Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen ruoanlaitto...

Vierailija
08.01.2019 |

Äitiyslomani loppui juuri. Tilanteeni on se ettö miehellä on säännöllinen virka-aika ja minulla hieman vaihtelevat vuorot (ei öitä onneksi) sekä paljon ylitöitä. Tästä kuitenkin seuraa että miehellä on päävastuu talouden ruoanlaitosta ja hän onkin siinä varsin taitava ja tekee mielellään mutta ongelmani on että hän ei suostu laittamaan minulle vegaania ruokaa. Olisin halunnut lapsenkin kasvavan, jos ei täysvegenä niin ainakin lihattomana. Miten voisin saada tuon ymmärtämään ympäristöä ja etiikkaa paremmin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaa soijapihvisi itse.

Vierailija
2/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

-a syövä

Vierailija
4/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt niin vaikeaa luulisi olevan kokata vegeversio ja se eläinperäinen proteiini erikseen siihen viereen, mikäli mies itse välttämättä haluaa päivittäin syödä lihaa. 

Mutta ymmärrän kyllä miestäkin, ovo-lakto olisi huomattavasti helpompi toteuttaa kuin vegaani. Mulla on yksi (vegaani) ystäväpiirissä ja saa aina todella ajatella että osaa tehdä ruokia, joita hänkin voi syödä. Kun en siis itse sekasyöjänä ole tottunut. 

Ei se sun muksu siihen lihaan kuole, just tämä vegaani antaa myös lapsensa syödä halutessaan lihaa ja miehensä on sekasyöjä. Valitkoon sitten vanhempana itse, mitä haluaa syödä. 

Vierailija
5/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kunnolla lihaa ettei tule äitiinsä

Vierailija
6/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tosi helppo ratkaisu! Jos ei ruoka maistu niin ole syömättä.

Vierailija
7/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Loppuun kaluttu aihe ja teennäinen esitys.

Vierailija
8/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja tämäkin selvisi vasta kun äitiyslomasi loppui?

Vierailija
9/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Ja tämäkin selvisi vasta kun äitiyslomasi loppui?

Siihen ehti tottua. Hyvä kasvisruoka oli parhaita ilojani ja tosia tärkeää mulle vauvan kanssa elämiseen totutellessa kun oli yöherätykset ja imetykset ja muuta. -ap

Vierailija
10/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki alapeukuttajat, miltä teistä tuntuisi kun tulette ihan poikki ylitöistä kotiin ja siellä on syöty mutta itsellenne ei varattu muuta kuin ylimääräinen ruuanlaitto jos haluatte lämmintä ruokaa?

Vierailija
11/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki alapeukuttajat, miltä teistä tuntuisi kun tulette ihan poikki ylitöistä kotiin ja siellä on syöty mutta itsellenne ei varattu muuta kuin ylimääräinen ruuanlaitto jos haluatte lämmintä ruokaa?

Jos ei perus kotiruoka kelpaa, niin sitten pitää tehdä itse ne ruoat. Hieman epäilen, että AP olisi valmis paistamaan miehelle pihvit, kun tekee itselleen ja lapselle kasvisruokaa. 

Vierailija
12/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eipä tuo nyt niin vaikeaa luulisi olevan kokata vegeversio ja se eläinperäinen proteiini erikseen siihen viereen, mikäli mies itse välttämättä haluaa päivittäin syödä lihaa. 

Mutta ymmärrän kyllä miestäkin, ovo-lakto olisi huomattavasti helpompi toteuttaa kuin vegaani. Mulla on yksi (vegaani) ystäväpiirissä ja saa aina todella ajatella että osaa tehdä ruokia, joita hänkin voi syödä. Kun en siis itse sekasyöjänä ole tottunut. 

Ei se sun muksu siihen lihaan kuole, just tämä vegaani antaa myös lapsensa syödä halutessaan lihaa ja miehensä on sekasyöjä. Valitkoon sitten vanhempana itse, mitä haluaa syödä. 

Minulle ei ihan aukea tämä ovo-laktoveganismi ainakaan eettisyyden takia. Maito ja munat eivät itsekseen ilmesty kaupan hyllyille, vaan tuotantoon tarvitaan ihan oikeita eläimiä.

Ja kun kerran niitä eläimiä jo pidetään munien tai maidon takia kasvatuksessa, mitä pahaa niiden lihan syömisessä sitten on?

Vierailija
13/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole monella ympäristö taaskaan mielessä kun tänne kommentoivat

Vierailija
14/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole monella ympäristö taaskaan mielessä kun tänne kommentoivat

Ympäristö sitä ja ympäristö tätä. Jos ahdistaa, ongelman lopullisen ratkaisun voi aloittaa itsestään. Ihminen on sekasyöjä, ja terveenä pysyäkseen ihminen tarvitsee - ymmärrätkö - tarvitsee välttämättä lihaa. Vaikka määrä on vähäinen, se on pakollista. Kasvissyöjät kuolevat puutoksiin nuorina.

Vierailija
15/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos ap on tänään päässyt syömään miehensä laittamaa ruokaa?

Vierailija
16/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Minulle ei ihan aukea tämä ovo-laktoveganismi ainakaan eettisyyden takia. Maito ja munat eivät itsekseen ilmesty kaupan hyllyille, vaan tuotantoon tarvitaan ihan oikeita eläimiä.

Ja kun kerran niitä eläimiä jo pidetään munien tai maidon takia kasvatuksessa, mitä pahaa niiden lihan syömisessä sitten on?

Totta, itsehän olenkin sekasyöjä. Mutta syön ympäristösyistä kasvispainotteisesti, lihaa yleensä vain viikonloppuisin ja silloinkin pieniä määriä. 

Vierailija
17/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegaaniruoka on syötäv'ää vain jos siinä on lohta mukana

Vierailija
18/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia perheet eivät enää syö yhdessä

Vierailija
19/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin ne reilut miljoona yksin asuvaa suomalaista. Miten ne sitten pärjää kun ei ole ikinä kukaan kotona laittamassa ruokia valmiiksi.

Voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ruoan ja töiden jälkeen vaan lämmittää. Tai sitten voi kaupasta ostaa valmiina jotain.

Vierailija
20/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruuan lämmittäminen nyt niin kauaa vie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi