Ruskea vuoto rv8
Hei!
Olen tehnyt 2 positiivista raskaustestiä, viim. Menkat 15.11.18.
Tänään huomasin kuitenki vessakäynnillä että alushousuihin oli lorahtanut tummaa/ruskeaa verta ja sitä tuli pyyhkiessä paljon.
Nyt hiukan nipistelee alavatsaa ja pyyhkiessä paperiin jää vielä jotain tummaa.
Olenkohan saamassa keskenmenoa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ap123 kirjoitti:
Päivystykseen voi kuitenkin mennä tällaisesta asiasta jos vuotoa esiintyy? Etteivät käännytä pois.
Kiitos vastauksista!Mitä asialle tehtäisiin päivystyksessä? Keskenmenoa ei voi pysäyttää millään keinoilla. Ei edes ultraäänellä.
Tämä on totuus. Noin aikaista keskenmenoa ei mikään voi estää. Siinä mielessä päivystyksen kuormittaminen asialla todella turhaa.
Itselläni oli toisen kanssa vuotelua juuri alkuviikoissa. Syytä ei löydetty kun kävin lääkärissä. Todettiin vain että saattaa olla hieman eteisistukka joka sitten reunasta vuotelee. Kun kohtu kasvaa niin asia korjaantuu. Jos on menossa kesken, menee. Oli sitten mikä oli, vuotelu päättyi jossain vaiheessa ja terve hieno tyttö syntyi viikon yliajalla.
Mutta totta kai oman mielenrauhasi takia ota yhteys neuvolaan tai lääkäriin.
Mulla tuollainen tarkoitti keskenmenoa jokaisella kerralla. Kaikilla kuudella.
Mulla tuli ruskeaa tuhruvuotoa viikot 6-9, välillä oli punaisempaakin vuotoa ja menkkakipujen tapaista kipua. Kävin yksityisellä ultrassa, jossa todettiin vuodon johtuvan hematoomasta. Julkisen puolen ultrassa vk 12 hematooma oli kadonnut, eikä vuotoa tuon jälkeen enää ollut.
Sinuna seurailisin ensin tilannetta muutaman päivän, ja kävisin sitten tsekkaamassa tilanteen ultrassa. Täytyyhän sinun oman mielenrauhasi takia saada selvyys siihen, jatkuuko raskaus vai ei.
Jos yksityisestä ultrasta haluaa välttämättä maksaa, se kannattaisi tehdä vasta muutaman päivän päästä. Silloin mahdollinen alkanut keskenmeno olisi jo takanapäin.
Keskenmenot ovat yleisempiä kuin syntyvät vauvat, siksi julkisella puolella ei tehdä mitään. Paitsi tietysti jos oireet viittaavat johonkin vaaralliseen.
Kävin yksityisellä ultrassa tänään, koska en halunnut odotella. Vuotoa on edelleen niukasti, mutta kipuja ei ole. Ultrassa selvisi että kyseessä ollut kaksoisraskaus josta toinen ei ole selvinnyt, ja on kuollut kohtuun aiemmin kokonsa takia. Toinen silti vielä on hengissä ja sydän sykkii eikä kuulemma hätää ole.
Kannatti kyllä käydä. Toivon että toinen selviää matkassa mukana loppuun asti.
Voi, iloisia ja surullisia uutisia. Ihanaa kuulla että toinen pieni on pysynyt matkassa mukana. Viikko viikolta hänenkin mahdollisuutensa selvitä paranee. Eiköhän kaikki nyt mene hyvin jos ultrassa näkyi hyvä syke. Silloin keskenmenon riski on aika pieni. Voi hyvin ja onnea!
Anteeksi, tämä ei nyt liity ap:n aiheeseen mutta haluan purkaa tätä kurjaa oloa.
Olen siis tuo 21, jolla meni kesken 6+5. Nyt toinen yritys menossa. Viikot 9+1. Tänään oli ultra. Ei sykettä. Todettiin keskeytyneen. Sain tyhjennyspillerit mukaan. Ihan hirveä olo.
Mutta onnea aloittajalle. Ja olen pahoillani toisen pienen johdosta. Toivottavasti sulla menee loppuraskaus hyvin <3
Mulla alkoi ruskea tuhruvuoto 6+5. Kävin yksityisellä varhaisultrassa, siellä näkyi että kaikki hyvin. Sikiö oli oikean mittainen ja sydämenlyönnitkin näkyi. Vuodolle ei näkynyt selvää syytä. Saman päivän iltana vuoto koveni ja kivut alkoivat. Alkio tuli yöllä pihalle. Seuraavana päivänä vielä ultrattiin tyhjäksi.