Olen ollut 5 vuotta työttömänä
Ja silti mua yritetään edelleen painostaa töihin yhteiskunnan taholta 😡
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos on mt-ongelmia tai jotain sairauksia niin ei sua pitäisi painostaa. Eri asia jos oot laiska narkkari yms.
Kyllähän vuosien kotona istuminen järkyttää kenen tahansa mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön kirjoitti:
Minäkin olen ollut työttömänä kohta 5 vuotta. Olen hoitanut kotona pieniä lapsiani mutta nyt kun hekin menivät kouluun ja minä aloin etsimään työtä niin ei vaan löydy. Haluaisin työhön, tai kouluun joka johtaisi työpaikan saantiin. On hankala ymmärtää miten tämä asia ei vaan ratkea mitenkään, lannistaa usein. Haluaisin sen verran palkkaa että taloutemme paranisi, en haluaisi, että joutuisimme ns. miinukselle niin kuin joissakin ratkaisuissa olisi käynyt. Tälläkin hetkellä on rahallisesti tiukkaa, en halua sitä pahentaa. Työtä kiitos.
Sama juttu, mulle kans. Tutkintoaloillani (useampi) ei ole töitä. Nyt sitten pitäis kuulemma opetella koodariksi. Ihan tuosta vain, itsenäisesti netistä. Just. Tällähän onkin nyt hyvä syyllistää: "Kun sä et vaan viitti opiskella itsenäisesti koodariksi netissä". Ikää kohta 50v eikä mitään kosketusta alalle.
Käytännössä kaikki tuntemani "gurukoodarit" ovat opetelleet koodaamaan itsenäisesti netistä, osa jo mopoiässä.
Osalla ei ole valkolakin lisäksi mitään tutkintoa taskussa, mutta töitä riittää aina ja palkka on kova.
Toki heillä on intohimoa ja halua oppia uutta.
Ja varmaan jotain lahjojakin kyseiseen hommaan, jos kerran guruiksi ovat päätyneet? Itse teen avoimella kurssilla ohjelmointitehtäviä ja tuntuu siltä, että ei musta mitään "gurukoodaria" tule. Jos se olis niin helppoa ja tie menestykseen, miksei kaikki ihmiset vaan ala koodata?
V..tun loinen, toivottavasti kuolo korjaa mahdollisimman nopeasti ettet jää yhteiskunnan taakaks pidemmäksi aikaa enää
10 vuotta työttömänä. Nyt pääsin vuoden palkkatukipaikkaan. Ei tästä mitään parempaa tule, mutta voinpahan sanoa kaikille, jotka kysyvät, että olen töissä.
Ei se opiskelukaan välttämättä takaa työpaikkaa. Varsinkin jos et ole tietynlainen, ulospäinsuuntautunut luonne.
Käytännössä kaikki tuntemani "gurukoodarit" ovat opetelleet koodaamaan itsenäisesti netistä, osa jo mopoiässä.
Osalla ei ole valkolakin lisäksi mitään tutkintoa taskussa, mutta töitä riittää aina ja palkka on kova.
Toki heillä on intohimoa ja halua oppia uutta.