Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aktiivisuusranneke/älykello?

Vierailija
06.01.2019 |

Mihin käytät kyseistä laitetta ja koetko sen hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menivätkö rahat hukkaan? Minkämerkkinen laite sinulla on käytössä?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älykello/urheilukello. Pidän sitä ihan aina. Seuraan urheilusuorituksia, katson dataa lenkeistä, uinnista jne., tsekkaan jälkeenpäin kartalta mistä esim. satunnaisesti valittu polkujuoksulenkki meni, katson tilastoja nukkumisestani jne. jne.

Merkki on Suunto Spartan Sport ja se mittaa sykkeen ranteesta ja näyttää puhelimen viestit ym.

Vierailija
2/80 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin käytät kyseistä laitetta ja koetko sen hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menivätkö rahat hukkaan? Minkämerkkinen laite sinulla on käytössä?

Apple Watch päivittäisessä käytössä. En enää pärjäisi ilman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunto Spartan Sport täälläkin, ihan paras härveli ja käytän aina. En vaihtaisi pois, elämäntapa ja liikkuminen mullistui

Vierailija
4/80 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpöydällä juu

T. Alex

Vierailija
5/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin vivosmart HR+. Ostin verkkokauppa.com avajaistarjouksista viidelläkympillä, normaali hinta ostopaikasta riippuen 180-200€. Oli mielestäni hyvä ostos. Mittaa sykkeen ja GPS kanssa matkat. Käytän sitä kellona ja on melkein aina ranteessa. Lenkkeillessä mittaan sillä matkat ja sykkeet. Mittaa myös askelia, aktiivisuutta, unta yms. mutta  en minä niitä ole kovin aktiivisesti seurannut. Jos jotain huonoa pitää sanoa niin se on melko paksu ja kumisen nihkeä myös ulkopinnoiltaan, tiukkahihaiset paidat ja takit ottaa siihen joskus kiinni pukeutuessa ja riisuuntuessa.

Vierailija
6/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mittaako ne sykevälivaihtelun myös, vai kuinka paljon pitäisi maksaa sellaisesta mallista?

Vierailija
7/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pebble Time Watch käytössä, hyvän näköinen ja katson siitä viestit ja jos puhelin soi. Käytän yleensä kotona ja työarjessa ehkä kerran viikossa, lähinnä siitä syystä että pidän rannekelloista ja mulla on niitä monia joita haluan myös käyttää. Ostin tämän kirppikseltä, täyttä hintaa en maksaisi ikinä, ei ole niin tärkeä mulle.

Vierailija
8/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oura sormus käytössä.

Vierailija
9/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

💪

Vierailija
10/80 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä Suunto, Apple Watch että Polar. Applea käytin tosi pitkään ainoana kellona ja ajattelin jonkin aikaa, etten mitään muuta haluakaan. Lopulta kuitenkin kyllästyin siihen, ettei akku kestä mitään. Jos lähden vaikka koko päivän vaellukselle ja haluan mitata suorituksen katsoakseni reittiä, kulutusta, matkaa ja aikaa myöhemmin puhelimesta, akku loppuu taatusti ennen kuin olen perillä. Niinpä otan pitemmille reissuille mukaan nykyään Suunnon. Muutenkin Apple Warchin käyttö on pikku hiljaa jäänyt lähes kokonaan. Polarin sain lahjaksi ja se on näistä tavallaan urheilukäyttöön monipuolisin, mutta Suunto on ulkonäöltään omaa silmääni miellyttävin.

Monille ei-niin-urheilullisille ihan halpakin aktiivisuusranneke on hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi sihteerini on nyt parin vuoden ajan kävellyt kaikki portaat ja pienet matkat, jotka teki ennen raitiovaunulla, ihan vain sen takia että saa päivän askeltavoitteensa täyteen (kello mittaa). Hänelle se on ollut valtavan hyödyllistä terveyden ja vireyden kannalta.

Vierailija
11/80 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi Fitbit Charge 2:n. Muutoin tykkään, mutta harrastan kahvakuulaa, jossa ei voi pitää ranneketta oikeinpäin ranteessa, vaan se täytyy treenin ajaksi laittaa alemmaksi ja väärinpäin. Mittaa kyllä siitäkin sykkeen, joka on tunnin aikana aika korkea, mutta kalorinkulutuksen näyttää luultavasti päin honkia. Tunti kahvakuulan kanssa rehkimistä niin, että lopussa on hiestä aivan märkä ja lähes kuollut, mutta ranneke näyttää että olet kuluttanut vain 129 kilokaloria. Uskon että 600-1000 kaloria on lähempänä totuutta.

Vierailija
12/80 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Polarin A370. Mittaa sykkeen ranteesta. Ei toimi, jos yhtään pitää puristaa kädellä jotain. Eli salitreenin aikana näyttää ihan mitä sattuu sykkeitä, eikä näin ollen anna oikeaa palautettakaan treenistä. Unen seurantakin on vähän niin ja näin. Ei se ihan kaikkea mun valvomista tunnista. 

Arjen aktiivisuuden lisääjänä se on ollut ihan hyvä kapistus, mutta toista samanlaista en enää aio hankkia. 

Vierailija
13/80 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Polar Vantage ( https://www.kulta-center.fi/alykellot/polar-vantage-m-multisportkello-m… ). Kuulin, että tässä mallissa on tarkka sykkeenmittaus. Itselläni treenin ja levon seurantaan. Antaa kivaa dataa nukkumisesta ja palautumisesta sekä treenin sykkeistä. Tavoitteellisesti treenaavalle kiva apuväline. Toimii toki myös tyylikkäänä ja urheilullisena ajannäyttäjänä :)

Vierailija
14/80 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin halvan 49,00 euron älykellon. Toimii lostavasti kuntoilussa ja on upean näköinen.  En tiedä onko myynnissä mihin hintaan etatti.eu verkkokaupassa. Ei ole muovinen rimpula..

Vierailija
15/80 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin on paras. Näyttää sykkeen graafina 4 tunttia taaksepäin, min, max ja keskiarvo.

Polarin mittarit olivat parhaita vuodesta 2000 vuoteen 2010, mutta sen jälkeen muovikuraa ja softaongelmia. Vaihdoin Garminiin sen tarkkuuden vuoksi. Suunto tekee hienoja kelloja, mutta ovat epätarkkoja, siksi Garmin.

Vierailija
16/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän tyylikäs kello. Ostin myös ja hinta oli vielä 49€. On kyllä laajat kuntoilu ja terveys ominaisuudet. Ulkonäkö kyllä parasta älykello antia.

Vierailija
17/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Polar Ignite. Muuten hyvä mutta ei näytä kellon aikaa kuin nappia painamalla.

Vierailija
18/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Polarin A370. Mittaa sykkeen ranteesta. Ei toimi, jos yhtään pitää puristaa kädellä jotain. Eli salitreenin aikana näyttää ihan mitä sattuu sykkeitä, eikä näin ollen anna oikeaa palautettakaan treenistä. Unen seurantakin on vähän niin ja näin. Ei se ihan kaikkea mun valvomista tunnista. 

Arjen aktiivisuuden lisääjänä se on ollut ihan hyvä kapistus, mutta toista samanlaista en enää aio hankkia. 

Mulla toi sama toimii ihan joka tilanteessa. Aktiivisempi kuntoilija voisi haluta jonkun kehittyneemmän mallin esim. gps:llä mutta perus aktiivisuudenseurantaan ja kuntoilun helppoon tilastointiin tuo käy hyvin.

Vierailija
19/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin Fenix 5. Ostin käytettynä jo jokunen aika sitten. Akun kesto on sellainen, jonka takia tähän kelloon päädyin, useat omat urheilusuoritukset kestää 12+ tuntia, joten silloin kellon akun kestolle on omat vaatimuksensa.

On kyllä ihan hauska arjessakin, mittaa askeleet ja voi kellottaa pienet kävelylenkitkin.

Vierailija
20/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin on varmaan urheilukäyttöön paras. Itsellä ollut Polareita mutta kyllästyin sen muistutuksiin ja softaongelmiin. Nyt käytössä naisille tarkoitettu Bellabeat, jonka lähestymistapa on erilainen ja on mutkaton, ei täydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi