Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinaan, tupakkaan, baareihin, salimaksuihin ja muuhun turhaan on rahaa. Silti valitetaan.

enallekirjoita
06.01.2019 |

Minä en vaan allekirjoita tätä suomalaisten köyhyyttä.
Itsekkin varmaan tulojeni mukaan luettaisiin nykyisten määritelmien mukaan köyhyysrajalle mutta itse en koe niin.
Se kun menee pitkälle niin "että ei ne suuret tulot vaan miten sen rahansa käyttää "

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset vaan on opetettu siihen että pitäisi olla sitä roinaa ja aktiviteettejä jonkun määreen mukaan ettei ole köyhä. Joskus joulun alla oli jossain juttu mm. perheiden köyhyydestä. Siinä listailtiin mm. niitä asioita mistä perheen köyhyyden näkee. Yksi oli lapsen puhelin ?? Niin tosiaanko me olemme köyhiä jos lapsella on ihan se halvin puhelinmalli. Tarviiko lapsi sitten kalliimman ??

Vierailija
2/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla ei ole vähintään samaa kuin keskiluokkaisella, köyht vihastuvat.

Jos kaikille annetaan vastikkeetta sama kuin keskiluokka omalla raatamisellaan ansaitsee, keskiluokka vihastuu.

Meillä on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä jotka valittaa sitä palkan pienuutta ja elämän surkeutta. Silti rahaa tuntuu olevan moneen sellaiseen asiaan jota ilman ihminen hyvin tulisi toimeen tai jotka suorastaan tekee ihmiselle vain huonoa. Noilla rahoilla monen perheen lapset harrastaisi ja saisi uusia vaatteita ihan kivasti. Mutta kun ei ihmiset näe omaa elämäänsä peilistä. Tai eivät halua nähdä.. ja valitus jatkuu..

Vierailija
4/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ei mikään kelpaa. Olette tyytyväisiä kun köyhillä on hihamerkit ja polttoleima otsassa. Kaikki ovat erilaisia, ei köyhät ole joku homogeeninen joukko luusereita. Itse tosin olet.

Vierailija
5/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonon päällä on savupilvi. Askin hinnalla saisi liidistä hulppeat päivän ruuat.

Vierailija
6/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille ei mikään kelpaa. Olette tyytyväisiä kun köyhillä on hihamerkit ja polttoleima otsassa. Kaikki ovat erilaisia, ei köyhät ole joku homogeeninen joukko luusereita. Itse tosin olet.

Millä tavoin olen luuseri ?

Sanoin että olen varmaan tulojen alarajoilla. Teen keikkatyötä. Omasta tahdostani koska se vapa-aika on mulle arvokasta. Minulla on kiva koti, syön aivan hyvin, voin pienesti harrastaakkin tosin pitkälti ilmaiseksi. Matkustankin silloin tällöin.

Miksi olen luuseri.

Siksikö etten käytä paljon rahaa esim vaatteisiin, tupakkaan, alkoholiin, kalliisiin matkoihin, merkkituotteisiin, kauneustuotteisiin ........

Vierailija
7/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoraha 470e, vuokra 300e ja pakollinen bussilippu 50e. Eli jäljelle jää 120e per kuukausi. Miten ap käyttäisit tuon "oikein"?

Vierailija
8/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaapa huviksenne mitä menee esimerkiksi monella pelkkään tupakkaan, alkoholiin, turhiin kauneustuotteisiin ja vaatteisiin kuussa.

Monella valittajalla noihin menee kuussa lähemmäs tonni.

Vierailija
9/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintoraha 470e, vuokra 300e ja pakollinen bussilippu 50e. Eli jäljelle jää 120e per kuukausi. Miten ap käyttäisit tuon "oikein"?

Minä kävin töissä opiskeluaikanani Otin myös lainaa jonka aikanaan maksoin niistä melko pienistä tuloista.

Vierailija
10/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaan ja viinaan tietenkin, kuten aloittaja väitti. :D

Vierailija
11/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat myös opintolainaa 650/kk tai toimeentulotukea joten hetkellinen köyhyytesi on valinta. Hyvä valinta jatkoa ajatellen kuitenkin.

Vierailija
12/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, älä kirjoita yhtään mitään asiasta, jota et ymmärrä.

Olen pitkien syöpähoitojen köyhdyttämä tupakoimaton absolutisti. Pidän peukkuja, että pääset kokemaan saman.

Vierailija
13/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salimaksut eivät ole turhia. Pitää pitää lihaskuntoa yllä, jotta pysyy terveenä. Kuntosalin pitäisi olla ilmainen jokaiselle varattomalle :)

Vierailija
14/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä en tajua, on se, että rahan vähyyttä valittavat ihmiset käyvät jopa useamman kerran vuodessa ammattivalokuvaajalla kuvauttamassa itseään/perhettään. Toki näitä on mukava ja piristävää näytellä, mutta senkin rahan voisi käyttää johonkin oikeasti tärkeään. Kuten minä. En ole passikuvaa lukuuottamatta edes kuvitellut käyttäväni rahaa tällaiseen.

Vierailija
15/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaan menee rahaa enemmän kuin ruokaan.

Mutta sossu tukee tupakointia antamalla tupakoitsijoille ruokarahat.

Vierailija
16/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla se kurjuus ja tiukkuus tulee siitä että on velkaa. Se on tällä hetkellä sellainen tikittävä pommi joka tulee räjähtämään lyhyen ajan kuluessa monella päin naamaa.

Monella on ison asuntolainan ja jonkun suuremman muun lainan lisäksi jo useiden pikalainojen kierre. Kyllähän se on tiukkaa jos palkasta puolet menee näiden lyhentämiseen. Mutta se on ollut ihmisen aivan oma valinta. Mikään yhteiksunta tai hallitus ei siihen ole ajanut.

Tosin yleinen ilmapiiri on siihen ihmisiä ajanut jo vuosia.

Ihminen joka tänä päivänä elää velattomana pienillä tuloilla on onnen pekka.

Vierailija
17/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin töissä opiskeluaikanani Otin myös lainaa jonka aikanaan maksoin niistä melko pienistä tuloista.

Eikö koko köyhyyskeskustelu ole sitten aika turha, jos aina voi mennä töihin tai lainata rahaa?

Vierailija
18/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, älä kirjoita yhtään mitään asiasta, jota et ymmärrä.

Olen pitkien syöpähoitojen köyhdyttämä tupakoimaton absolutisti. Pidän peukkuja, että pääset kokemaan saman.

Niin että suurimmalla osalla köyhistä on syöpä ja he ovat täysin päihteettömiä, vai mikä oli kommenttisi tarkoitus?

Vierailija
19/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koko köyhyyskeskustelu ole sitten aika turha, jos aina voi mennä töihin tai lainata rahaa?

Opiskelijoiden kohdalla kyllä. Ainahan he ovat ”olleet köyhiä” sen opiskelun ajan.

Vierailija
20/77 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni "baarissa" maksaa moninkertaisesti alkoon verratuna. Tyhmiä ovat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan