Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaus vaimoon päättynyt

Vierailija
06.01.2019 |

Vaikea uskoa että se takaisin tulee. En koe intohimoa. Ehkä jotain hoivaviettiä, samaa mitä lapsiin.

Näen yhä ne asiat mihin alkuunkin kiinnitin huomion. Himo ja halu on kuitenkin poissa.

Pitääkö näin elää koska täytyy? Rehellisesti, muna lakkaa välillä seisomasta kesken. Tähän liittyy kausia jotka tuhosi himon.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset jää eron jälkeen äidille, edes viikko-viikko, niin heille huono juttu olla yksin raivoajan kanssa. Nukkuuko vaimo riittävästi? Minä olen heti vihaisempi jos yöt katkonaisia, levänneenä on lehmän hermot.

Et selvästi ole lukenut ketjua. Ap:n vaimolla on masennus, jonka takia käy terapiassa. Ap:ta se ällöttää, siksi haluaa vaihtaa parempaan.

Niin? En väittänytkään, ettei tilanne olisi noin. Edelleen: jos lapset jäävät yksin raivoajan kanssa, on se heille pahaksi. Ap:n ällötykset eivät liity siihen seikkaan mitenkään.

Unenpuute voi laukaista/pahentaa masennusta, siksi otin sen esiin.

Vierailija
42/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi että menneisyydessä on asioita jotka vaikuttavat. Ehkä vaimo on silloin jonkinlainen jolloin miehen rakkaus on lopahtanut?

Sillä on lakannut seisomasta, koska vaimo masentui ja käy terapiassa. Ei kestä heikkoutta siis. Lue ketju, siellä ap kertoo itse tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mies aloittanut tämän ketjun, niin sympatiaa sataisi laariin niin prkleesti. Nyt miehen todetessa, että toinen tuntuu vastenmieliseltä, niin alapeukkuja satelee. Se, että mies haluaa, vaatii muutakin kuin haarat auki. On aina vaatinut. Ja puhun henkisestä tasosta. Jatkan vielä, että jos näen hyvännäköisen, naisen, niin veijari kyllä silloin ilmoittaa olemassaolostaan. Viimeksi eilen. Se toinen.

No voi helv.tti mikä idi..tti olet. Minä en kannusta KETÄÄN eroamaan siksi, että puoliso on masentunut ja hoitoprosessi on kesken.

Se on vaan paskahousuista hommaa. Jos on luvannut pysyä toisen rinnalla myötä- ja vastamäessä, silloin ei murehdita omaa pippeliä vaan tuetaan puolisoa parantumisessa.

Vähän eri juttu, jos toinen ei edes hae apua, mutta ap:n vaimohan käy terapiassa.

Kuka tahansa voi sairastua, ap:kin tai se mahdollinen uusi nainen.

Miltä ap:sta itsestä mahtaisi tuntua, jos olisi vaimon tilanteessa ja vaimo parkuisi somessa, kuinka "kamalaa kun mies on lapsellinen ja itkee vaan ja mua ällöttää koskeakaan siihen"?

Tökkäsin tarkoituksella ampiaispesään. Jos mies on masentunut, tissuttaa olutta, ei osallistu kotitöihin ja kiukuttelee, niin silloin pitää jättää se sika. On ymmärrettävää, miksi nainen ei halua miestä. Ja nainen voi lähteä etsimään intohimoista tosirakkautta. Nainen jos käyttäytyy vastaavasti, niin nainen on ongelmainen ja häntä pitää silloin tukea. Jos mies ei halua naista, niin on peniske*nen ja sitä rataa. Ja tiedoksi, haluan nimenomaan lapsista pitää huolta, toinen taas ei halua, että "sekaannun hänen asioihinsa". Lähden kyllä ja koitan saada lapset mukaani. Tapaamisia en kiellä, mutta huoltajuus kokonaan. Miehelle se vain on vaikeampaa, kun naista ymmärretään enemmän.

Vierailija
44/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi voi todella huonosti, masennus aiheuttaa ärtyisyyttää, mutta suurin huolesi on erektiovaikeutesi. Ei sanaakaan lasten hyvinvoinnista tai naisen, jonka olet itse valinnut lastesi äidiksi.

Elämässä tulee kaikille hetkiä, joissa tarvitsee tukea. Masennuksesta toipuu parhaiten, jos on joku joka rakastaa. Todellakin huomaa, että et rakasta vaimoasi. Voi hyvin olla, että toipuminen masennuksesta menee paremmin ilman sinua. Kerrotusta tulee mieleen, että voi olla niinkin, että masennus johtuu itse avioliitosta, on niin itsekeskeistä ja lapsekasta tekstiä. 

Vierailija
45/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaksoset? Saako vaimo nukkua tarpeeksi? Hoidatko oikeasti kunnon osan kotitöistä kuten siivouksesta ja hoidat lapsia (hoidat osan öistä yksin, vaihdat vaippoja, teet ruokaa kaikille ja syötät lapsia, pyykkäätkö, imuroitko, tiskaatko?)? Oletko kiltti vaimolle ja näytät rakastavaksi myös häntä lasten lisäksi? Voisiko ero odottaa, että lapset ovat 2-3 v? Oletko ihastunut toiseen?

Tunnen myötätuntoa vaimoasi kohtaan, koska olen itse kaksonen ja äitini on kertonut miten rankkaa vauva-aika oli. Olen itsekin äiti, jonka muistikuvat vauvan ekasta 2 vuodesta ovat hyvin heikot. Vauvani oli todella itkuinen ja vaativa, todennäköinen syy selvisi vasta yli 3 vuotiaana. En nukkunut juuri lainkaan öisin ja päivisin jos sain vauvan nukkumaan niin mies raivosi jos itse lepäsin sen aikaa. Olisi pitänyt siivota. Hän vertaili minua muihin äiteihin ja omiin ihanteisiinsa. Oletus oli, että hänen tullessaan töistä koti olisi kiiltänyt, paisti nostettu uunista ja minä ottanut iloisena ja laitettuna vastaan vireän ja hyväntuulinen lapsen kanssa. Hänen mielestään olin tällaisen suorituksen velkaa, koska hän kävi töissä. Miehen kotitöihin osallistuminen oli satunnaista ja puutteellista esim. Vessan "pesi" käyttämällä vessaharjaa pöntössä ilman pesuaineita. Tuntui, että hygienian takia piti itse tehdä leijonanosa kotitöistä itse uudestaan.

Kun erosimme, mies hoidatti lasta pitkään vanhemmilaan tätä tavatessaan ja toisteli monta kertaa, ettei ymmärtänyt sen hoitamisen olevan niin rankkaa.

Vierailija
46/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset jää eron jälkeen äidille, edes viikko-viikko, niin heille huono juttu olla yksin raivoajan kanssa. Nukkuuko vaimo riittävästi? Minä olen heti vihaisempi jos yöt katkonaisia, levänneenä on lehmän hermot.

Et selvästi ole lukenut ketjua. Ap:n vaimolla on masennus, jonka takia käy terapiassa. Ap:ta se ällöttää, siksi haluaa vaihtaa parempaan.

Niin? En väittänytkään, ettei tilanne olisi noin. Edelleen: jos lapset jäävät yksin raivoajan kanssa, on se heille pahaksi. Ap:n ällötykset eivät liity siihen seikkaan mitenkään.

Unenpuute voi laukaista/pahentaa masennusta, siksi otin sen esiin.

No etkä ottanut. Luit vain aloituksen. Muussa tapauksessa olisit kommentoinut masennusta.

Ap on nyt kumminkin juuri ällötyksen ja siitä johtuvan impotenssinsa takia rikkomassa perheen. Joten kyllä ne vähän tähän liittyy....

Vierailija
47/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies, tai siis eksmies syytti minua toisen lapsemme syntymisestä vammaisena. Kyllä, saatoin maata suihkussa tunninkin. Lopulta muka hampaat irvessä "hyvänä isänä" viitsi jaksaa LASTEN takia, minua hän petti minkä kerkesi.

Vierailija
48/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kukaan ole näköjään masentuneen puoliso. Ap, minä tiedän miltä sinusta tuntuu. Puolison masennus on vaikeaa koko perheelle. Siinä ei ole kahta tasavertaista kumppania vaan yksi hoidettava ja toinen hoitaja. Se ei toimi, vaikka kuinka haluaisi. Siksi sinulla ei seiso, koska et pidä häntä enää kumppanina. Niin että pitäkää te tunkkinne, jotka syyllisyytte ap:ta! Te ette tiedä mitään!

Vierailija
49/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi voi todella huonosti, masennus aiheuttaa ärtyisyyttää, mutta suurin huolesi on erektiovaikeutesi. Ei sanaakaan lasten hyvinvoinnista tai naisen, jonka olet itse valinnut lastesi äidiksi.

Elämässä tulee kaikille hetkiä, joissa tarvitsee tukea. Masennuksesta toipuu parhaiten, jos on joku joka rakastaa. Todellakin huomaa, että et rakasta vaimoasi. Voi hyvin olla, että toipuminen masennuksesta menee paremmin ilman sinua. Kerrotusta tulee mieleen, että voi olla niinkin, että masennus johtuu itse avioliitosta, on niin itsekeskeistä ja lapsekasta tekstiä. 

Lienee itsestäänselvää, että tuollaisessa liitossa pysyttelee nimenomaan niiden lasten takia, kun ei haluaisi rikkoa heiltä kotia. Tuskinpa sitä tarvitsee erikseen enää mainita.

Vierailija
50/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat karmealta puolisolta.

Tulee paha olo.

Toivon kaikkea hyvää vaimollesi.

Hän on tuhlannut aikaansa ja voimiaan.

Hän ehkä toipuu päästessään

susta rauhaan.

Ihan samaa mieltä. 

Vierailija
51/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on vakavasti masentunut ja se liittyy todennäköisesti lasten saantiin. Tiesitkö, että joskus lapsuuden aikaiset traumat aktivoituvat kun saa omia lapsia? Hän ajattelee ehkä lasten parasta kun kieltäytyy lääkkeestä.

Vierailija
52/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies, tai siis eksmies syytti minua toisen lapsemme syntymisestä vammaisena. Kyllä, saatoin maata suihkussa tunninkin. Lopulta muka hampaat irvessä "hyvänä isänä" viitsi jaksaa LASTEN takia, minua hän petti minkä kerkesi.

Ja sinä halusit olla rakkaudettomassa liitossa syystä että?

Vierailija
53/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mies aloittanut tämän ketjun, niin sympatiaa sataisi laariin niin prkleesti. Nyt miehen todetessa, että toinen tuntuu vastenmieliseltä, niin alapeukkuja satelee. Se, että mies haluaa, vaatii muutakin kuin haarat auki. On aina vaatinut. Ja puhun henkisestä tasosta. Jatkan vielä, että jos näen hyvännäköisen, naisen, niin veijari kyllä silloin ilmoittaa olemassaolostaan. Viimeksi eilen. Se toinen.

Silloin ei puhuta parisuhteesta, vaan suhteesta, joka perustuu ulkoiseen olemukseen ja osapuolena voi olla vaikka nukke, joka täyttää vain miehen kauneusihanteet tai päiväunet.

Ja miksikön todellisessa parisuhteessa nainen levittää vain haaransa? Eikö enää mies sytytä?

Eikö nainen saa hellyyttä ja huomiota mieheltä?

Vierailija
54/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen.. ja varmasti pettymys miehelleni. Jos oma äitisi oli täydellinen, vaimosi ei silti tarvitse olla.

No ei, mutta kyllä suosittelisin kysymään, että miten se vaimo voi ja jaksaa? Onko kaikki hyvin? Käytökselle voi löytyä hyvin syykin, joka hoidettuna parantaa suhteen laatua jne.

Vierailija
55/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee itsestäänselvää, että tuollaisessa liitossa pysyttelee nimenomaan niiden lasten takia, kun ei haluaisi rikkoa heiltä kotia. Tuskinpa sitä tarvitsee erikseen enää mainita.

Vai oikein lasten takia. Sekö sitten on lapsille hyväksi, kun näkevät, että äiti ja isä eivät ole onnellisia, eivät tue toinen toisiaan eivätkä rakasta. Sattumoisin olen itsekin ollut masentuneen puolisona. Jos rakastaa, niin jaksaa tukea terapian ajan. Jos vaimo ei suostuisi terapiaan niin sitten olisi vähän eri asia. Terapiaan kannattaa mennä puolisonkin, masennushan on sairaus, jossa on tiettyjä oireita. Ärtymys, aloitekyvyttömyys jne. ja niitä helpottaa, jos puoliso tukee oikealla tavalla.

Jos ei ole mitään muita ihmissuhdetaitoja kuin syyllistäminen silloin kun asiat eivät mene niin kuin itse haluaisi, niin ei mikään ihmissuhde sillä tavalla tule toimimaan tulevaisuudessakaan. Mutta kukin tavallaan, onhan se yleistä, että puoliso jätetään, kun hän sairastuu. 

Vierailija
56/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen.. ja varmasti pettymys miehelleni. Jos oma äitisi oli täydellinen, vaimosi ei silti tarvitse olla.

No ei, mutta kyllä suosittelisin kysymään, että miten se vaimo voi ja jaksaa? Onko kaikki hyvin? Käytökselle voi löytyä hyvin syykin, joka hoidettuna parantaa suhteen laatua jne.

Hei come on..jos tilanne on noin pitkällä, että toinen enää ällöttää niin miten joku vielä kuvittelee että siitä noustaan tai suhteen laatu jotenkin paranee. Ero on ainoa järkevä ratkaisu, molemmat alkaa voida hyvin sen jälkeen.

Vierailija
57/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa edes ajatella, että koska puoliso on sairas, niin erotaan , koska oma muna tärkein. Mitäs jos asia olisikin toisinpäin, että sinä sairastuisit ? Olisiko mielestäsi oikein, että vaimosi lähtisi lätkimään, koska sairas ukko ei pysty. Onko ihan oikeasti miehille se oma muna tärkein asia maailmassa ? Mistä ihmeestä näitä kusipäitä oikein sikiää. Koska tahansa voi kumpi tahansa parisuhteen osapuolista sairastua, ei silloin itketä sitä omaa munaa, vaan tuetaan sitä sairastunutta puolisoa.

Vierailija
58/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kukaan ole näköjään masentuneen puoliso. Ap, minä tiedän miltä sinusta tuntuu. Puolison masennus on vaikeaa koko perheelle. Siinä ei ole kahta tasavertaista kumppania vaan yksi hoidettava ja toinen hoitaja. Se ei toimi, vaikka kuinka haluaisi. Siksi sinulla ei seiso, koska et pidä häntä enää kumppanina. Niin että pitäkää te tunkkinne, jotka syyllisyytte ap:ta! Te ette tiedä mitään!

Masennuksesta useimmat toipuvat aikanaan, puoliso voi auttaa suuresti. On paljon vakavampiakin sairauksia kuin masennus, jotkut ovat jopa vuodepotilaan puolisoja elämän loppuun asti. Koska ihan oikeasti rakastavat puolisoaan.

Elämässä voi tapahtua puolisolle vaikka mitä, jos yksi masennusjakso kaataa avioliiton, niin se ei todellakaan ole ollut rakkautta. Jokainen ansaitsee rakastavan puolison, varsinkin sairastunut tarvitsee aitoa rakkautta.

Vierailija
59/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah, hyvin huomaa eron kun mies aloittaa ketjun eroamisesta. Kommentit lähinnä syyllistävät miestä (ilman tietämättä tapauksen taustoja), tämä palsta on uskomaton. Jos nainen aloittaa eroketjun niin ainakin puolet on kannustavia ja jälleen kerran miestä syyllistäviä. Näinhän se menee tosielämässäkin, uskotaan että nainen on se joka on hyvä ja mies paha. Tästähän on hyviä selvityksiäkin

Vierailija
60/134 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pas.aa. Tiedän oikein hyvin. Olen seissyt mieheni rinnalla hänen masennuksensa ja syöpänsä yli.

Toki minä ymmärrän sen turhautumisen, väsymisen ja haluttomuuden. Itse olen kaikwn sen läpielänyt.

Mutta en ymmärrä tai hyväksy sitä, että ap:lta puuttuu täysin empatia, ja sen sijaan, että hän toisi ilmi avuttomuutensa vaimon sairauden edessä hän vain kiukuttelee vaimon "lapsellisuutta". HALOO! Se vaimo on masentunut, ei LAPSELLINEN!

Ja voi voi, kun ei ota eteen. No ei tietenkään ota. Kestä se. Kyllä taas ottaa, kun akuutti sairaus on voitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä