Peukutusketju: Mikä on oikea tapa? Kiistellään makuasioista ja ratkaistaan ikuisuuskysymykset peukuttamalla
Ihmisillä on joistakin arkisista asioista vahvoja mielipiteitä, miten asiat kuuluu tehdä tai miten asiat kuuluu olla. Jos joku tekee toisin kuin itse, se on väärä tapa.
Purkakaamme tällainen sotainen vaistomme tässä ketjussa!
Raivoisaa peukutusta siis oikean asian ouolesta: yläpeukku=ensimmäinen vaihtoehto, alapeukku=toinen vaihtoehto.
Aloitetaan elämän ja kuoleman kysymyksellä: Kuuluuko ananas pizzaan vai ei tietenkään kuulu?
Kommentit (161)
musta vai punainen lenkkeilyasu
Putkiremontti vai pahoinpitely?
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen ruotsin opiskelu vai valinnainen ruotsin opiskelu?
Tämä on aika tyhmä kysymys, sillä mielestäni on hyvä että koulussa on pakko opiskella kieliä, mutta minun mielestäni sen pakollisen kielen jota paljon opiskellaan ei välttämättä kannata olla ruotsi, vaan joku muu olisi hyödyllisempi ja vähempi ruotsinkielen osaaminen riittäisi.
Esim. Länsi-Suomessa usein luetaan pitkänä kielenä ruotsia, keskipitkänä englantia. Ihan ymmärrettävää.
Tai joissain kunnissa esim. pitkänä saksaa, keskipitkänä ruotsia ja lyhyenä englantia.
Englanti on minusta todella hyödyllistä, mutta Itä-Suomessa olisi paljon hyödyllisempää lukea venäjää kuin ruotsia, ja pohjoisessakin saksa, ranska, saame ja norja ovat usein hyödyllisempiä kuin ruotsi. Toki ruotsinkielen osaaminen auttaa norjan kielen oppimisessa, ja ruotsi auttaa myös saksankielen oppimisessa, mutta... Ne muut kielet saa usein opetella itse, kun koulussa ei opetusta tarjota.
Jos siis kysytään: "Pakkoruotsi, kyllä vai ei?" niin vastaisin että "Ei, sillä voi olla hyödyllisempää opetella jotain muuta enemmän kuin ruotsia, kun niitä muita kieliä tarvitsee enemmän kuin ruotsin kieltä."
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö kädet heti kun tulet kaupasta vai vasta kun olet laittanut jääkaappiin ostokset?
Sekä että, tottakai.
Muutenkin pesen kädet aina kun tulen ulkoa, tai edes asunnon ulkopuolelta. Eipä tarvitse sairastaa flunssaa, noroa tai oksennustautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen ruotsin opiskelu vai valinnainen ruotsin opiskelu?
Tämä on aika tyhmä kysymys, sillä mielestäni on hyvä että koulussa on pakko opiskella kieliä, mutta minun mielestäni sen pakollisen kielen jota paljon opiskellaan ei välttämättä kannata olla ruotsi, vaan joku muu olisi hyödyllisempi ja vähempi ruotsinkielen osaaminen riittäisi.
Esim. Länsi-Suomessa usein luetaan pitkänä kielenä ruotsia, keskipitkänä englantia. Ihan ymmärrettävää.
Tai joissain kunnissa esim. pitkänä saksaa, keskipitkänä ruotsia ja lyhyenä englantia.
Englanti on minusta todella hyödyllistä, mutta Itä-Suomessa olisi paljon hyödyllisempää lukea venäjää kuin ruotsia, ja pohjoisessakin saksa, ranska, saame ja norja ovat usein hyödyllisempiä kuin ruotsi. Toki ruotsinkielen osaaminen auttaa norjan kielen oppimisessa, ja ruotsi auttaa myös saksankielen oppimisessa, mutta... Ne muut kielet saa usein opetella itse, kun koulussa ei opetusta tarjota.
Jos siis kysytään: "Pakkoruotsi, kyllä vai ei?" niin vastaisin että "Ei, sillä voi olla hyödyllisempää opetella jotain muuta enemmän kuin ruotsia, kun niitä muita kieliä tarvitsee enemmän kuin ruotsin kieltä."
Jos oikei tarkkaan mietit, niin oma ehdotuksesi kysymykseksi on tyhmempi. Alkuperäinen kysymys ei sisältänyt vaihtoehtoa, jossa ruotsin tilalla ei olisi mitään. Ymmärsit jostain syystä väärin.
Tulen sytytys tulisijaan, puiden päältä vai alta?
Tällaiset peukutusketjut on perseestä tai vastaan ja luen näitä avian innolla.
Päivän isoin ateria, lounas vai päivällinen?
Koira saa nukkua sängyssäsi vai ei saa ?