Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aargh, kun miehellä ei ole yhtään tilannetajua lapsiperhearjessa..

Vierailija
07.01.2019 |

Puran nyt tänne etten purkaisi mieheen... 3 v. lapsi on päiväkodissa, me molemmat vanhemmat töissä. Aloin juuri tekemään täyttä päivää töissä osittaisen hoitovapaan jälkeen ja miehen kanssa oltiin sovittu että hän alkaisi hakemaan lasta aiempaa useammin kotiin ettei lapsen tarttis olla 50 h viikossa siellä. No tänään kun mies ei mitään ilmoittanut, lähdin töistä niin että ehdin lapsen hakemaan. Matkalla soitin muussa asiassa miehelle ja hän oli kuulemma myös suunnitellut treeniensä jälkeen hakea lapsen, käytännössä juuri ennen päiväkodin sulkeutumista eli samaan aikaan kun mäkin olisin lapsen hakenut. Eikä miehelle millään sopinut että mä olisin hakenut, vaikka päikkis on suoraan mun matkan varrella, hänen ei, lopulta mä olin yksin kotona aiemmin.

Lopputulemana lapsen hoitopäivä ei lyhentynyt yhtään, enkä mä saanut töissä tehtyä tunteja sisään että voisin toisena päivänä hakea lapsen aiemmin kun mies ei voinut edes tekstaria asiasta laittaa että hakee lapsen.

Noh, kotona mä laitan ruoan uuniin ja lähden ulkoiluttamaan koiran. Kun tulen hetki ennen ruoan valmistumista kotiin, mies on lapsen kanssa pihalla, lapsi itkee ja mies yrittää saada lasta lähtemään pulkkamäkeen. Kun kysyn onko lapsi syönyt mitään, mies vastaa ärtyneenä että ei. Eli mies vei lapsen nälkäisenä ja 10h päiväkotipäivän jälkeen puoliväkisin pulkkamäkeen, vaikka lapsi on ulkoillut jo 3 h ja hiihtänytkin aamu ja iltapäivällä.

Kun puhutaan naisten tekemästä metatyöstä, niin miehellä ei sitten liiku päässä yhtään mitään. Samperi, ihanko oikeasti tässä pitää kaikki itse hoitaa, tulee vaan mieleen. Viikonloppuna mies ei tehnyt lapsen kanssa mitään kun piti telkkarista katsoa urheilua...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on parempi pitämään aikatauluja ja suunnittelemaan rutiineja. Mulla kaikki rutiinit kusevat aina, hän saa päivärytmin pyörimään. Hän tekee oma-aloitteisesti myös puolet kotitöistä. Ehkä se vaikuttaa, että hän on upseeri armeijassa, kouluttaa alokkaita ja osaa suunnitella ja toimeenpanna asioita tehokkaasti :)

Vierailija
62/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puran nyt tänne etten purkaisi mieheen... 3 v. lapsi on päiväkodissa, me molemmat vanhemmat töissä. Aloin juuri tekemään täyttä päivää töissä osittaisen hoitovapaan jälkeen ja miehen kanssa oltiin sovittu että hän alkaisi hakemaan lasta aiempaa useammin kotiin ettei lapsen tarttis olla 50 h viikossa siellä. No tänään kun mies ei mitään ilmoittanut, lähdin töistä niin että ehdin lapsen hakemaan. Matkalla soitin muussa asiassa miehelle ja hän oli kuulemma myös suunnitellut treeniensä jälkeen hakea lapsen, käytännössä juuri ennen päiväkodin sulkeutumista eli samaan aikaan kun mäkin olisin lapsen hakenut. Eikä miehelle millään sopinut että mä olisin hakenut, vaikka päikkis on suoraan mun matkan varrella, hänen ei, lopulta mä olin yksin kotona aiemmin.

Lopputulemana lapsen hoitopäivä ei lyhentynyt yhtään, enkä mä saanut töissä tehtyä tunteja sisään että voisin toisena päivänä hakea lapsen aiemmin kun mies ei voinut edes tekstaria asiasta laittaa että hakee lapsen.

Noh, kotona mä laitan ruoan uuniin ja lähden ulkoiluttamaan koiran. Kun tulen hetki ennen ruoan valmistumista kotiin, mies on lapsen kanssa pihalla, lapsi itkee ja mies yrittää saada lasta lähtemään pulkkamäkeen. Kun kysyn onko lapsi syönyt mitään, mies vastaa ärtyneenä että ei. Eli mies vei lapsen nälkäisenä ja 10h päiväkotipäivän jälkeen puoliväkisin pulkkamäkeen, vaikka lapsi on ulkoillut jo 3 h ja hiihtänytkin aamu ja iltapäivällä.

Kun puhutaan naisten tekemästä metatyöstä, niin miehellä ei sitten liiku päässä yhtään mitään. Samperi, ihanko oikeasti tässä pitää kaikki itse hoitaa, tulee vaan mieleen. Viikonloppuna mies ei tehnyt lapsen kanssa mitään kun piti telkkarista katsoa urheilua...

Ihan kuin meillä mutta toisten päin. Vaimolta puuttuu tilannetaju. Lasten kasvatus on maailman yksinkertaisinta hommaa. Pidä rytmit, nukkumaanmeno ja herääminen. Syötä säännöllisesti terveellistä ruokaa että verensokeri pysyy tasaisena. Herkkuja kohtuudella. Luo puitteet liikkumiselle että saa purkaa energiaa. Pyydä leikkikaveri kylään niin saat itse huilata. Innosta, hassuttelee, nauti, ulkoile. Ota huomioon että päiväkodissa touhutaan paljon joten anna lupa levätä. Ruutuaikaa kohtuudella. Maailman yksinkertaisinta mutta esim. meillä ei homma toimi kun vaimo puikoissa. Syy, ei pitäydy esim. nukkuma ajoissa ja lopputuloksen tiedättekin.

T. Iskä

Ihana <3<3<3

Vaimoko? Mies kuulostaa normaalilta.

Mies :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä illan kuumin miesvihaketju?

Naisten ”metatyö”, ei jumaliste mitä PAS.KAA! 😂😂😂

Vierailija
64/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä illan kuumin miesvihaketju?

Naisten ”metatyö”, ei jumaliste mitä PAS.KAA! 😂😂😂

Oletko oppinut uuden sanan?

Kannattaisi vielä vähän tutustua siihen, mitä sillä oikein tarkoitetaan ja miettiä, osuukohan se nyt ihan tähän. Ihan kiva kuitenkin, että yritit osallistua keskusteluun vähän eri näkökulmasta kuin muuta.

Vierailija
65/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki miehet-öliööö-ketju.

kuivauspalveluilla on taas keikkaa

Vierailija
66/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt jo, miehen mielestä lapset on kivoja VAIN teko hetkellä, sen 5 min. Sen jälkeen ne muuttuvat vain rasitteeksi.

Vierailija
67/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt jo, miehen mielestä lapset on kivoja VAIN teko hetkellä, sen 5 min. Sen jälkeen ne muuttuvat vain rasitteeksi.

Allekirjoitan.

Sama pätee ko. naiseen.

M33

Vierailija
68/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Kyllä on sika.

Mutta kuitenkin kyllin ihana, että piti sakset ilman ehkäisyä aukaista...

Minä ja uskoakseni moni muu nainen haluaa tietää, mistä tuollaiset jutut saa miehestä selville ennen lapsen syntymää. Sinä kun tunnut tietävän, niin kerro.

En ole tuo, jolle kirjoitat, mutta itse suosin aikanaan ns. voileipätestiä: kun olin miehen luon, pyysin ex tempore yhtä voikkaria. - Jos tuli hyvä, se oli oikea ratkaisu ukolta, mutta kuiva käntty tms. on ehdoton ei. - Kyllä sitä joku ällisteli aiemmin palstalla, miten tuo muka mitään merkitsee. No, siinä ällistelee. - Minä kun tulin vauvan kanssa sairaalasta kotiin ja sanoin meneväni yläkerran makkariin pitkästä aikaa lepäämään mahallani, olin nukahtanut ja hyvin pärjäsi isukki lapsensa kanssa. :) - Hän teki kaikki ruokaostokset lapsi mukanaan ja laittoi ruuat. Hoiti vauvaa illat, yöt, viikonloput ja lomat.

Vierailija
69/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmiössä huomaa miesten luontaisen itsekeskeisyyden. Ei vain osata asettua toisen asemaan. Jos miehellä itsellään ei ole nälkä tai väsy, hänen on mahdoton kuvitellakaan että jollain muulla olisi. Asiat tehdään hänen mielestään silloin kun se hänelle parhaiten sopii, ei väliä sopiiko kenellekään muulle.

Vierailija
70/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä jotain tuttua on.

Minun mieheni pitää kyllä kiinni lasten syömisistä, mutta ei mitään älyä ulkoilujen suhteen, itse makaa sohvalla katsellen urheilua / lastenelokuvan pyöriessä likimain poikkeuksetta kun käyn harrastamassa, eikä hän osaa lukea esimerkiksi lapsen väsymystä. Täysin jää huomaamatta haukottelut ja silmien hieromiset, hänen mielestään lapsi on sitten väsynyt kun alkaa pahimmoilleen kiukutella.

Ärsyttää kyllä tosi paljon arjessa. Mutta ei sille voi mitään.

Vierailija
71/71 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan vuosikymmenien kokemuksella yhdestä miehestä voin sanoa että joillakin vain on se ominaisuus ja joillakin ei. Minun mieheni on tuo jälkimmäinen ja jos joku olisi kauan sitten sanonut ettei tuo miksikään muutu olisin heivannut mäkeen. No, tässä sitä ollaan ja todellakin pahempaan suuntaan menee. Äijä ei tee "pyytämättä" yhtään mitään. Ei edes kaupassa käy yai hoida raha-asioita. Meillä tähän on ajauduttu kun en jaksa koko ajan paapoa vaan pääsen helpommalla kun teen itse. Ei tarvitse pyytää monta kertaa ja odottaa. Kesät kyllä menee suht hyvin kun hän tekee edes jotain, keksii aina jonkin hyödyttömän projektin vaikka olisi tarpeellisempaakin tekemistä. Esimerkiksi talon maalaaminen loppuun, jonka aloitti neljä vuotta sitten. Tai laittaa lattialistat kun tapetoitiin pari vuotta sitten. Lista olisi loputon. Syksyllä hän lupasi että talven aikana maalaa yhdestä huoneesta hirsiseinät ja eritää lattiat. Sitä päivää odotellessa... Hän makaa valehtelematta ainakin 35 tuntia viikossa tv:n ääressä!! En pystyisi. Tämä meni nyt vähän asian vierestä mutta pointti oli että tuskin se miehesi tuosta miksikään muuttuu.

Voi luoja. Meillä sama, paitsi raha-asiat hoitaa moitteettomasti. Tekee kyllä, mutta vaatii sen, että pyytää. Ihan joka ikisestä asiasta pitää mainita. Ja sit kun vie roskiksen pyynnöstäni, niin kokee auttaneensa minua. Lähtkökohtaisesti siis kaikki kotityöt on mun hommaa? Jos ei olisi kahta lasta, niin emme varmasti olisi yhdessä. Ja kun lasten kanssa mennään jonnekin, hän aina ja poikkeuksetta ottaa hoivaansa sen "helpomman" lapsen, ihan aina. Vaikka lapset pyytäisivät, että tällä kertaa Matti pääsisi isin kanssa ja Kalle äidin, niin 9/10 kerrasta ei miehelle käy. Selitystä tälle ei ole saatu.

Ja se sohvalla (ja sängyssä) makoilu. Mies herää viikonloppuisin n. klo 10, muu perhe pystyssä viimeistään klo 7. Yleensä aiemminkin. (muahan ei koskaan nukuta aamulla?) No, siinä syö aamupalan, ja siirtyy sohvalle, käy jossain välissä istumassa tunnin vessassa, ja sit taas sohvalle. Siinä sit miettii, että koska syödään. Lasten takia ruokaa on laitettava, eikä ole varaa joka la ja su käydä ulkona lasten kanssa syömässä. Sit myöhäisen lounaan jälkeen voi sit puuhastella jotain, yleensä hänellä on joku puuhasteluprojekti, joka tosin ei auta kodinhoidossa yhtään. Sitten taas sohvalle... Mä oon joskus miettinyt, että miten on mahdollista, ettei miehellä ole makuuhaavoja.