Petän miestäni ja olen pattitilanteessa enkä tiedä mitä tehdä
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo yli 20 vuotta. Lapset ovat jo teinejä.
Tämä alkoi reilu 10 vuotta sitten, kun ihastuin työn kautta erääseen mieheen. Tämä ihastus haaleni, mutta on nyt palannut viestien merkeissä elämääni.
5 vuotta sitten tapasin miehen, johon ihastuin ja tapailen salaa. Nähdään noin parin kuukauden välein. Ei seksiä, tapailua vain esim. baareissa.
Tässä välissä oli myös yksi tuttu mies, jonka kanssa oli seksiä muutaman kerran. Ei nyt enää pariin vuoteen.
Nyt olin juhlissa, jossa harrastin seksiä tutun miehen kanssa kahtena iltana. Tämän reissun jälkeen tuntuu, etten enää kestä itseäni. Pakko on tehdä nyt jotain, mutta en todellakaan tiedä miten lähden etenemään.
Toisaalta ikävöin tätä viimeistä miestä nyt paljon ja haluaisin ottaa yhteyttä, mutta tätähän ei saa tehdä.
En tiedä onko minulla enää mitään mahdollisuuksia tästä tulla ns. paremmaksi ihmiseksi. Vai onko tämä vain merkki siitä, että minun pitäisi vain erota.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Maa reppee ennen kuin hu ora häppee.
Ja se h-ra on oletettavasti aina nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloittaja ottanut maksua?
Miksi maksaa tuollaiselle kun ilmaiseksikin saa. Helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Miksi repiä lapsilta perhe rikki sen takia että kävit vähän hurvittelemassa muualla? Tietty jos oikea kaipuu on jotain petikumppania kohtaan niin on suotavaa kertoa miehelle mutta ei nyt jostain satunnaisesta jyystämisestä kannata numeroa tehdä. Ihan samalla tavalla se mieskin on taatusti käynyt muualla. :D lähes jokaisessa parisuhteessa pannaan sivussa muitakin.
Melko hyvä provo tää vastaus :D Tän tekee uskottavaksi just se, että tällaisia ääliöitä on oikeastikin olemassa. Ei tietenkään ihan näin tyhmiä, mutta samankaltaisia.
Ei ollut millään tapaa provo, se että sun ahdasmieliseen "ei mulle koskaan käy näin" ajattelutapaasi ei sitä mahdu, ei se poista esimerkiksi tieteellisen tutkimuksen todenperäisyyttä. Ihmistä ei ole luotu monogamiaan, ja jos kaikki ymmärtäisivät tämän ja osaisivat erottaa seksin tunteista niin ihmiset voisivat paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloittaja ottanut maksua?
Miksi maksaa tuollaiselle kun ilmaiseksikin saa. Helposti.
No eihän aloittaja sitten ole tuo miksi häntä nimitettiin, jos ei edes maksua saanut.
Just oli joku tutkimuskin, jossa todettiin että noin kolmasosa on elämänsä aikana pettänyt puolisoaan, joko nykyistä tai aiempaa. Että ei kai tämä nyt niin harvinaista ole kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Miksi repiä lapsilta perhe rikki sen takia että kävit vähän hurvittelemassa muualla? Tietty jos oikea kaipuu on jotain petikumppania kohtaan niin on suotavaa kertoa miehelle mutta ei nyt jostain satunnaisesta jyystämisestä kannata numeroa tehdä. Ihan samalla tavalla se mieskin on taatusti käynyt muualla. :D lähes jokaisessa parisuhteessa pannaan sivussa muitakin.
Melko hyvä provo tää vastaus :D Tän tekee uskottavaksi just se, että tällaisia ääliöitä on oikeastikin olemassa. Ei tietenkään ihan näin tyhmiä, mutta samankaltaisia.
Ei ollut millään tapaa provo, se että sun ahdasmieliseen "ei mulle koskaan käy näin" ajattelutapaasi ei sitä mahdu, ei se poista esimerkiksi tieteellisen tutkimuksen todenperäisyyttä. Ihmistä ei ole luotu monogamiaan, ja jos kaikki ymmärtäisivät tämän ja osaisivat erottaa seksin tunteista niin ihmiset voisivat paljon paremmin.
Jos vielä viittaisit tieteellisiin tutkimuksiin, jotka tällaista osoittaa. Ja vinkkaapa samalla tilastoista, joissa kerrotaan (lähes) kaikkien pettävän.
Vierailija kirjoitti:
Just oli joku tutkimuskin, jossa todettiin että noin kolmasosa on elämänsä aikana pettänyt puolisoaan, joko nykyistä tai aiempaa. Että ei kai tämä nyt niin harvinaista ole kuitenkaan
Suurin osa ei siis petä, eli harvinaisempaa on pettää kuin olla pettämättä.
Ei lasten elämä mene pilalle eron vuoksi kun ero hoidetaan aikuisen asiallisesti ja vanhemmat ovat asiallisia toisiaan kohtaan aina lasten läsnäollessa, tarkoittaen lasten juhlia, koulun palavereja ym joihin vanhemmat tulevat molemmat ja käyttäytyvät hyvin ja puhuvat toisille normaalisti.
Kaikki elatus- ja tapaamisista sovitaan niin etteilapset ole paikalla, heidän tehtävä ei ole kuunnella ”pyydä välillä isääs maksamaan!”
Ei ole merkitystä eroatteko erilleen kasvamisen, pettämisen vai minkä ikinä vuoksi, se ei kuulu lapsille eikä heitä sillä kuormiteta.
Itse hain eroa toisen miehen takia eikä eron syy ollut lapsille kuin selitys: ”emme saaneet suhdetta yrityksistä huolimatta toimimaan”. Lapset olivat toki erosta surullisia mutta arki toimii ja yhteistyö vanhempien välillä toimii joten heidän elämänsä ei kyllä ole millään tavalla pilalla.
Erolla voi toki pilata lasten elämän kuten huonossa liitossa pysymälläkin, ihan vanhempien valinta.
Erohan tässä ap olisi sinulle se helpoin ratkaisu. Ja sitä varmaan haetkin pohtimalla ja kysymällä "neuvoja" jonka jälkeen olisit vapaa, mutta hyvällä omallatunnolla, tekemään mitä vain ja kenen kanssa vain pl. oma miehesi, jota ilmiselvästikään et arvosta lainkaan.
Lapsia ei kannata keskusteluun vetää. Tiedän hyvin itsekin, että tositilanteessa sinulla on valta ja saat pitää lapset ja varmaan omaisuuttakin jaettaisiin. Haiskahtaa vähän siltä, että nauttit tilanteestasti kuvitellen, että miehesi ei tiedä mitään ja voit vain itse nauttia villistä ja vapaasta elämästä miehen tuodessa ainakin osan leivästä pöytään ja hoitamalla lapsia. Ja jos ero tulee, so what? Mieshän siinä kärsii, et sinä.
Mies todennäköisesti tietää tekemisistäsi, mutta on jo luopunut toivosta kanssasi. Haluaa kuitenkin pitää perheensä kasassa, koska tietää erotilanteessa vain menettävänsä tärkeimmät, lapsensa.
En osaa sanoa, onko tunnustaminen sinulle oikea vai väärä teko. Tunnustamalla pilaat miehesi ja lastesi elämän, ei-tunnustamalla homma jatkuu ja joku kärsii, mutta et ainakaan sinä.
Ehdotan, että jätä lapset miehelle ja poistu lopullisesti heidän elämästään. Ja poistu kauas.
Ei pahalla, mutta ei hyvälläkään.
Olen täysin samassa tilanteessa kuin miehesi ja saatan olla itseasiassa miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestäsi. Jos rakastaisit miestäsi oikeasti, et käyttäytyisi noin.
Väärin. Ei rakkaus ole mikään yksi ja sama juttu kaikille, rakastaa voi monella tavalla. Se on katsos täysin subjektiivinen kokemus ja tunne.
Mä rakastan montaa ihmistä ja se on ihan ok. Kaikille.
Äitikö se sielä. Olenko tullut aikakoneella 30 vuotta taaksepäin vai mitä?
Elääkö isä sielä vielä?
Muistaakseni isä veti itsensä kiikkuun. Nyt kun katselen peilistä itseäni niin kyllä minä olen sen isän poika. En mikään käki sentään. Isä vähän epäili ja loukkasi minua että en välttämättä ole hänen.
Ei oikein selvitetty välejä koskaan.
Äiti minä vihaan sinua. Rikoit perheen ja veit multa pohjat. Nyt kaikki kärsii, ja olen katkera.
Mun lapset ei koskaan pääse mummolaan ja ihmettelee miksi isä on usein olemukseltaan yleisharmaa. Isä ei nää aurinkoa. Varsinkaan mun isä joka on mullan alla ollut jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten elämä mene pilalle eron vuoksi kun ero hoidetaan aikuisen asiallisesti ja vanhemmat ovat asiallisia toisiaan kohtaan aina lasten läsnäollessa, tarkoittaen lasten juhlia, koulun palavereja ym joihin vanhemmat tulevat molemmat ja käyttäytyvät hyvin ja puhuvat toisille normaalisti.
Kaikki elatus- ja tapaamisista sovitaan niin etteilapset ole paikalla, heidän tehtävä ei ole kuunnella ”pyydä välillä isääs maksamaan!”
Ei ole merkitystä eroatteko erilleen kasvamisen, pettämisen vai minkä ikinä vuoksi, se ei kuulu lapsille eikä heitä sillä kuormiteta.
Itse hain eroa toisen miehen takia eikä eron syy ollut lapsille kuin selitys: ”emme saaneet suhdetta yrityksistä huolimatta toimimaan”. Lapset olivat toki erosta surullisia mutta arki toimii ja yhteistyö vanhempien välillä toimii joten heidän elämänsä ei kyllä ole millään tavalla pilalla.
Erolla voi toki pilata lasten elämän kuten huonossa liitossa pysymälläkin, ihan vanhempien valinta.
"Itse hain eroa toisen miehen takia"
Siinäpä se. Helppo perustella ja neuvoa toista eroamaan, kun omat kuviot ovat kunnossa ja uusi mies jo kainalossa.
Esittämällä yhteistyökykyistä, saa vielä "palkkaa" pettämisestä ja uudesta elämästä. Maksajana entinen miehesi, moraalisena maksajana kärsijän roolissa lapsesi ja miehesi.
Eroa ei olisi todennäköisesti tarvittu, jos et olisi pettänyt?
Eikä todellakaan tarvittaisi, jos olisit miehellesi kuten ihastuksillesi.
huhhuh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse hain eroa toisen miehen takia"
Siinäpä se. Helppo perustella ja neuvoa toista eroamaan, kun omat kuviot ovat kunnossa ja uusi mies jo kainalossa.
Esittämällä yhteistyökykyistä, saa vielä "palkkaa" pettämisestä ja uudesta elämästä. Maksajana entinen miehesi, moraalisena maksajana kärsijän roolissa lapsesi ja miehesi.Eroa ei olisi todennäköisesti tarvittu, jos et olisi pettänyt?
Eikä todellakaan tarvittaisi, jos olisit miehellesi kuten ihastuksillesi.
Siellä taas mun elämäni asiantuntija! Hyvä!
Ero olisi tullut ihan joka tapauksessa mun aloitteesta, asiat menivät meillä kyllä väärässä järjestyksessä. Lapsia ei silti kuormiteta tällaisilla syillä.
Mitä mieheni maksoi tarkalleen ottaen? Sinähän sen tiedät ilmeisesti. Minäpä kerron mitä exälle kuuluu koska oikeasti mä tiedän sen sua paremmin: elää parisuhteessa itselleen mua sopivamman naisen kanssa. On lasten kanssa joka toisen viikon. Ei maksa elareita. Maksoi ehkä erolla siitä että laiminlöi vaimoaan niin monia vuosia että vaimo lakkasi rakastamasta. Mutta ero taisi olla hänellekin oikea ratkaisu.
Mistä ihastuksistani puhut monikossa? En ymmärrä.
Mitä tässä viestissäni neuvoin? Kerroin vain että lasten elämöi mene eron vuoksi pilalle kun ap sitä murehti.
petturivaimo kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo yli 20 vuotta. Lapset ovat jo teinejä.
Tämä alkoi reilu 10 vuotta sitten, kun ihastuin työn kautta erääseen mieheen. Tämä ihastus haaleni, mutta on nyt palannut viestien merkeissä elämääni.
5 vuotta sitten tapasin miehen, johon ihastuin ja tapailen salaa. Nähdään noin parin kuukauden välein. Ei seksiä, tapailua vain esim. baareissa.
Tässä välissä oli myös yksi tuttu mies, jonka kanssa oli seksiä muutaman kerran. Ei nyt enää pariin vuoteen.
Nyt olin juhlissa, jossa harrastin seksiä tutun miehen kanssa kahtena iltana. Tämän reissun jälkeen tuntuu, etten enää kestä itseäni. Pakko on tehdä nyt jotain, mutta en todellakaan tiedä miten lähden etenemään.
Toisaalta ikävöin tätä viimeistä miestä nyt paljon ja haluaisin ottaa yhteyttä, mutta tätähän ei saa tehdä.En tiedä onko minulla enää mitään mahdollisuuksia tästä tulla ns. paremmaksi ihmiseksi. Vai onko tämä vain merkki siitä, että minun pitäisi vain erota.
Hengitä syvään. Mitä sä hait noilla syrjähypyillä? Jos vaan seksiä, käsittele asia ja anna sen olla - siitä ei kannatta kärsiä kuin itse, jos sitäkään. Jos taas hait rakkautta, niin sitten parisuhteessasi on sellaisia ongelmia, mitä ei ehkä pysty ratkomaan.
Ennen kuin teet mitään radikaalia, tee itsellesi kirjoitusharjoitus - eräänlainen hyötylista. Mitä saavutat ja mitä menetät, kun
- jatkat entiseen malliin
- kerrot miehellesi ja yrität korjata nykyisen suhteesi, jos mahdollista
- eroat ja etsit uutta rakkautta
Tsemppiä!
Ja tätä tosiaan tapahtuu paljon ja monille, joten ei tarvitse moralisoida siellä yhtään. Aina kun itse hölmöilen, niin käsittelen asian mentaaliharjoituksilla ja jätän sen taakseni - eräänlainen omatunnon nollaus toimii minulla.
Jokaikinen pettävä ihminen, oli sitten nainen tai mies, on kyllä niin alhaista pohjasakkaa ettei väliäkään. On aivan sama , mikä on ollut syysi pettämiseen, pettäjät keksivät syitä liukuhihnalta, kun se ainoa oikea tapa on erota ja sitten naida pitkin kyliä. Sinä teet niin törkeästi toista osapuolta kohtaan, että olisi korkea aika ottaa se pää pois omasta navasta ja ajatella muutakin kuin minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi että teidän näsäviisaiden ihmisten juttuja on mukava lukea.
Tuo sana on nykypäivänä puhekielessä yleisessä käytössä, ilman että viittaa maksulliseen naiseen. Kuten hyvin tiedät, mutta silti piti päästä pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen pettävä ihminen, oli sitten nainen tai mies, on kyllä niin alhaista pohjasakkaa ettei väliäkään. On aivan sama , mikä on ollut syysi pettämiseen, pettäjät keksivät syitä liukuhihnalta, kun se ainoa oikea tapa on erota ja sitten naida pitkin kyliä. Sinä teet niin törkeästi toista osapuolta kohtaan, että olisi korkea aika ottaa se pää pois omasta navasta ja ajatella muutakin kuin minäminäminä.
Minä petin miestäni, kun oli paha mania päällä. Kaksisuuntaista siis sairastan.
Petin miestäni baarista löytämäni miehen kanssa, ilmoitin töihin että lopetan, lähdin toiselle puolelle Suomea nettitutun luo pariksi viikoksi, tuhlasin monta tonnia ja runsasta sekoilua oli. Nämä siis oli tuon muutaman viikon sisällä, jonka jälkeen jouduin osastolle.
Olenko siis tässä tapauksessa alhaista pohjasakkaa? Tiedän että tein todella väärin, mutta en tehnyt sitä tarkoituksella. En ollut sairauteni vuoksi oma itseni.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petin miestäni, kun oli paha mania päällä. Kaksisuuntaista siis sairastan.
Petin miestäni baarista löytämäni miehen kanssa, ilmoitin töihin että lopetan, lähdin toiselle puolelle Suomea nettitutun luo pariksi viikoksi, tuhlasin monta tonnia ja runsasta sekoilua oli. Nämä siis oli tuon muutaman viikon sisällä, jonka jälkeen jouduin osastolle.Olenko siis tässä tapauksessa alhaista pohjasakkaa? Tiedän että tein todella väärin, mutta en tehnyt sitä tarkoituksella. En ollut sairauteni vuoksi oma itseni.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista.
Niin, jos sinä olet poikkeus, niin kuitenkin se totuus on, että lienee todella harvinaista sinun kuvailemasi tapaus. Kyllä ne terveet pettävät ihmiset ovat todellakin alinta pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Otapa sinä pää pois pensaasta. Niputat kaikki sarjapettäjiksi jotka keksivät syitä liukuhihnalta,
Jos tulee laininlyödyksi parisuhteessa, taistelee vuosia suhteen eteen eikä toinen osapuoli tee yhtään mitään puolisonsa eteen, onko tämä laiminlyöjä pohjasakkaa? Mielestäni on, enemmän kuin se joka jossain elämänvaiheessa rakastuu toiseen tai etsii toisaalta lämpöä.
Kun kasvat, opit vähän näkemään sävyjä.
Tunnen sarjapettäjiä kyllä, enkä pysty arvostamaan tosiaan heitä, kaverin mies yrittää uida liiveihin aina kun kaverin silmä välttää ja flirttailee jokaiselle muijalle. Mutta on lähipiirissä sellaisiakin uskottomia joita en todellakaan pohjasakaksi voi nimittää, tarinoita on niin monenlaisia. Opit vielä.