Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aargh, kun miehellä ei ole yhtään tilannetajua lapsiperhearjessa..

Vierailija
07.01.2019 |

Puran nyt tänne etten purkaisi mieheen... 3 v. lapsi on päiväkodissa, me molemmat vanhemmat töissä. Aloin juuri tekemään täyttä päivää töissä osittaisen hoitovapaan jälkeen ja miehen kanssa oltiin sovittu että hän alkaisi hakemaan lasta aiempaa useammin kotiin ettei lapsen tarttis olla 50 h viikossa siellä. No tänään kun mies ei mitään ilmoittanut, lähdin töistä niin että ehdin lapsen hakemaan. Matkalla soitin muussa asiassa miehelle ja hän oli kuulemma myös suunnitellut treeniensä jälkeen hakea lapsen, käytännössä juuri ennen päiväkodin sulkeutumista eli samaan aikaan kun mäkin olisin lapsen hakenut. Eikä miehelle millään sopinut että mä olisin hakenut, vaikka päikkis on suoraan mun matkan varrella, hänen ei, lopulta mä olin yksin kotona aiemmin.

Lopputulemana lapsen hoitopäivä ei lyhentynyt yhtään, enkä mä saanut töissä tehtyä tunteja sisään että voisin toisena päivänä hakea lapsen aiemmin kun mies ei voinut edes tekstaria asiasta laittaa että hakee lapsen.

Noh, kotona mä laitan ruoan uuniin ja lähden ulkoiluttamaan koiran. Kun tulen hetki ennen ruoan valmistumista kotiin, mies on lapsen kanssa pihalla, lapsi itkee ja mies yrittää saada lasta lähtemään pulkkamäkeen. Kun kysyn onko lapsi syönyt mitään, mies vastaa ärtyneenä että ei. Eli mies vei lapsen nälkäisenä ja 10h päiväkotipäivän jälkeen puoliväkisin pulkkamäkeen, vaikka lapsi on ulkoillut jo 3 h ja hiihtänytkin aamu ja iltapäivällä.

Kun puhutaan naisten tekemästä metatyöstä, niin miehellä ei sitten liiku päässä yhtään mitään. Samperi, ihanko oikeasti tässä pitää kaikki itse hoitaa, tulee vaan mieleen. Viikonloppuna mies ei tehnyt lapsen kanssa mitään kun piti telkkarista katsoa urheilua...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan et onkohan noi teidän miehet ihan normaaleja??

Toinen ei edes kerrottaessa tajua ,ettei pk:ssa tarjota päivällistä.

Ja toisen mielestä sen lapsen kuuluu olla hoidossa aamusta iltaan Vaik ei ole pakko.

Nekö ei ymmärrä puhetta? Aikuiset miehet.

Katokku parin valinnassa ollu muita painavempia kriteereitä kuin järki.

Vierailija
42/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään mies ei tajua, että kun hän hakee lapsen klo 17 päiväkodista, niin lapsi ei ole syönyt siellä päivällistä. Mies ihan oikeasti uskoo, että klo 16 mennään sisälle syömään ja sitten viimeiset haetaan kotiin.

Miten ei muka tajua ja uskoo noin, kun hänelle kerrotaan että asia ei ole kuten hän luulee? Eihän tuo ole mikään vaikeasti ymmärrettävä asia. Vai onko mies kenties jotenkin vajaa?

Se on insinööri. Sen elämä on loogista. Mies ei ymmärrä, miksi lapsille ei muka voi antaa ruokaa klo 16, koska viimeiset lapset on kotona vasta klo 17.30 tienoilla. Tietenkin lapset saa ruokaa, niillähän on nälkä! Hän ei suostu uskomaan, että päivähoito ei toimi aina loogisesti perheen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näistä puutteista huolimatta päätit aukaista lihiksesi Hänelle?

Älä ressaa, et joudu olemaan huolissasi että kukaan "avaisi lihiksensä" katkaravullesi.[/quote

En ole.

Satku pöytään niin saan oikein valita lihikseni mielesilläni kehyksillä varustettuna..

Vain luuserit ja huonot miehet maksaa seksistä. Jännää että moraaliltaan tuollainen mies arvostelee naisten miesvalintoja...hän itsehän kun olisi kaikista huonoin valinta.

Mies maksaa aina seksistä tavalla tai toisella

Mut maksavista naisen kannattaa valita se, joka on hyvä kumppani, rakastaja ja isä lapsille. Ei miestä jolta puuttuu kaikki nämä ominaisuudet.

Miten voi ennen isyyttä tietää onko hyvä isä?

Vierailija
44/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan et onkohan noi teidän miehet ihan normaaleja??

Toinen ei edes kerrottaessa tajua ,ettei pk:ssa tarjota päivällistä.

Ja toisen mielestä sen lapsen kuuluu olla hoidossa aamusta iltaan Vaik ei ole pakko.

Nekö ei ymmärrä puhetta? Aikuiset miehet.

Sitä ihmettelen että mitwn joku voi kuvitella että päiväkodissa sais päivällisenkin! Meillä lapset oli jo neljältä nälkäisiä ja autossa söivät välipalan.

Jos ei ole kokemusta mistään päikkyasioista, miksei voisi luulla vaikka mitä?

Olen lapsena ollut toisinaan päiväkodissa vielä iltaisin, joten oletettavasti olen saanut päivällisen. Jos nyt itse saisin lapsen, en automaattisesti tietäisi miten siellä toimitaan.

Se ero minussa kuitenkin on näihin urveloihin, etten keksi päästäni asioita enkä sulje korviani, kun joku kertoo miten jutut oikeasti menee.

Pitäs kai sitä nyt kuitenkin yhden kerran jälkeen tajuta?

Vierailija
45/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puran nyt tänne etten purkaisi mieheen... 3 v. lapsi on päiväkodissa, me molemmat vanhemmat töissä. Aloin juuri tekemään täyttä päivää töissä osittaisen hoitovapaan jälkeen ja miehen kanssa oltiin sovittu että hän alkaisi hakemaan lasta aiempaa useammin kotiin ettei lapsen tarttis olla 50 h viikossa siellä. No tänään kun mies ei mitään ilmoittanut, lähdin töistä niin että ehdin lapsen hakemaan. Matkalla soitin muussa asiassa miehelle ja hän oli kuulemma myös suunnitellut treeniensä jälkeen hakea lapsen, käytännössä juuri ennen päiväkodin sulkeutumista eli samaan aikaan kun mäkin olisin lapsen hakenut. Eikä miehelle millään sopinut että mä olisin hakenut, vaikka päikkis on suoraan mun matkan varrella, hänen ei, lopulta mä olin yksin kotona aiemmin.

Lopputulemana lapsen hoitopäivä ei lyhentynyt yhtään, enkä mä saanut töissä tehtyä tunteja sisään että voisin toisena päivänä hakea lapsen aiemmin kun mies ei voinut edes tekstaria asiasta laittaa että hakee lapsen.

Noh, kotona mä laitan ruoan uuniin ja lähden ulkoiluttamaan koiran. Kun tulen hetki ennen ruoan valmistumista kotiin, mies on lapsen kanssa pihalla, lapsi itkee ja mies yrittää saada lasta lähtemään pulkkamäkeen. Kun kysyn onko lapsi syönyt mitään, mies vastaa ärtyneenä että ei. Eli mies vei lapsen nälkäisenä ja 10h päiväkotipäivän jälkeen puoliväkisin pulkkamäkeen, vaikka lapsi on ulkoillut jo 3 h ja hiihtänytkin aamu ja iltapäivällä.

Kun puhutaan naisten tekemästä metatyöstä, niin miehellä ei sitten liiku päässä yhtään mitään. Samperi, ihanko oikeasti tässä pitää kaikki itse hoitaa, tulee vaan mieleen. Viikonloppuna mies ei tehnyt lapsen kanssa mitään kun piti telkkarista katsoa urheilua...

Ihan kuin meillä mutta toisten päin. Vaimolta puuttuu tilannetaju. Lasten kasvatus on maailman yksinkertaisinta hommaa. Pidä rytmit, nukkumaanmeno ja herääminen. Syötä säännöllisesti terveellistä ruokaa että verensokeri pysyy tasaisena. Herkkuja kohtuudella. Luo puitteet liikkumiselle että saa purkaa energiaa. Pyydä leikkikaveri kylään niin saat itse huilata. Innosta, hassuttelee, nauti, ulkoile. Ota huomioon että päiväkodissa touhutaan paljon joten anna lupa levätä. Ruutuaikaa kohtuudella. Maailman yksinkertaisinta mutta esim. meillä ei homma toimi kun vaimo puikoissa. Syy, ei pitäydy esim. nukkuma ajoissa ja lopputuloksen tiedättekin.

T. Iskä

Vierailija
46/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte noin tyhmiä miehiä?

Mun ensimmäinen oli monessa asiassa aika uuno mutta ei hänkään sentään noin tyhmä ollut.

Lapset oli aikoinaan vuorohoitopäiväkodissa ja siellä sai ruuan, vaikka olisi haettu kotiin jo 17.30. Miehen on hankala ymmärtää, että kaikissa päiväkodeissa ei saa kahta ateriaa.

Vierailija
47/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään mies ei tajua, että kun hän hakee lapsen klo 17 päiväkodista, niin lapsi ei ole syönyt siellä päivällistä. Mies ihan oikeasti uskoo, että klo 16 mennään sisälle syömään ja sitten viimeiset haetaan kotiin.

Miten ei muka tajua ja uskoo noin, kun hänelle kerrotaan että asia ei ole kuten hän luulee? Eihän tuo ole mikään vaikeasti ymmärrettävä asia. Vai onko mies kenties jotenkin vajaa?

Me miehet ei monesti ajatella näitä asioita samalla tavalla kuin naiset keskimäärin. Olen yrittänyt koko elämäni niin pitkälle kuin muistan (olen jo aika vanha🙂) opetella naisten logiikkaa ja tapaa ajatella, kun huomasin, että se poikkeaa usein aika paljonkin miesten logiikasta.

Uskallan väittää, että ymmärrän naisia keskimääräistä miestä paremmin ja ymmärrän ap:n tuskan enemmän kuin hyvin. Maalaisjärjen jo pitäisi sanoa miehellesi, että lapsella on nälkä, anna hänelle ruokaa. Juuri tuon kaltainen välinpitämättömyys, jota sain seurata ollessani töissä miesvaltaisilla aloilla, oli jotain niin silmiinpistävää, etten ymmärrä, kuinka kenellekään tulee edes mieleen olla niin itsekäs, mitä jouduin todistamaan.

Yritä jutella miehesi kanssa ja yritä selittää se mahdollisimman yksinkertaisesti. Miehille täytyy usein puhua kuin lapselle, jotta viesti menee varmasti perille.

Vierailija
48/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ressaa, et joudu olemaan huolissasi että kukaan "avaisi lihiksensä" katkaravullesi.[/quote

En ole.

Satku pöytään niin saan oikein valita lihikseni mielesilläni kehyksillä varustettuna..

Vain luuserit ja huonot miehet maksaa seksistä. Jännää että moraaliltaan tuollainen mies arvostelee naisten miesvalintoja...hän itsehän kun olisi kaikista huonoin valinta.

Mies maksaa aina seksistä tavalla tai toisella

Mut maksavista naisen kannattaa valita se, joka on hyvä kumppani, rakastaja ja isä lapsille. Ei miestä jolta puuttuu kaikki nämä ominaisuudet.

Miten voi ennen isyyttä tietää onko hyvä isä?

Karsinta kannattaa aloittaa niistä joista tietää että ei tule olemaan.

Vierailija
49/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me miehet ei monesti ajatella näitä asioita samalla tavalla kuin naiset keskimäärin. Olen yrittänyt koko elämäni niin pitkälle kuin muistan (olen jo aika vanha🙂) opetella naisten logiikkaa ja tapaa ajatella, kun huomasin, että se poikkeaa usein aika paljonkin miesten logiikasta.

Uskallan väittää, että ymmärrän naisia keskimääräistä miestä paremmin ja ymmärrän ap:n tuskan enemmän kuin hyvin. Maalaisjärjen jo pitäisi sanoa miehellesi, että lapsella on nälkä, anna hänelle ruokaa. Juuri tuon kaltainen välinpitämättömyys, jota sain seurata ollessani töissä miesvaltaisilla aloilla, oli jotain niin silmiinpistävää, etten ymmärrä, kuinka kenellekään tulee edes mieleen olla niin itsekäs, mitä jouduin todistamaan.

Yritä jutella miehesi kanssa ja yritä selittää se mahdollisimman yksinkertaisesti. Miehille täytyy usein puhua kuin lapselle, jotta viesti menee varmasti perille.

Joo huomattu on

Vierailija
50/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin lähti mut lyssähti nopeesti. Yrityksestä 1/5. 

Vierailija
51/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt haiskahtaa vähän siltä että lasten isät ovat syystä tai toisesta alkaneet osallistua lasten hoitoon vauvavaiheen mentyä.

Kyllähän ne ruoasta huolehtimiset ja muut tulisivat vaikka kantapään kautta opittua: pakolla ja kokemuksella meistä äideistäkin äitejä leivotaan.

Ehkä monet miehet ajattelevat, että kun naiset usein ovat niin hyviä kodin ylläpidossa ja usein ottavatkin sen päätäntävallan, mitä ja miten kodissa tehdään, niin on ihan luontevaa, että nainen, joka todistetusti pystyy ajattelemaan useampaa asiaa kerrallaan kuin mies, hoitaa myös sen lapsen.

Vierailija
52/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Jännä, että fiksumpi sukupuoli haluaa/joutuu myymään itseään näinkin tyhmille miehille.

Vai ovatko he sittenkin se viisas pääty naisista, kun maksun ottavat?

Kaltaisesi neropatit antaa naulata itsensä paksuksi ihan tuosta vaan kaiken maailman spedeillä ja sitten nillittää täällä, kun "matti ei hiffaa.."

En ole edellinen, mutta täysin samaa mieltä kuin hän maksullisissa käyvistä miehistä, ja näistä "mitäs annoit" jankkaajista. Ja mun mies on ollut jokaisen lapsen kanssa vuoden kotona, ja nauraisi pihalle nämä jotka luulee lapsen saavan (ei vuoro-)pk:ssa päivällisen.

Vierailija
53/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap. sulla on kaksi mukulaa siellä, oma synnyttämäsi ja hänen isänsä.

Vierailija
54/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes lapsia. Minä teen kolme kertaa viikossa pitkää päivää, töissä ollessani mies ei ole liikauttanut evääkään (koirien ruokinta, tiskikoneen tyhjennys jne)... sitten ihmetteli huuli pyöreänä kun sanoin että hänen kanssaan en kyllä lapsentekoon ala :D muuten tosi hyvä mies mutta pystyy huolehtimaan vain itsestään. 

Vierailija
55/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt haiskahtaa vähän siltä että lasten isät ovat syystä tai toisesta alkaneet osallistua lasten hoitoon vauvavaiheen mentyä.

Kyllähän ne ruoasta huolehtimiset ja muut tulisivat vaikka kantapään kautta opittua: pakolla ja kokemuksella meistä äideistäkin äitejä leivotaan.

Ehkä monet miehet ajattelevat, että kun naiset usein ovat niin hyviä kodin ylläpidossa ja usein ottavatkin sen päätäntävallan, mitä ja miten kodissa tehdään, niin on ihan luontevaa, että nainen, joka todistetusti pystyy ajattelemaan useampaa asiaa kerrallaan kuin mies, hoitaa myös sen lapsen.

Eikö mies voi tästä huolimatta haluta omalle lapselleen hyvää? Tai ainakin haluta olla aktiivisesti aiheuttamatta lapselle harmia?

Vierailija
56/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tekstiä luettuani alan aina miettimään että mitähän ne miehet sitten pystyy tekemään... 

Vierailija
57/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin meillä mutta toisten päin. Vaimolta puuttuu tilannetaju. Lasten kasvatus on maailman yksinkertaisinta hommaa. Pidä rytmit, nukkumaanmeno ja herääminen. Syötä säännöllisesti terveellistä ruokaa että verensokeri pysyy tasaisena. Herkkuja kohtuudella. Luo puitteet liikkumiselle että saa purkaa energiaa. Pyydä leikkikaveri kylään niin saat itse huilata. Innosta, hassuttelee, nauti, ulkoile. Ota huomioon että päiväkodissa touhutaan paljon joten anna lupa levätä. Ruutuaikaa kohtuudella. Maailman yksinkertaisinta mutta esim. meillä ei homma toimi kun vaimo puikoissa. Syy, ei pitäydy esim. nukkuma ajoissa ja lopputuloksen tiedättekin.

T. Iskä

Ihana

Vierailija
58/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Iskä

Ihana <3<3<3

Vaimoko? Mies kuulostaa normaalilta.

Vierailija
59/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Iskä

Sama täällä. Juuri äsken todistin taas miten toisella ei ole mitään järkeä. Olin laittanut lapset nukkumaan 20.30. Vaimo tulee kotiin 20.45 ja huoneissa on täysin hiljaista. Vaimo sanoo että pitää mennä antamaan hyvän yön pusu. Sanon, että et menee, muuten ei herää. Lähdin viemään roskia. Kun tulin takas, lapset ylhäällä sängystä ja kauhee pälpätys. Piti sitten mennä. Nyt kello 21.36 ja lapset valvoo vieläki. Hohhoijaa tätä touhua!

Vierailija
60/71 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet edellisessä :)