Mies taas kehuskeli, kuinka ei mennyt rahaa kauppaan yksin ollessa
Olin lasten kanssa reissussa ja kotona oli vastassa tyhjä jääkaappi, vaikka pyysin miestä hakemaan iltapalatarpeita ennen kuin palaamme. Lisäksi muun muassa vessapaperi ja kahvi olivat loppu. Miehen selitys tilanteelle oli se, että käydään kaupassa huomenna kuitenkin... Koko viikon hän on puhelimessa kehuskellut, kuinka vähällä on oikein pärjännyt - hyvähän se on kehua, kun meidän lähtiessä kaapit olivat kukkuroillaan tavaraa!
Ja huomenna alkaa taas rutina siitä, kuinka paljon kauppalasku taas oli ja kuinka se johtuu minun vastuuttomista kulutustottumuksistani. Kummasti vessapaperi ja kahvi ja ruoka kuitenkin kelpaavat, kun minä olen ne kaupasta kotiin kantanut.
Onko muiden miehet tällaisia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Aikaa on maata mammapalstalla, mutta ei käydä kaupassa. 0/5
Aikaa on kommentoida, mutta ei lukea. Aloituksessa ei ollut kyse ajasta, vaan rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä on ukko maannut kun ei kauppaan ole kerennyt (viitsinyt)?
Vihatar kirjoitti:
Revin äsken hiukseni päästä ja kynnet sormista. Sain puolestasi kauhean miesvihakohtauksen. Tärisen ihan, joudun ottamaan nitroja tähän olotilaan.
Tärise ihan rauhassa siellä vihoissas.
Vierailija kirjoitti:
Osta omilla rahoillasi ruokaa.
Jonne/ikäjonne/setämies, naiset ovat niin omituisia, että he ostavat mm. ruokaa koko perheelle.
Ymmärrän hyvin, että menee vähän rahaa, jos syö kaikki vaimon ostamat ja kotiin rahaamat tuotteet kaapista ja odottaa että vaimo maksaa seuraavat ostokset.
Kaverin isä mielestään säästi ja toi aina kaupasta ranskalaispussin ja balkanmakkaran, joita kukaan ei syönyt.
Vinkki: tupakka tai kalja eivät sovi lasten ruoaksi.
Vihatar kirjoitti:
Revin äsken hiukseni päästä ja kynnet sormista. Sain puolestasi kauhean miesvihakohtauksen. Tärisen ihan, joudun ottamaan nitroja tähän olotilaan.
Älä viitsi.
Ei sinulla ollut hiuksia.
Hämmästyttävää, ettet käsittänyt aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa on kommentoida, mutta ei lukea. Aloituksessa ei ollut kyse ajasta, vaan rahasta.
Ja aloittaja hassaa koko perheen rahoja turhaan matkusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin mies ostaa huomattavasti vähemmän ruokaa kuin mitä syö. Yleensä kun käy kaupassa ja en ole laittanut listaa mukaan tuo vain pari purkkia maitoa ja makkaralenkin. Makkaraa ei meillä kukaan muu syö, kuin mies itse ja maitoa juo nuo pari purkkia illassa.
Ei koskaan tajua tuoda esim sokeria, kahvia, vessapaperia, jauhoja perunoita , pastaa , hedelmiä, juustoa tai yleensä mitään, mistä voisi tehdä ruokaa.
Kun käyn kaupassa, minulla on kolme kassillista ruokaa ja rahaakin palaa 50e-80e. Kaikki pesuaineet ym täytyy minun ostaa.
Joskus , jos annan miehelle listan ja miehellä menee ruokaan esim 30e , mies on huulipyöreänä, että kylläpäs oli kallista ruokaa. Samaan aikaan mies tilailee netistä satoja euroja maksavia moottoripyörän osia ja vanhoja aseita ym "tärkeätä".
No, kai se ruoka ja syöminen ei sitten ole tärkeätä. Ainakaan siihen ei omia rahojaan kannata tuhlata.
Säästyy rahat sitten tärkeämpää.
Meilläkin ihan samanlainen tilanne! Käymme vuorotellen kaupassa. Omat ostokseni tekevät 70-100e ja miehen ostokset alle 50e. Mies valittaa minulle, kun törsään kauppaan, vaikka tosiasiassa hän ostaa juuri paketin leipää, purkin maitoa ja jauhelihaa. Mausteet, talouspaperit, rasvat, pesuaineet ym eivät kuulu miehen ostoslistalle. Joskus olemme olleet useamman päivän ilman vessapaperia ja mies on valittanut, kun ei ole paperia. Jos mies suuressa laupeudessaan ostaa 6 rullan paketin vessapaperia, hän jaksaa jauhaa pitkään. Itse yleensä ostan jättipaketteja tarjouksesta, jottei tarvitsisi koko aikaa olla raahaamassa vessapaperia kotiin. Mies ei näe mitään eroa siinä, että hän ostaa pari rullaa kahdella eurolla ja itse ostan parikymppiä maksavan säkin wc-paperia.
Muuten, meillä mies yksin ollessaan usein jauhaa siitä miten siistiä on. Että minä ja lapset sotkemme aivan kamalasti ja siksi meillä pn niin sekaista. Paitsi, että mies ei silloin sotkujaan siivoa, kun olen kotona.
Itse asutte tuollaisten helmien kanssa. Voi hyvänen aika.
Ei ole. Ei sen kanssa voi edes kauppaan mennä, koska haluaisi aina maksaa kaiken (myös vain mun käyttöön tulevat jutut). Käyn sitten aina yksin kaupassa aina kun mahdollista ettei kaikki mene miehen piikkiin.
Mä kokkaan meillä enimmäkseen mut silloin kun teen pitkää päivää, kotona odottaa yleensä valmis ruoka.
Samanlainen mies minulla,minun tavarat hänen mielestään tuhlausta,hän muka ostaa Aina Tarpeeseen.
Kumma kun hän ostaa enemmän ruokaa yms ja on selvästi ylipainoinen johtuen syömisorgioistaan ja itse olen normaalipainoinen!
Ei onneksi ole tuollaista. Kaupassa käydään molemmat yhtälailla ja ostetaan mitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin mies ostaa huomattavasti vähemmän ruokaa kuin mitä syö. Yleensä kun käy kaupassa ja en ole laittanut listaa mukaan tuo vain pari purkkia maitoa ja makkaralenkin. Makkaraa ei meillä kukaan muu syö, kuin mies itse ja maitoa juo nuo pari purkkia illassa.
Ei koskaan tajua tuoda esim sokeria, kahvia, vessapaperia, jauhoja perunoita , pastaa , hedelmiä, juustoa tai yleensä mitään, mistä voisi tehdä ruokaa.
Kun käyn kaupassa, minulla on kolme kassillista ruokaa ja rahaakin palaa 50e-80e. Kaikki pesuaineet ym täytyy minun ostaa.
Joskus , jos annan miehelle listan ja miehellä menee ruokaan esim 30e , mies on huulipyöreänä, että kylläpäs oli kallista ruokaa. Samaan aikaan mies tilailee netistä satoja euroja maksavia moottoripyörän osia ja vanhoja aseita ym "tärkeätä".
No, kai se ruoka ja syöminen ei sitten ole tärkeätä. Ainakaan siihen ei omia rahojaan kannata tuhlata.
Olisiko kannattanut valita normaaliälyinen puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sellaiseen joka käyttää rahansa seksiin, kuten palstan kunnollisina itseään markkinoivat miehet? :D Heistä ainakin oppii että on pahempiakin miehiä kuin ne jotka syö lasten vanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sellaiseen joka käyttää rahansa seksiin, kuten palstan kunnollisina itseään markkinoivat miehet? :D Heistä ainakin oppii että on pahempiakin miehiä kuin ne jotka syö lasten vanukkaat.
Joo, juuri sellainen, koska kyllähän "normaaliälyinen" ihan sanakirjankin mukaan tarkoittaa ihmistä joka käyttää rahansa seksiin....
Minä annan tähän nyt tällaisen positiivisen näkökulman. Eikös toisaalta ole hyvä, että miehellä ei ole mennyt juurikaan rahaa ap:n poissaollessa, vaan mies on käyttänyt ruokia mitä kaapeissa ja pakkasessa(?) oli? Onpahan semivanhentuneet säilykkeet, pastat, pakasteruoat ja sen sellaisetkin menneet.
Olisihan mies voinut hassata rahaa kaikkeen ns. turhuuteen, eli grilliruokiin, valmisruokiin, salaattibaareihin, mäkkäriin, subwayhin, kalliisiin juustoihin, limsoihin, bisseen jne... ymmärrätte varmaan. Nuo rahat ovat nyt säästyneet ja niillä voidaankin kerätä uusi varasto tai laittaa säästöön. Minä olisin ainakin ollut tyytyväinen, että se mitä oli kaapeissa, on kelvannut, eikä ole laittanut rahaa menemään kuin viimeistä päivää (näistäkin on kuultu juttuja... tosin en tiedä onko ap:n miehellä edes taipumuksia tällaiseen...).
Toki mies olisi voinut täydentää wc-paperin, kahvin, maidon ja muuta pientä, että seuraavaan päivään olisi pärjätty, mutta siihen asiaan en osaa ottaa kantaa, että miten jatkossa mies saataisiin ymmärtämään tämä.
Herää enään kysymys mistä te löydätte nämä "mies aarteet" :) Pitäkää kovaa kiinni ettei muut vie.Kyllähän pökäleen tunnistaa jo viikon jälkeen ja pökäle pitää vetää pöntöstä eikä hilata sitä samaan kämppään ihan perusasioita.
Vierailija kirjoitti:
Herää enään kysymys mistä te löydätte nämä "mies aarteet" :) Pitäkää kovaa kiinni ettei muut vie.Kyllähän pökäleen tunnistaa jo viikon jälkeen ja pökäle pitää vetää pöntöstä eikä hilata sitä samaan kämppään ihan perusasioita.
Ja miksi tämäkin taas kääntyy naisten syyksi, sitä luulisi että jokainen aikuinen ihminen ymmärtäisi taloudenpidon perusasiat ihan sen kummemmin seulomatta. Lisäksi monesti nämä taipumukset tulevat esille vasta lasten myötä kun miehillä on tapana jotenkin taantua, valitettavasti.
Nämä on näitä vanukasmiehiä... Ilmeisesti jäänyt väliin se kehitysvaihe jossa ymmärretään, ettei ruoka ilmesty itsekseen sinne kaappiin.