Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruskea vuoto rv8

ÄitiToiselleToivottavasti
06.01.2019 |

Hei!
Olen tehnyt 2 positiivista raskaustestiä, viim. Menkat 15.11.18.
Tänään huomasin kuitenki vessakäynnillä että alushousuihin oli lorahtanut tummaa/ruskeaa verta ja sitä tuli pyyhkiessä paljon.
Nyt hiukan nipistelee alavatsaa ja pyyhkiessä paperiin jää vielä jotain tummaa.
Olenkohan saamassa keskenmenoa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kysyisit niiltä ihmisiltä jotka voi asian tarkistaa...

Vierailija
2/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Tai sitten ei. Esikoisen raskaudessa vastaava tiputtelu alkoi rv9. Menin kuulemaan tuomion gynelle, mutta kaikki ok. Kohdun asento (? Aikaa 8 v, en muista) aiheutti kohdunsuulla verenvuotoa. Sitä oli ajoittain vielä lähes loppuun asti. Raskaudessa oli kaikellaista pienempää murhetta (munuaistulehdus, tuo verenvuoto, liikkeiden vähyys, kaaduin kerran mahalleni). Terve lapsi tuli, tosin 6 vkoa etuajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kysyn, heti seuraavana päivänä. Tämä tosin tapahtui n. Tunti sitten ja olen kotona ja asia ahdistaa suunnattomasti, että josko kohta vuodan ja paljon ja kaikki päätyy keskenmenoon.... mietin vain, onko täällä kellään ollut vastaavanlaista, mutta rusehtava vuoto ei liitykkään keskenmenoo ..

Vierailija
4/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tumma vuoto tarkoitti keskenmenoa. Mutta taisi olla verisen tummaa ja limaista.

Toivotaan, että sulla on kaikki hyvin kuitenkin <3

Vierailija
5/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarkoita mitään, koita olla stressaamatta kauheasti.

Itsellä alkoi vuoto samassa vaiheessa, kävin sitten seuraavana päivänä varalta ultrassa sillä oli matka tulossa ja halusin tietää onko keskenmeno tulossa vai voisinko lähteä matkalle.

Ihan normaali elävä alkio ultrassa näkyi, vuoto jatkui pari päivää ja sitten loppui. Loppuraskaus sujui normaalisti ja nyt lapsi on jo 4v.

Vierailija
6/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen voi kuitenkin mennä tällaisesta asiasta jos vuotoa esiintyy? Etteivät käännytä pois.

Kiitos vastauksista!

Vierailija
7/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap123 kirjoitti:

Päivystykseen voi kuitenkin mennä tällaisesta asiasta jos vuotoa esiintyy? Etteivät käännytä pois.

Kiitos vastauksista!

Mitä asialle tehtäisiin päivystyksessä? Keskenmenoa ei voi pysäyttää millään keinoilla. Ei edes ultraäänellä.

Vierailija
8/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla mm. keskenmeno, hematooma, lisääntynyt verekkyys, istukka kohdunsuulla jne. Itsellä oli kaksi keskenmenoa ja yksi onnistunut raskaus. Kaikissa oli alussa samanlaista verenvuotoa eli ruskeaa tihruttelua enemmän tai vähemmän ja jonkun verran kirkasta verta. Sitten ekassa kahdessa se vain koveni lopulta ja meni kesken. Viimeisessä se vuotelu loppui. Eivät suostuneet ultraamaan julkisella vaan käskivät odotella ekaan ultraan ja soitella uusiksi jos menee kesken tai hakeutumaan päivystykseen. Molemmat keskenmenot hoidin kotona ja soitin vain neuvolaan peruakseni ajat. Kolmannessa sitten ultrassa eikä sisätutkimuksessa ei löytynyt syytä vuodolle vaan totesivat että saattoi vain verisuonia katkeilla kun verekkyys lisääntyy.

Eli hankala sanoa kunnes joko pääset julkiselle ultraan tai maksat yksityisen(meillä täällä maksaa ylimääräiset julkisella vajaa 50e ja halvin yksityinen reilu 60e). Alkuraskauden verenvuodot ja myös krampit on normaalia myös eikä aina merkki keskenmenosta.

Vierailija
9/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap123 kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Tottakai voi mennä. Tumma vuoto on yleensä ns. vanhaa verta, että älä vielä luovu toivosta.

Onnea matkaan, muista hengittää.

Vierailija
10/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno on helvetin kivulias. Vuoto on raskaudessa normaalia. Joillakin tulee menkatkin raskauden aikana.

Vierailija
11/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap123 kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Soita sinne ensin. Täällä yleensä vain kuulema otetaan sisään jos kivut keskenmenossa niin kovat että aihetta tarkistaa ettei ole esim kohdun ulkoinen. Todella paikkakunta ja hoitaja/lääkärikohtaista.

Tosiasia on se ettet kuitenkaan voi muuta tehdä kuin odottaa. Ne ei sieläkään voi muuta tehdä kun antaa särkylääkettä ja ultrata jos suostuvat.

Vierailija
12/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenmeno on helvetin kivulias. Vuoto on raskaudessa normaalia. Joillakin tulee menkatkin raskauden aikana.

Ei välttämättä. Mulla on ollu kipeämmät menkat kun eka keskenmeno oli. Toka sitten oli tosi kivulias mut senkin pärjäsi kotona buranalla.

Mutta vuoto kyl on normaalia.

Vierailija
13/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käsitys, että päivystykseen eivät ota. Mutta tsemppiä ap, hengittele ja yritä olla rauhallisin mielin! Voi olla normaalia vuotelua.

Vierailija
14/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti auta kuin odottaa, mitä jatkossa tapahtuu. Mulla tuli kuopusta odottaessa vähän yli viikko positiivisen testin jälkeen oikein reilu kirkkaanpunainen verilorahdus, joka pikkuhiljaa laantui ruskeaksi tuhruksi. Kipuja ei ollut. Ehdittiin kuitenkin miehen kanssa jo ajatella, että tämä taisi olla tässä :/ Sain seuraavalle päivälle ultran, jossa lekuri totesi hematooman, joka saattaisi vuodella vielä jonkin aikaa, mutta vauvanalku sen sijaan voi hyvin!! Ja niin sitä tuhrua muutaman viikon vielä tulikin, mutta 3-vuotias terve tyyppi nukkuu nyt tuolla vuoteessaan :)

Toivotaan, että teilläkin tämä menee hyvin!!

Vierailija
15/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuusi alkanutta raskautta joista viisi edennyt loppuun asti. Vain tässä yhdessä keskenmenoon päättyneessä raskaudessa on ollut veristä vuotoa. Vuoto alkoi muistaakseni raskausviikolla 7 tai 8 mutta oli kirkkaan punaista. Yltyi sitten tuntien kuluessa ja tuli melko kovia kipuja. Soitin neuvolaan josta käskivät vain seurailla tilannetta. Keskenhän se sitten meni.

Mutta toivottavasti sulla ei ole kyse keskenmenosta ❤

Vierailija
16/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tumma vuoto alkoi vk 12-tiputteli vähän ja kävin seuraavana päivänä ultrassa.Silloin löytyi sikiö ja sydän löi.Illalla vuoto tuli kuitenkin runsaammaksi ja jatkuvasti vatsa kivuliaammaksi.Aamuyöllä sikiö tuli ulos-kivut laantuivat heti tämän jälkeen. Eli valitettavasti asialle ei itse voi mitään...Mutta kuten viesteistä voit lukea kaikki on mahdollista-pidetään peukkuja.

Vierailija
17/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En tietenkään olettanut että kukaan voisi keskenmenoa estää.

Varasin ajan kuitenkin jo huomiselle varhaisultraan yksityiselle, että saan asiaan varmuuden, oli vuoto harmitonta tai ei.

Toivotaan parasta.

Vierailija
18/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla menkat nyt jos et olisi raskaana? Mulla tuli noihin aikoihin valekuukautiset. Tsemppiä ap <3

Vierailija
19/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tihrutteli sellaista ruskeaa vuotoa juurikin noilla main ja sitä menkkamaista vatsakipua oli varmaan sinne viikoille 15 asti.

Kaksoset kuitenkin selvisivät hienosti maailmaan joten ei se aina keskenmenoa tarkoita :)

Vierailija
20/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi nyt raskaana, menkat olisi about 15pv.

Eli ei kuuluisi olla menkat nyt... :/

No mä nukun yön yli ja aamulla yksityiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän