en omista, en tykkää juoksemisesta enkä kuntosaleista, sen sijaan uin, kävelen ja pyöräilen. Käytän samoja liivejä noin kaksi päivää perätysten, en huomaa niissä mitään hienhajua ja jos huomaan, vaihdan puhtaisiin.
En osaa tarkalleen sanoa, mutta on niitä paljon, useita kymmeniä. Minulla on hyvin pienet rinnat, käytän pääasiassa bralettetyylisiä liivejä/toppeja, joita saa edullisesti (alle 15e). Lisäksi muutamat push-upit, joita käytän harvoin. Nuorena harmitti pienet rinnat, silloin oli huonosti tarjolla minulle sopivia ja istuvia liivejä. Nykyään löytyy tosi kauniita braletteja useissa väreissä ja materiaaleissa. Suosikkimerkkini on Gilly Hicks.
Taitaa olla 12kpl nyt.
M49