Lempihahmo tuntemattomasta sotilaasta
Tuli toi uus tuntematon just katottua ja ihan mielenkiinnosta haluisin kuulla kaikkien henkilökohtaiset lempihahmot sekä perustelut.
Itellä Vanhala sen hihittelyn takia, ja Rokka vaan nyt on niin hyvä hahmo
Kommentit (602)
Vierailija kirjoitti:
Miehethän pitivät Koskelasta eniten ja sitä tottelevat. Koskela vaan jotenkin murtui , kun hietanen/ hirviniemen hahmo kuoli aika karskilla tavalla.
Typerä kohtaus. Tuollainen murtuminen olisi johtanut siirtoon takalinjoille, eikä Koskela kirjassa itkenyt, vaan ajatteli vaan mielessään että kammottava kuolema ja samalla mietti että kauanko elää itse. Mielestäni tuo itkukohtaus oli ihan turha ja epäuskottava.
Vierailija kirjoitti:
Se homokirjuri siitä alusta, joka poltti vain nortteja ja jolle Rahikainen möi kynsienhoitovälineet.
Puhun siis kirjassa esiintyvistä hahmoista, tässä leffassa ei häntä tainnut ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammio. Kaikki eivät voineet olla "kivoja tyyppejä," vaan myös rajat asettavia johtajia tarvittiin.
Onko kirjassa kuvattu Lammion ulkonäköä? Kaikissa elokuvissa häntä esittää komea mies.
Ei sen tarkemmin, mutta kovasti on lottien perään, eli seksuaalinen mies.
Koskela on ihan tossu. Ei mitään auktoriteettiä, minä oon vaan yksi jätkistä. Ei se minulle kuulu jos joku ampuu sotavankeja, mitä se minulle kuuluu jos joku poistuu luvatta. Kaikki ikävät jutut saa joku toinen tehdä.
Koskela, luotettava, rohkea, miehiään ajatteleva, ymmärtävä, ei mikään nipottaja, hyvä mies. Tuollainen mies kun olisi aviomiehenä.
Uusimmassa jostain kumman syystä viehätyin eniten Lammiosta. Ihmettelen tätä itsekin, kun kuitenkin on kyse hyvinkin vastenmielisestä hahmosta. Ehkä se on se päättäväisyys mikä puree.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmassa jostain kumman syystä viehätyin eniten Lammiosta. Ihmettelen tätä itsekin, kun kuitenkin on kyse hyvinkin vastenmielisestä hahmosta. Ehkä se on se päättäväisyys mikä puree.
Eihän Lammio ole sen enempää vastenmielinen kuin sympaattinenkaan. Hän hoitaa hommansa ja hyvin hoitaakin. Ammattilainen. Se, että asia vituttaa alaisia, on ihan normaalia armeijassa.
Lammiolle on viimeinkin annettava synninpäästö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän pitivät Koskelasta eniten ja sitä tottelevat. Koskela vaan jotenkin murtui , kun hietanen/ hirviniemen hahmo kuoli aika karskilla tavalla.
Typerä kohtaus. Tuollainen murtuminen olisi johtanut siirtoon takalinjoille, eikä Koskela kirjassa itkenyt, vaan ajatteli vaan mielessään että kammottava kuolema ja samalla mietti että kauanko elää itse. Mielestäni tuo itkukohtaus oli ihan turha ja epäuskottava.
Jep, Koskela oli luonteeltaan rauhallinen ja tasainen, joka ei ollut tunteellinen ulospäin. Hän oli jo kokenut Talvisodan ja kovan hyökkäysvaiheen, joten omien menetykset olivat tuttuja. Ei yksinkertaisesti ole uskottavaa, että hän murtuisi tuolla tavalla, ellei hänen psyykeensä pettäisi jostakin syystä ja tuon tyylin miehiltä se ei petä.
Koskela
Kuulun vissiin vähemmistöön ku Vanhala on aina ärsyttänyt myös noissa vanhemmissa versioissa :D
Vierailija kirjoitti:
Lammion hahmoa oli ehkä vähän pehmennetty kirjasta ja aiemmista filmatisoinneista. Voi myös johtua näyttelijästä, mielestäni Vauramo on aina ollut sielukkaan oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh... muistaako kukaan, mitä tapahtui edellisellä kerralla, kun Eero Aho ja Samuli Vauramo näyttelivät sotaelokuvassa?
Käsky (2008) Ohjaus: Aku Louhimies. Kansalaissodasta se leffa kertoo. Minulla on se DVD:nä avaamattomana. Ei ole ollut aikaa katsoa, kun minulla on niitä leffoja ainakin 5000.
Surkein hahmo tässä oli Rahikainen, paras varmaan Kariluoto.
Vierailija kirjoitti:
Koskela on ihan tossu. Ei mitään auktoriteettiä, minä oon vaan yksi jätkistä. Ei se minulle kuulu jos joku ampuu sotavankeja, mitä se minulle kuuluu jos joku poistuu luvatta. Kaikki ikävät jutut saa joku toinen tehdä.
Juuri näin! En ole uusinta Tuntematonta nähnyt, mutta kirjassa kuvataan, kuinka vastenmielistä hänelle on puuttua mihinkään asiaan tai edes antaa käskyjä. Ja kännissä alkaa rähistä. Koskelan ihannointi on merkki siitä, mikä kaikki on suomalaisessa johtamiskulttuurissa pielessä.
Lammio oli kyllä tulkittu freesillä tavalla tässä uudessa versiossa. Pätevä johtaja.
Parempi komppanianpäällikkö Lammio olisi tositilanteessa kuin Koskela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! En ole uusinta Tuntematonta nähnyt, mutta kirjassa kuvataan, kuinka vastenmielistä hänelle on puuttua mihinkään asiaan tai edes antaa käskyjä. Ja kännissä alkaa rähistä. Koskelan ihannointi on merkki siitä, mikä kaikki on suomalaisessa johtamiskulttuurissa pielessä.
Koskela johtaa konekiväärijoukkuetta, eikä mitään suuryritystä tai divisioonaa.
Uusimmassa tuvallinen miehiä rupee vastahankaan jos ei koskelasta tehdä komppaniapäällikköä. Mites tää Janne Virtasen hahmo, ampui oman sotilaansa ja uhkasi muita, kävikö näin oikeassa sodassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskela ei johtaisi mitään, jos saisi itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskela ei johtaisi mitään, jos saisi itse päättää.
Koskelastahan tehtiinkin upseeri vain talvisodassa tehtyjen tekojensa perusteella, ei suinkaan omasta vakaasta pyrkimyksestä.
Viirilä.
Aito. Autenttinen. Kotimainen.
Onko kirjassa kuvattu Lammion ulkonäköä? Kaikissa elokuvissa häntä esittää komea mies.