Mitä sanoisit takas jos naapurin mukula toteaisi yhtäkkiä sinua katsellessa 'hyi, sä olet ruma'?
Sitten muksun äiti vaan naurahtaisi vieressä sille kommentille ja sanoisi 'noh noh ei saa sanoa noin' ja taas äiti naurahtaisi kommentille.
Kommentit (48)
Naapurustossa asuu väh 4 lapsen yh ja sieltä kuuluu vaikka mitä.
Yritän vastaa neutraalisti, kiitos samoin jne, mutta teksi on vuosi vuodelta pahempia.
Sossu on jo tuttu näky perheessä.
Eivät lapset hauku tuolla tavalla.
Tökeröitä kysymyksiä voi tulla avoimilta lapsilta. Ystävälläni on erittäin paha akne -- siis huomiota herättävä.
Paljon olen hänen kanssaan kulkenut kaikkialla ja lapset eivät kommentoineet paitsi yksi: tämä kysyi, miksi sinulla on isoja punaisia muhkuroita kasvoissa. Ihan vilpittömästi vain kysyi.
Ystäväni sanoi, että tämä on ihosairaus, ikävä sellainen ja toivottavasti sinä säästyt tältä. Ihan ystävällisesti ja kaikin puolin hyvin hoiti tilanteen.
Sanoisin "niin sinäkin" ja jatkaisin matkaani.
Vierailija kirjoitti:
Sitten muksun äiti vaan naurahtaisi vieressä sille kommentille ja sanoisi 'noh noh ei saa sanoa noin' ja taas äiti naurahtaisi kommentille.
Sinun käytöksesi on erittäin rumaa
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että "Tiedätkö, tuo oli aika kurjasti sanottu ja siitä saattaa tulla tosi paha mieli. "
Yleensä lapsilta löytyy empatiaa vaikka vanhempi olisikin tollom
Juuri lapsilla empatiaa ei luonnostaan ole. Sanovat mitä sylki suuhun tuo ja karsastavat joukosta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sanottukin. Naapurinmuksu sanoi, että näytän enemmän mummolta kuin äidiltä hänen äitiinsä verrattuna.
Varmasti naapurinäiti sanonut näin kotona. Lapset ei tuollaista itse keksi.
Sanoisin että "sinä se vasta ruma oletkin, hyi olkoon, miten tuollaista edes kehdataan ihmisten näkyville päästää!!" ja juoksisin karkuun toistellen samalla "hyi, hyi, hyiii". Perään vielä huutaisin, että kysy äidiltäsi, miksi ei ole kertonut sulle, kuinka ruma ja iljettävä oletkaan...
Niinpä! Ja paras ohjekin kaiken lisäksi.