Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on aika ankeata, kun ei ole varaa matkustella.

Vierailija
06.01.2019 |

Yhtään.

Kaikki rahat menee asuntolainaan (ei edes suuri, mutta kaikkinensa n.1000€/kk), ruokaan (2 teiniä) ja lukiokuluihin joita kohta tuplaten.
Elämä on silkkaa arkea ja työtä ja vkonloputkin menee vain kökkiessä ja kotitöitä tehden. Ihan suolesta tällainen, olisi kiva kun olisi välillä jotakin mitä odottaa.
Ankeata😕

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vain ole! Mulla on harrastuksia ja ystäviä, ja sen lisäksi kaikenlaista muutakin mukavaa.

Vierailija
2/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on tili täynnä rahaa, mutta ei huvita matkustella tai tehdä mitään muutakaan kuin käydä töissä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa lyhennysvapaata asuntolainasta, ja ne rahat tiukasti säästöön matkaa varten.

Vierailija
4/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen viisikymppinen, eikä ole koskaan ollut varaa matkustella. Ainoa ulkomaanmatka, jonka olen tehnyt, oli häämatka lähes 30 v sitten. Silloin kun lapset olivat kouluikäisiä, harmitti kun ei ollut varaa käydä koskaan Suomen ulkopuolella reissussa. Varskinkin, kun tuntui, että lähes kaikki muut viettivät hiihto- ja syyslomat ulkomailla ja opet tietysti aina kyseli loman jälkeen, miten kukakin on loman viettänyt. Sinänsä ihmettelin, että miten tällaisilla pienituloisilla on oikein varaa käydä niin usein ulkomailla tai edes kerran? Ei meillä vaan ole ollut varaa ja ei tupakoita, alkoholinkäyttö rajoittuu muutamaan viinipulloon vuodessa, ei ostella mitään turhuuksia. Ruokaan kyllä satsataan, eli syödään terveellistä ja herkullista ruokaa joka päivä. Ja on ostettu lapsille kunnon liikuntavälineet ja kunnon kamppeet joka säälle. Meillä onkin paljon ulkoiltu ja liikuttu. 

Nyt ei enää harmita, kun lapset on jo aikuisia tai lähes aikuisia. Liikutaan miehen kanssa paljon ihan tässä lähialueella, on paljon nähtävää, kaunista luontoa ja mukavia retkikohteita. Joskus raaskitaan yöpyäkin reissuilla hotellissa tai mökissä. Lauantain nauttinnoksi riittää savusauna ja lammessa pulahtaminen. Päivän kruunaa hyvän kirjan lukeminen. Joskus käydään konsertissa tai elokuvissa.

Vierailija
5/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma häpeä, jos et osaa venäjää ja matkustele Venäjällä.

Vierailija
6/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustaminen mikään elinehto ole,sinulla on asennevamma.Olen pienituloinen ja hankkinut omanasunnon joten suurin osa tuloista menee lainan maksuun,en ole koskaan matkustellut,mutta ei se mikään ongelma ole.Opettele näkemään hyvät asiat ympärilläsi.Kotona voi harrastaa paljon kaikkea kivaa.Katso ympärillesi ja nauti elämästä.

Vierailija
7/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tehdä arjesta onnellista eikä odotella niitä matkoja..

Vierailija
8/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty niin, että lyhennetään asuntolainaa mahdollisimman vähän nyt, kun lapset ovat koululaisia ja rahalle on käyttöä. Rahaa tarvitsee mm. harrastuksiin, ja ollaan myös matkusteltu silloin tällöin. Sitten kun nuo lentää pesästä, on aikaa lyhentää lainaa, en usko, että juurikaan miehen kanssa esim. matkustellaan, niin menotkin on pienempiä.

Vierailija
9/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistii, voi olla kotona dokata ja haista kakalle

Vierailija
10/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä harkinnanvaraista että pääset näkemään perhettä

Vierailija
11/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se luojan lykky että ei tykkää lomamatkustamisesta.

Itse inhoan odottamista.

Vierailija
12/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä/arki ei ole yhtään ankeeta vaikken matkustele. Varaa olisi vaikka pariin reissuun vuodessa.

Vierailija
13/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on tehdä arjesta onnellista eikä odotella niitä matkoja..

Juuri näin. Luultavasti ap projisoi oman tyytymättömyytensä omaan elämäänsä siihen että se johtuu jostian mitä hänellä ei ole. Tyytymättömyys johtuu siitä ettei osaa arvostaa saavuttamiaan asioita, vaan haaveilee saavuttamattomista.

Vierailija
14/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lähiseudullasi tapahdu mitään mieltä ylentävää koskaan? Itselläni ainakin on ollut sellainen ajatusvinouma että kaikki hienot ja mieltä ylentävät asiat tapahtuu jossain kaukana. Mutta se on nimenomaan ollut vinouma.

Suomessa on esimerkiksi aivan älyttömän aktiivinen kulttuurielämä; kansainvälisiä muusikoita tulee tänne tekemään pieniä juttuja kavereiden kesken ihan omaksi huvikseen ja kotimaiset tähdetkin kiertää joka kylän kuppilan.

Amos Rexissä on pian Magrittea mitä olen käynyt Wienissä katsomassa ja suunnilleen joka kaupungista löytyy teatteri ja orkesteri. Luonto on monin paikoin upeaa ja puhelimella pystyy kuunnella mitä vain musiikkia maan ja taivaan väliltä.

Loman jälkeen oltuani pitkälti kipeänä kotikulmilla huomasin että sielu lepäsi jo kun oli löytänyt pari uutta mieleistä artistia ja kuunnellut heidän musiikkia.

Vierailija
15/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi  myydä asuntonsa ja matkustella niillä rahoilla. On ihan turha kitistä täällä kun omaisuus kuitenkin karttuu joka kk.

Vierailija
16/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä/arki ei ole yhtään ankeeta vaikken matkustele. Varaa olisi vaikka pariin reissuun vuodessa.

Sama homma.

Vierailija
17/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ihmiset kituutatte niiden asuntolainojenne kanssa, ja sitten ei olekaan varaa mihinkään. Se oma velaton asuntoko menee kaiken muun onnellisuuden edelle? En ymmärrä. Tonni kuussa on aika iso lyhennys. Nyt vaan pankin kanssa neuvottelemaan, varsinkin jos laina kerran ei ole iso. Ruotsissakin on paljon pidemmät laina-ajat kuin Suomessa.

Vierailija
18/18 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi priorisoida, esim. jos me asuisimme omakotitalossa ei meillläkään olisi varaa matkustella. Kerrostaloasunnossa (iso kaupunki) asumiskulut kaikkinensa (sis. sähkön, veden, netin, kotivakuutuksen yms.) n.800e/kk

Lisäisi säästöä tulee siitä, että jossain kauempana (tällä ja vastaavilla alueilla okt liian kalliita budjettiin) tarvittaisiin toinen auto, siihen menisi paljon enemmän mitä bussikorttiin, yksi auto pakko olla miehen työn takia.

Loppujen lopuksi pienet säästöt kuukaudessa tekevät ison potin vuodessa, esim. 300e/kk tekee vuodessa 3600e, tuolla summa tekee jo reissun ellei parikin ulkomaille.

Olen myös huomannut että ulkomailla (tietyissä maissa) edullisempaa tehdä ostoksia. Joten jos tietää mitä ulkomailta kannattaa ostaa, niin tavallaan siinäkin säästää, esimerkiksi nahkakengät Suomessa kalliita, ostaa reissusta ja säästää.

Samoin huvipuistot hinnoissaan Suomessa, jos yhdistää lomaan huvipuistokäynnin niin siinäkin säästää jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän