Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko hammaslääkärit sitä koskaan, että hammaslääkäripelkoiselle he ovat itse sielunvihollinen?

Vierailija
07.01.2019 |

Kun hammaslääkäriä pelkäävälle se hammaslääkärin vastaanotto on helvetti, odotusaula on helvetin esikartano, niin se lääkäri on itse belsebuubi?
Monet hammaslääkärit on vähän tympeitä aikuiselle ihmiselle joka sanoo että pelkää, eivät tunnu ymmärtävän sitä että se potilas/asiakas siinä tuntee olevansa hengenvaarassa, vaikka järki sanoo ettei siihen kuole. Se hammaslääkäri näyttää sarvipäiseltä hirviöltä ja sillä on ne laitteetkin jotka näyttää helvetin kidutusvälineiltä. Se pelko on jostain alitajunnasta tulevaa eläimellistä pelkoa jota on erittäin vaikea hallita järjellä.
Minä olen ikäni pelännyt hammaslääkäriä, ja joutunut usein käymään paikkauttamassa hampaita ja paikkoja lähtee irti, ja sama lääkäri ollut jo viisi vuotta. Kerran tässä jouduin sitten elämäni ensimmäistä kertaa päivystykseen mennä ja todettiin että pitää tehdä juurihoito, olin niin kipeä ja paniikissa ja lääkäri antoi minulle ajan seuraavaksi päiväksi ja sovittiin että saan esilääkityksen. Sain siis ensimmäisen kerran elämässäni 40 vuoden hammaslääkärikäyntihistorialla rauhoittavan ennen toimenpidettä.
Seuraava juurihoitokerta oli sitten sillä omalla lääkärillä ja sanoin että pitäiskö mun ottaa se lääke taas että onko se yhtä kivuliasta kuin se eka kerta. Lääkäri tokaisi että kyllä sun pitää opetella pärjäämään näissä ilman lääkityksiä. Ihan kuin olisin alvariinsa pyydellyt lääkkeitä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkärit muka käy tällä palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi