Else, 32, on yrittäjä, perheenäiti ja satanisti: ”Meillä kotona on paljon sisustuselementtejä koskien Saatanaa”
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea satanisti ei ikinä kastaisi lastaan.
Taitaa olla tapasatanisti siinä missä tapakristitty luterilainen kastattaa lapsensa vain että lapsi saa nimen ja pari lahja-automaattia..
Ei nimeen mitään mielikuvitusolentoihin uskomisia tarvita. Nimi on pakollinen jokaiselle tässä maassa syntyneelle lapselle täysin uskomuksista riippumatta.
Miten kristinuskon kyseenalaistaja voi olla satanisti? Kristinuskostahan tuo saatanakin tulee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisti laittaisi mitään Saatanaan liittyvää sisustukseen? Saatananpalvojalta se olisi ymmärrettävää mutta ei ateistilta. Ihan kuin laittaisi ristejä yms. seinälle.
Kyllähän jotkut sisustaa Buddha-patsailla, ikoneilla ja jollain enkelikuvilla tms ihan vain koska ne on nättejä tai jotenkin inspiroivia, vaikka ei uskoisikaan. Ateistikin voi varmaan inspiroitua vaikkapa saatanamytologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea satanisti ei ikinä kastaisi lastaan.
Taitaa olla tapasatanisti siinä missä tapakristitty luterilainen kastattaa lapsensa vain että lapsi saa nimen ja pari lahja-automaattia..
Ei nimeen mitään mielikuvitusolentoihin uskomisia tarvita. Nimi on pakollinen jokaiselle tässä maassa syntyneelle lapselle täysin uskomuksista riippumatta.
Meidän kaikille lapsilla on nimet eikä yhtäkään ole kastettu.
Koitappa saada aivosi käsittämään sellainen ihme.
Vierailija kirjoitti:
Satanisti kuitenkin vei lapsensa kasteelle?!
EIkös Sa.atana ole siitä vihainen?
Eikös satanismin idea ole tehdä niin kuin itsestä tuntuu parhaalle? Mitä se milleen s. Aatanalle kuuluu mitä joku ihminen tekee.
Josko lapsen isä halusi lapsensa kastettavan.
Eli toisin sanoen täytän ihoni rumilla kuvilla, olen mustiin pukeutuva synkistelijä, kotoa löytyy muutama muovinen pääkallo strategisesti aseteltuna pienoispeilialttarin eteen mustien kynttilöiden kera, pari piiskaa ja muuta sadomasorekvisiitaa.
Olen aikuinen nainen jämähtäneenä 90-luvun muotiin. Tarvitsen kirkkoa siihen, että voin erota siitä ja julistaa olevani indivualisti ja kapinahenkinen + tuhansien väärien ennakkoluulojen uhri. Vääriä luuloja perustylsästä elämästäni oion mielelläni sopivassa iltapäivälehdessä tai seiskassa.
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen täytän ihoni rumilla kuvilla, olen mustiin pukeutuva synkistelijä, kotoa löytyy muutama muovinen pääkallo strategisesti aseteltuna pienoispeilialttarin eteen mustien kynttilöiden kera, pari piiskaa ja muuta sadomasorekvisiitaa.
Olen aikuinen nainen jämähtäneenä 90-luvun muotiin. Tarvitsen kirkkoa siihen, että voin erota siitä ja julistaa olevani indivualisti ja kapinahenkinen + tuhansien väärien ennakkoluulojen uhri. Vääriä luuloja perustylsästä elämästäni oion mielelläni sopivassa iltapäivälehdessä tai seiskassa.
No perhana! Nyt tuli tiukka ja syväänluotaava analyysi! 👍🏼😂
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen logiikka siinä lapsen kastamisessa oli, kun itsekin sanoi, että antaa lapsen vapaasti päättää aikuseksi tultuaan? Eikö loogisempaa olisi ollut jättää lapsi uskonnottomaksi ja antaa lasen oikeasti aikoinaan päättää? Tuohan on vähän sama kun äärioikeistolainen liittäisi lapsensa kommunistipuolueeseen (tai päinvastoin) ja sanoisi, että lapsi saa aikanaan vapaasti päättää poliittisen kantansa :D
Hehe, muutenkin hyvä antaa muksun "tehdä sitten oma päätös", kun on ensin ravistellut elämänsä ensimmäiset pari vuotta jotain vuohen sääriluusta ja hirven pernasta tehtyä helistintä, juonut tuttipullosta maahisille uhratun vuohen verta ja kuunnellut jotain norjalaista kirkonpolttohumppaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Satanismi on eri asia kuin saatananpalvonta.
Mutta miksi pitää olla kiinnostusta sinne pahan puolelle? Tuohan vähän sama asia jos tuomitsisi pedofiilit mutta jahtaisi itse jotain kymmenvuotiaita lapsia eikä pitäsi itseään pedofiilinä.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä alkaako sitten kuolinvuoteella pelottamaan.
Saatananpalvoja on ihan yhtä uskovainen kuin harraskristitty. Kaiken lisäksi uskoo ihan samaan. Ilman kristinuskoa ei olisi saatanaan uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen nainen jämähtäneenä 90-luvun muotiin.
Tuosta pukeutumisesta tulee tosiaan mieleen yläastekaverini ysärillä. Onneksi he eivät jumahtaneet tuohon, mutta on vaikeaa suhtautua aikuisena ihmiseen, joka pukeutuu noin.
Luulin, ettei satanisteja ole ollut sitten 90-luvun lopun, jolloin se oli vielä jonkinlainen muoti-ilmiö teinien keskuudessa. Meilläkin oli yläasteella satanisteja ja kaupunki oikein kielsi bändipaitojen käytön kouluissa. Tosin jutun henkilö on samaa ikäluokkaa kanssani, joten satanismi on varmaan peruja niiltä ajoilta.
Olen kyllä avarakatseinen ihminen enkä tuomitse muiden uskontoja. Eipä jutun henkilö kovin vaaralliselta vaikuta, joten ei hänen uskonsa häiritse minua.
No joo - sensuuri iski, kokeillaan uudestaan. Ihmettelen noita kuvien ripustelua, koska....
Sa**mi on uskonnollinen, ideologinen ja filosofinen oppi, joka käyttää S**an käsitettä vertauskuvallisesti. Länsimaisen okkultismin perintöä edustavana, kristinuskon vastaisena aatteena s**mi järjestäytyi Yhdysvalloissa 1960-luvulla, kun Anton LaVey perusti S**n kirkon ja kirjoitti opin perusteoksen S**sen R**tun. S**it eivät usko Ju**an tai S**n, vaan he käsittävät S**n kuvainnollisesti. S**tit korostavat S**aan yhdistettyjä ominaisuuksia kuten itsekeskeisyyttä, nautintoa ja ruumiillisuutta, ja vastustavat kirkon pyrkimyksiä tukahduttaa ihmisen luontaiset halut ja tarpeet.
S**mia ei tule sekoittaa s**alvontaan, jossa S**n olemassaoloon uskotaan.
Toivottavasti ottaa vastaan Jumalan ristillä antaman lahjan ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä alkaako sitten kuolinvuoteella pelottamaan.
Saatananpalvoja on ihan yhtä uskovainen kuin harraskristitty. Kaiken lisäksi uskoo ihan samaan. Ilman kristinuskoa ei olisi saatanaan uskoa.
Tuo palvonta on eri juttu kuin satanismi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmisillä on mielikuva, että tatuoitu, mustiin pukeutuva olisi synkisteilijä? Oletteko ikin edes yrittäneet jutella kenenkään sellaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ottaa vastaan Jumalan ristillä antaman lahjan ennen kuin on liian myöhäistä.
Luulisi saatananpalvojan käyvän mielellään ehtoollisella, kun siellä tarjotaan Jeesuksen verta ja ruumista.
Hyi saatana.