Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aargh, kun miehellä ei ole yhtään tilannetajua lapsiperhearjessa..

Vierailija
07.01.2019 |

Puran nyt tänne etten purkaisi mieheen... 3 v. lapsi on päiväkodissa, me molemmat vanhemmat töissä. Aloin juuri tekemään täyttä päivää töissä osittaisen hoitovapaan jälkeen ja miehen kanssa oltiin sovittu että hän alkaisi hakemaan lasta aiempaa useammin kotiin ettei lapsen tarttis olla 50 h viikossa siellä. No tänään kun mies ei mitään ilmoittanut, lähdin töistä niin että ehdin lapsen hakemaan. Matkalla soitin muussa asiassa miehelle ja hän oli kuulemma myös suunnitellut treeniensä jälkeen hakea lapsen, käytännössä juuri ennen päiväkodin sulkeutumista eli samaan aikaan kun mäkin olisin lapsen hakenut. Eikä miehelle millään sopinut että mä olisin hakenut, vaikka päikkis on suoraan mun matkan varrella, hänen ei, lopulta mä olin yksin kotona aiemmin.

Lopputulemana lapsen hoitopäivä ei lyhentynyt yhtään, enkä mä saanut töissä tehtyä tunteja sisään että voisin toisena päivänä hakea lapsen aiemmin kun mies ei voinut edes tekstaria asiasta laittaa että hakee lapsen.

Noh, kotona mä laitan ruoan uuniin ja lähden ulkoiluttamaan koiran. Kun tulen hetki ennen ruoan valmistumista kotiin, mies on lapsen kanssa pihalla, lapsi itkee ja mies yrittää saada lasta lähtemään pulkkamäkeen. Kun kysyn onko lapsi syönyt mitään, mies vastaa ärtyneenä että ei. Eli mies vei lapsen nälkäisenä ja 10h päiväkotipäivän jälkeen puoliväkisin pulkkamäkeen, vaikka lapsi on ulkoillut jo 3 h ja hiihtänytkin aamu ja iltapäivällä.

Kun puhutaan naisten tekemästä metatyöstä, niin miehellä ei sitten liiku päässä yhtään mitään. Samperi, ihanko oikeasti tässä pitää kaikki itse hoitaa, tulee vaan mieleen. Viikonloppuna mies ei tehnyt lapsen kanssa mitään kun piti telkkarista katsoa urheilua...

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo tilannetajun puute lapsiperhearjessa näkyy siten, että mies saattaa pamahtaa kesken iltasadun lukemisen kertomaan lapsille jotain tosi "jännää", kuten "meidän pihan vierestä kipitti just kaksi peuraa!", "minä näin äsken tähdenlennon! "," nyt on se pyörän rengas vaihdettu, päästään huomenna pyöräilemaan" tmv ja oikein innostaa lapset kierroksille, kun nimenomaan olen juuri ollut saamassa heidän "nukahtamis-moodiin". Sitten ihmettelee kun tuskaisen, että jääppä samantien nukuttamaan nuo villitsemäsi lapset. "No mulla oli kyllä vielä kesken juttu x tuolla ulkona". Nukkumaanmeno hetki ei ole ainoa tilanne, jolloin tulee kertomaan jotain juttujaan piittaamatta siitä, ollaanko juuri tekemässä läksyjä, alkamassa nukkumaan, menossa suihkuun tai mitä vain.

Just noin munkin mies käyttäytyy.

Vierailija
22/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on valitettavan totta. Oon pk:ssa töissä ja aina ne samat reppanat on siellä tappiin asti ja vanhemmat selittää tullessaan et ruoka on kotona uunissa, täytyy pitää kiirettä.

Tai äiti on pikkusisarukset kanssa kotona ja isompi joka ainoa päivä aamusta iltaan hoidossa.

Sit ihmetellään kun on mustasukkainen. Niinpä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte noin tyhmiä miehiä?

Mun ensimmäinen oli monessa asiassa aika uuno mutta ei hänkään sentään noin tyhmä ollut.

Mutku se on niin Jännä.

Ja hyvännäkönen.

Ja peto sängyssä..!

Oli pakko antaa noilla spekseillä.

Vierailija
24/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas metatöistä jankkaamista. Muista ap suunnitella sekin että hengität. 

Vierailija
25/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näistä puutteista huolimatta päätit aukaista lihiksesi Hänelle?

Älä ressaa, et joudu olemaan huolissasi että kukaan "avaisi lihiksensä" katkaravullesi.[/quote

En ole.

Satku pöytään niin saan oikein valita lihikseni mielesilläni kehyksillä varustettuna..

Vain luuserit ja huonot miehet maksaa seksistä. Jännää että moraaliltaan tuollainen mies arvostelee naisten miesvalintoja...hän itsehän kun olisi kaikista huonoin valinta.

Jännä, että fiksumpi sukupuoli haluaa/joutuu myymään itseään näinkin tyhmille miehille.

Vai ovatko he sittenkin se viisas pääty naisista, kun maksun ottavat?

Kaltaisesi neropatit antaa naulata itsensä paksuksi ihan tuosta vaan kaiken maailman spedeillä ja sitten nillittää täällä, kun "matti ei hiffaa.."

Vierailija
26/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ressaa, et joudu olemaan huolissasi että kukaan "avaisi lihiksensä" katkaravullesi.[/quote

En ole.

Satku pöytään niin saan oikein valita lihikseni mielesilläni kehyksillä varustettuna..

Vain luuserit ja huonot miehet maksaa seksistä. Jännää että moraaliltaan tuollainen mies arvostelee naisten miesvalintoja...hän itsehän kun olisi kaikista huonoin valinta.

Itseasiassa tutkimusten mukaan naimisissa tai parisuhteessa olevat käyttävät eniten maksullisia.

Mitäpä olet siitä mieltä..?

Vierailija
27/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan et onkohan noi teidän miehet ihan normaaleja??

Toinen ei edes kerrottaessa tajua ,ettei pk:ssa tarjota päivällistä.

Ja toisen mielestä sen lapsen kuuluu olla hoidossa aamusta iltaan Vaik ei ole pakko.

Nekö ei ymmärrä puhetta? Aikuiset miehet.

Sitä ihmettelen että mitwn joku voi kuvitella että päiväkodissa sais päivällisenkin! Meillä lapset oli jo neljältä nälkäisiä ja autossa söivät välipalan.

Jos ei ole kokemusta mistään päikkyasioista, miksei voisi luulla vaikka mitä?

Olen lapsena ollut toisinaan päiväkodissa vielä iltaisin, joten oletettavasti olen saanut päivällisen. Jos nyt itse saisin lapsen, en automaattisesti tietäisi miten siellä toimitaan.

Se ero minussa kuitenkin on näihin urveloihin, etten keksi päästäni asioita enkä sulje korviani, kun joku kertoo miten jutut oikeasti menee.

Vierailija
28/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan et onkohan noi teidän miehet ihan normaaleja??

Toinen ei edes kerrottaessa tajua ,ettei pk:ssa tarjota päivällistä.

Ja toisen mielestä sen lapsen kuuluu olla hoidossa aamusta iltaan Vaik ei ole pakko.

Nekö ei ymmärrä puhetta? Aikuiset miehet.

Sitä ihmettelen että mitwn joku voi kuvitella että päiväkodissa sais päivällisenkin! Meillä lapset oli jo neljältä nälkäisiä ja autossa söivät välipalan.

Jos ei ole kokemusta mistään päikkyasioista, miksei voisi luulla vaikka mitä?

Olen lapsena ollut toisinaan päiväkodissa vielä iltaisin, joten oletettavasti olen saanut päivällisen. Jos nyt itse saisin lapsen, en automaattisesti tietäisi miten siellä toimitaan.

Se ero minussa kuitenkin on näihin urveloihin, etten keksi päästäni asioita enkä sulje korviani, kun joku kertoo miten jutut oikeasti menee.

No sieltähän tulee päiväohjelma ja se on seinälläkin.

Vierailija
29/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kuitenkin menossa lapsen kanssa pulkkamäkeen eikä jäänyt kotisohvalle.

Vierailija
30/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt haiskahtaa vähän siltä että lasten isät ovat syystä tai toisesta alkaneet osallistua lasten hoitoon vauvavaiheen mentyä.

Kyllähän ne ruoasta huolehtimiset ja muut tulisivat vaikka kantapään kautta opittua: pakolla ja kokemuksella meistä äideistäkin äitejä leivotaan.

Vierailija
31/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruoka tuntuu olevan monelle miehelle aivan täydellinen mysteeri. Mun mieskään ei meinannut aluksi ymmärtää, että sille lapselle tehdään hoitopäivän jälkeen ruoka ja sitten vasta sinne pulkkamäkeen/pyöräilemään/ulkoilemaan. Monta kertaa tuli kotiin kiukkuisena ja uhosi lapselle, ettei tee hänen kanssaan enää mitään, kun lapsi kiukkusi nälkää ja väsymystä. Jossakin kohtaa päätti kokeilla "voiko oikeasti olla muka kyse nälästä, kun kai se nyt tarhassa lounaan syö" ja teki ruuan heti hoidon jälkeen. Kas kummaa kun lapsi lähtikin mielellään ulos ruuan jälkeen. Mies vaan jotenkin oletti, että kun hän pärjää lounaasta kello 12 sinne ilta kuuden jälkeen päivälliselle niin kyllä lapsikin pärjää. Sen vaan piti itse saada huomata, että kylläinen lapsi ei kiukuttele ja halua kotiin.

Vierailija
32/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oli kuitenkin menossa lapsen kanssa pulkkamäkeen eikä jäänyt kotisohvalle.

Kotisohva pesee itkevän lapsen pulkkamäkeen raahaamisen mennen tullen.

T: veinpä juuri itkevän 2-vuotiaan uimahalliin kun uimahalli oli luvattu isommalle myös, ja luulin että kyse oli jostain hetken harmista.

Ei ollut, vaan eka oksu tuli uima-altaan sijaan onneksi vain pyyhkeelle pukuhuoneessa.

Sohva ja leffa kainalossa olisivat olleet niin paljon parempi reissu :(

Vierailija
33/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Jännä, että fiksumpi sukupuoli haluaa/joutuu myymään itseään näinkin tyhmille miehille.

Kaltaisesi neropatit antaa naulata itsensä paksuksi ihan tuosta vaan kaiken maailman spedeillä ja sitten nillittää täällä, kun "matti ei hiffaa.."

Kaltaisellani naisella on mies joka jäi kotiin lapsen ollessa 3kk.

Nainen jolla on vara valita valkkaa miehen josta on iloa ja nautintoa...huonosti palkattua ja ikävää puuhaa olisi ottaa kaltaiseltasi meisseliä sisään. Vain yksi skenaaria olisi vielä parempi- olla parisuhteessa ja aina vähintään lapsen kautta sidottu mieheen, jollaisen ei pitäisi lisääntyä.

Vierailija
34/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa aina seksistä tavalla tai toisella

Voi apua, tää on oikeasti yksi Euroopan väsyneimmistä fraaseista :-D

Vierailija
35/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Kaltaisellani naisella on mies joka jäi kotiin lapsen ollessa 3kk.

Nainen jolla on vara valita valkkaa miehen josta on iloa ja nautintoa...huonosti palkattua ja ikävää puuhaa olisi ottaa kaltaiseltasi meisseliä sisään. Vain yksi skenaaria olisi vielä parempi- olla parisuhteessa ja aina vähintään lapsen kautta sidottu mieheen, jollaisen ei pitäisi lisääntyä.

Siis vielä pahempi.

Vierailija
36/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan vuosikymmenien kokemuksella yhdestä miehestä voin sanoa että joillakin vain on se ominaisuus ja joillakin ei. Minun mieheni on tuo jälkimmäinen ja jos joku olisi kauan sitten sanonut ettei tuo miksikään muutu olisin heivannut mäkeen. No, tässä sitä ollaan ja todellakin pahempaan suuntaan menee. Äijä ei tee "pyytämättä" yhtään mitään. Ei edes kaupassa käy yai hoida raha-asioita. Meillä tähän on ajauduttu kun en jaksa koko ajan paapoa vaan pääsen helpommalla kun teen itse. Ei tarvitse pyytää monta kertaa ja odottaa. Kesät kyllä menee suht hyvin kun hän tekee edes jotain, keksii aina jonkin hyödyttömän projektin vaikka olisi tarpeellisempaakin tekemistä. Esimerkiksi talon maalaaminen loppuun, jonka aloitti neljä vuotta sitten. Tai laittaa lattialistat kun tapetoitiin pari vuotta sitten. Lista olisi loputon. Syksyllä hän lupasi että talven aikana maalaa yhdestä huoneesta hirsiseinät ja eritää lattiat. Sitä päivää odotellessa... Hän makaa valehtelematta ainakin 35 tuntia viikossa tv:n ääressä!! En pystyisi. Tämä meni nyt vähän asian vierestä mutta pointti oli että tuskin se miehesi tuosta miksikään muuttuu.

Vierailija
37/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehestä olen vasta lasten saannin jälkeen oppinut, että hän ei pysty ajattelemaan yhtä asiaa enempää yhtä aikaa, eikä muista puhuttuja juttuja kuin hetken vain. Välillä tuntuu, että hän on yksi huollettava lisää.

Mun miehen tapauksessa muuten sama mutta aina ei muista hetkeäkään, koska suurimman osan ajasta hän ei kuuntele.

Vierailija
38/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko. Tunki kylään kasilta, leikitti hippaa ja sitten haukkui sukulaisille, miten meidän lapset riekkuu iltaisin liian myöhään.

Vierailija
39/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Mies maksaa aina seksistä tavalla tai toisella

Mut maksavista naisen kannattaa valita se, joka on hyvä kumppani, rakastaja ja isä lapsille. Ei miestä jolta puuttuu kaikki nämä ominaisuudet.

Vierailija
40/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Kyllä on sika.

Mutta kuitenkin kyllin ihana, että piti sakset ilman ehkäisyä aukaista...

Voisitko kirjoitella noita nussimismetaforia vaikka vihkoon, kun aikuiset yrittää tässä jutella? Ihan vinkkinä voin antaa listan pidentämiseksi, että pimpsukalle on sellaisiakin hassuja nimiä kuin piirakka, torttu, nahkalompakko, karvavisa, aarrearkku, kukkanen, aprikoosi jne. jne.